درباره تاریخچه سیم و کابل افشارنژاد خراسان

درباره تاریخچه سیم و کابل افشارنژاد خراسان

درباره تاریخچه سیم و کابل افشارنژاد خراسان

پس از ورود برق به ایران در سال 1283 و با تاسیس کارخانه ی برق در ابتدا مردم ایران از برق استقبال چندانی نمیکردند. شهرداری که وظیفه ی برق رسانی را بر عهده داشت با تشویق و تبلیغات مردم را به مصرف برق دعوت می کرد که هر بار با سردی مردم مواجه می شد که بعد ها با واردات سیم از خارج از کشور اقدام به برق رسانی به منازل تهران را کرد که به علت مصرف کم برق مردم در آن زمان ، الباقی برق را با استفاده از سیم کشی به خیابان چراغ برق (سعدی کنونی ) و خیابان فرهنگ برای روشنایی این خیابان ها انتقال داد تا ضمن روشنایی مردم را دعوت به استفاده از چراغ و لامپ کند.بعد ها با ورود رادیوهای ترانزیستوری و افزایش مصرف برق ، استقبال گسترده ای از برق و متعلقات آن شد که تا چند سال تمامی این تجهیزات از خارج از کشور وارد ایران می شد.

شرکت صنعتی الکتریک خراسان در 1346 تاسیس شد . این شرکت با ایجاد یک خط تولید ایتالیایی ، در ابتدا با همکاری با یک شرکت ژاپنی ، سیم های تابیده ی مسی را با استفاده از ماده ی گرانول pvc روکش میکرد که پس از مدت کوتاهی با توسعه ی خط تولید و نظارت شرکت ژاپنی و همچنین دریافت حق تکنولوژی تولید ، شرکت خراسان موفق به تولید انواع سیم و کابل در ایران شد.

 

 

بنیان گذار این شرکت مرحوم علی افشار نژاد بود . او که یکی از توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم الکتریکی در خیابان لاله زار تهران و ارگ مشهد بود در ابتدا با تولید سیم های برق آغشته به قیر ( قیر اندود ) فعالیت خود را آغاز کرد که اکنون با گذشت پنجاه سال یکی از بزرگ ترین و موفق ترین شرکت های تولیدی سیم و کابل در ایران است که با تکیه بر توان داخلی و با استقرار کارخانه های مختلف در شهر مقدس مشهد و شهرک های صنعتی اطراف با ظرفیتی بالغ بر سی هزار تن در حال فعالیت و تولید محصولات با کیفیت است.

شرکت افشار نژاد یکی از نخستین شرکت های دریافت کننده ی نشان استاندارد کیفیتی ایرانی (isiri) می باشد همچنین این شرکت در سال 1380 موفق به دریافت گواهینامه ی ایزو (ISO) خود شد که همواره در تلاش است تا با به روزرسانی دستگاه های تولیدی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا کیفیت سیم و کابل های خود را تا حد بسیار مطلوبی بالا و رقابتی نگه دارد .شرکت افشار نژاد دارنده ی گواهینامه ی کیفیت (type test) برای کابل های فشار ضعیف از موسسه بین المللی KEMA هلند و استاندارد کیفیت محصول سی ای (CE) اروپا را دارا می باشد.

 

درباره تاریخچه سیم و کابل افشارنژاد خراسان

 

این شرکت با تمرکز بر اصل کیفی کالا با تولید بیش از 300 نوع محصول در حوزه های کابل سبک ، کابل قدرت ، کابل کنترلی ، کابل ابزار دقیق ، سیم های اتومبیل و انواع کابل های مخابراتی و … به طور پیوسته به عنوان تولید کننده برتر و کار آفرین نمونه انتخاب گردیده است.

منبع:برق سان

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید