آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

شرکت لگراند (legrand) یکی از بزرگ ترین کمپانی های سازنده کلید و پریز در جهان می باشد.این شرکت با سابقه 114 ساله خود به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کلید و پریز در سطح جهان شناخته می شود.
لگراند در حال حاضر با تولید صدها مدل از مجموعه های مختلف کلید و پریز به صورت تولید تخصصی در هر کشور همانند سری سالبی Salbie که مختصص بازار ترکیه است تولید و عرضه می گردد.
برخی از محصولات لگراند همانند سری موزاییک لگراند و سری والنا لایف به صورت اینترنشنال تولید می شوند .تنوع طرح و رنگ به بیش از صدها مدل می رسد که هر مصرف کننده با هر سلیقه ای حتی کلید و پریز های دست ساز را نیز می تواند سفارش دهد و با توجه به سفارش و نیاز مشتریان می تواند کلید و پریز خود را انتخاب کند .در این مقاله قصد داریم به توضیح کوتاهی درباره ی هر کدام از این مدل ها بپردازیم.

سری آرتئور (Arteor)
این مدل از سری کلید و پریز های لوکس لگراند به حساب می آید که در مدل های چرم ، چوب ، فلز ، سنگ و … تولید می شوند که در نوع خود بی نظیر است .آرتئور خود به دو دسته ی هوشمند و غیر هوشمند تقسیم بندی می شود و سری هوشمند این محصول می تواند با پروتکول هایی همچون الیوت (eliot) و زیگبی (zigbee) و… پشتیبانی می شود. سری آرتئور محصول مشترک کارخانه های لگراند فرانسه و لگراند ایتالیا می باشد.

 

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

 

سری موزائیک پروگرام (Mosaic programme)
سری موزائیک پروگرام لگراند به دلیل مقاومت بالای بدنه و پاس کردن استاندارد های بین المللی در زمینه ی طول عمر ، بیشتر در مراکز عمومی نظیر ادارات ، بیمارستان ها و مراکز دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. کادر موزائیک ها از لحاظ رنگ به سه دسته ی سفید و نقره ای و مشکی تقسیم می شوند.این محصول در دو مدل معمولی و آنتی باکتریال قابل عرضه می باشد که مدل آنتی باکتریال بیشتر در بیمارستان ها و اتاق های تمیز مورد استفاده قرار می گیرند.لگراند در مدل موزائیک با پاشش ذرات یون نقره بر کلیه قسمت های این محصولات ، موزائیک ها را تبدیل به کلید و پریز های آنتی باکتریال کرده است .سری موزائیک ساخت کارخانه ی لگراند فرانسه می باشد.

 

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

 

سری پلکسو (Plexo)
محصولات سری پلکسو به منظور استفاده در مکان های مرطوب و جاهایی که در معرض پاشش مستقیم آب قرار دارند تولید و ساخته شده اند. لگراند با حفاظت به وسیله ی اورینگ و لاستیک تمام درز ، حفره و شیارهایی که در هر کلید امکان ورود آب وجود داشته باشد را در این محصول به طور کامل پوشش داده است.این محصول بیشتر در سونا و جکوزی ، استخر ها ، سرویس های بهداشتی ، در محیط های خارج از منزل مانند حیاط و همچنین در اتاق های تمیز نیز استفاده می شود. پلکسو در دو رنگ سفید و خاکستری تولید می شود و لگراند از استاندارد IP44 تا IP68 بسته به مدل محصول پلکسوها را تولید کرده است.سری پلکسو ساخت کارخانه ی لگراند فرانسه می باشد.

 

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

سری سالبی (Salbei)
لگراند با تمرکز بر بازار متوسط ، در کارخانه ی ترکیه ی لگراند سری سالبی را به تولید رساند.سالبی یک محصول ارزان قیمت و البته با کیفیت از لگراند برای پروژه های اکونومی تولید شده است . سالبی در طرح ها و رنگ بندی های مختلف همچون بژ ، رز گلد ، سفید ، کرم و خاکستری تولید می شود.

 

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

 

ولنا لایف (Valena Life)
ولنا لایف لگراند هم در ظاهر همانند سری سالبی می باشد.تفاوت اصلی ولنا لایف با سالبی لگراند در تعداد تنوع این محصول می باشد.این محصول رنگ های مختلف و جنس های بدنه ی مختلف تولید و عرضه میگردد.این محصول ساخت مجارستان می باشد.

 

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

 

ولنا الور ( Valena allure)
از دیگر کالا های لوکس لگراند سری ولنا الور می باشد که با تنوع بسیار زیادی تولید می گردند. در تولید ولنا الور لگراند از موادی همچون چرم ، چوب ، فلز ، سنگ ، سرامیک ، شیشه و … استفاده می کند .این محصول می تواند با استفاده از یک لامپ مخصوص و با نصب خیلی آسان تبدیل به یک کلید و پریز چراغ دار شود تا هنگام استفاده در تاریکی شب ، مصرف کننده قادر به پیدا کردن این محصولات باشد.

 

آشنایی با انواع کلید و پریزهای لگراند

 

ولنا الور همچنین با پشتیبانی از سیستم الیوت این امکان را برای کاربر فراهم میکند که با اتصال یک دستگاه پشتیبانی لگراند به سیستم وای فای ، کاربر میتواند به وسیله ی اسمارت فون و یا کامپیوتر قادر به به دریافت اطلاعات همچون خاموش یا روشن بود کلید و پریز ها و حجم مصرفی هر دستگاه متصل به هر پریز به صورت آمپر و ولتاژ برای کاربر مانیتور کند.همچنین می توانید با استفاده از اسمارت فون جریان برق را به طور کلی قطع کنید و در صورت وصل شدن مجدد برق بدون اطلاع شما ، ناتیفیکیشن آن را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنید.

منبع:برق سان

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید