تفاوت DVR و NVR

تفاوت DVR و NVR

کلمه NVR مخفف Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی شبکه است. این اسم معمولا در برابر DVR که مخفف Digital Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی دیجیتال است به کار برده می شود.

اختلاف نام این دو دی وی ار DVR ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته تا حدود زیادی می تواند نشان دهنده تفاوت آنها باشد. ..

غالبا اولین تفاوتی که توجه مشتری را به خود جلب میکند تفاوت چشمگیر ما بین قیمت این دو دی وی ار DVR است.

قیمت دستگاه NVR با توجه نسبت به دوربین مداربسته هایی که به این دستگاه متصل می شود، مشخصا بالاتر از DVR است.

که این مسئله فقط به دلیل کاربرد تخصصی و سخت افزار مورد استفاده در NVR است. به بیان کلی سخت افزار شبکه در زمینه دوربین مداربسته قیمت بالاتری نسبت به تجهیزات آنالوگ دارند و NVR هم از همین قانون پیروی میکند. NVR در واقع هم نقش ضبط کننده و هم پخش کننده تصاویر را برای دوربین مداربسته تحت شبکه IP بر عهده دارد

. همانگونه که می دانید دی وی ار DVR امکان اتصال به دوربین مداربسته تحت شبکه به طور مستقیم را ندارد و در صورت نیاز می بایست از مبدل های شبکه به آنالوگ بهره برد که البته تاثیر نامطلوبی بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته می گذارند .

از سوی دیگر دی وی ار DVR ها دارای محدودیت کیفیت ضبط تصاویر هم هستند و چنانچه کیفیت دوربین مداربسته شما خیلی بالا باشد نمی توانید از DVR برای نمایش یا ضبط تصاویر آن استفاده کنید.

یادتان نرود وقتی که از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید استفاده از NVR لازم الاجراست. یکی دیگر از قابلیت های خوب NVR امکان قرار دادن بیش از یک NVR در طول شبکه است.

شما می توانید در هر جایی که نیازمند دریافت تصاویر دوربین مداربسته هستید، می توانید با استفاده از IP دوربین مداربسته تحت شبکه و نصب یک NVR تصاویر را دریافت کنید.

در صورت وجود دوربین مداربسته آنالوگ می توانید از مبدل های آنالوگ به شبکه که برای همین منظور ساخته شده اند استفاده کرده و دوربین مداربسته آنالوگ خود را به شبکه متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید