سوئیچ PoE چیست ؟

سوئیچ PoE چیست ؟

سوئیچ PoE چیست ؟

سوئیچ های شبکه رابط های بین تجهیزات شبکه مانند کامپیوتر ها دوربین های مدار بسته ، پرینتر ها و … می باشد .با پیشرفت تکنولوژی سوئیچ هایی وارد بازار شدند که می توانند برق را نیز در شبکه انتقال دهند .

در حقیقت سوئیچ شبکه POE هم برق یک دستگاه تحت شبکه( مانند دوربین مداربسته ) را تامین می کنند هم دیتا را منتقل می کنند .بخاطر داشته باشید دستگاه مورد نظر باید قابلیت پشتیبانی از فن آوری POE را داشته باشد .

این تجهیزات علاوه براینکه به عنوان یک هاب سوییچ عمل می کند، می تواند از یک نقطه علاوه بر دیتا ، پاور مورد نیاز را نیز از روی کابل شبکه انتقال دهد که به آن اصطلاحا Power Over Ethernet یا POE می گویند.

در واقع برق مصرفی مورد نیاز دستگاههای متصل به شبکه مانند تلفن‌ها و دوربین های IP، نقاط دسترسی بی‌سیم (AP)، دوربین‌های امنیتی و سایر دستگاه‌های موجود در شبکه (دستگاه های مجهز به پورت شبکه Ethernet ) با استفاده از همان کابل شبکه LAN تامین میگردد.

دیاگرام سوئیچ POE

به عنوان مثال

یک دوربین مداربسته تحت شبکه IP با قابلیت پشتیبانی از POE از دو طریق می تواند روشن شود .

آداپتور معمولی

در این حالت یک آداپتور به عنوان منبع تغذیه به دوربین متصل شده و یک کابل شبکه که به سوئیچ متصل است برای جا به جایی دیتا به دوربین متصل می شود .

سوئیچ POE

در این حالت تنها یک سیم شبکه از دوربین مداربسته به سوئیچ POE متصل شده و از طریق همان یک کابل هم برق و هم Data تامین میشود.

چرا از POE استفاده کنیم ؟

-صرفه جویی در هزینه

-نیاز به سیم کشی برق ندارد و تنها با یک سیم برق و دیتا تامین می شود و نیاز به سیم کشی مختص برق نیز ندارد .

– انعطاف پذیری

-بدون اتصال به پریز در هر جایی که شبکه هست می توانید دستگاه و تجهیزات POE را قرار دهید .

-ایمنی

-تحویل برق POE هوشمند است و باعث از بین رفتن و خرابی های ناشی از نوسانات برق نمی شود .

-قابلیت اطمینان

POE از یک استاندارد جهانی پیروی می کند و مانند مجموعه ی آداپتور ها نیست و هر جا استاندارد جهانی رعایت شود ، پس قابل اطمینان نیز هست .

-سوئیچ های POE توجه بیشتری نسبت به آداپتور ها دارند .

برای ساختمانی با 70 دوربین 7 سوئیچ POE می تواند برقش را تامین کند ، در حالی که اگر از آداپتور استفاده کنید باید 70 عدد آداپتور استفاده کنید که در عیب یابی بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد .

دستگاه هایی که از POE استفاده می کننددستگاه هایی که از POE استفاده می کنند

سوئیچ های POE کاربرد های متفاوتی دارند ولی مهم ترین کاربرد آن ها بر سه بخش نیز تقسیم می شود .

♦ دوربین های مداربسته تحت شبکه

در حال حاضر دوربین های مداربسته ی تحت شبکه بیشترین استفاده از سوئیچ های POE را دارا هستند و توصیه می شود در صورت تهیه دوربین مداربسته تحت شبکه حتما قابلیت پشتیبانی از POE را داشته باشند .

♦ تلفن های تحت شبکه :

تلفن های تحت شبکه می توانند برقشان را از طریق سوئیچ POE تامین کنند .

♦ رادیو وایرلس ها :

رادیو وایر لس ها چون در ارتفاع نصب می شوند برای سهولت اجرا و نصب از POE استفاده می کنند .

چگونه سیستم موجود را به POE ارتقاع دهیم ؟

چگونه سیستم موجود را به POE ارتقاع دهیم ؟

ارتقاع دادن به POE کار آسانیست و دو راه حل دارد که عبارت است از :

♦ سوئیچ POE :

با تعویض سوئیچ معمولی به POE خروجی های سوئیچ دارای برق و DATA خواهند بود و در صورتی که تجهیزات POE در سوی دیگر داشته باشید بدون نیاز به آداپتور روشن خواهد شد .

از طریق سوئیچ POE می تواند قابلیت کنترل از راه دور را نیز داشته باشید و می توانید از راه دور برق یک دستگاه ، که با سوئیچ POE روشن شده را خاموش و یا روشن کنید .

♦ Injector :

اگر بخواهید یک خروجی POE داشته باشید می توانید از Injector ها استفاده کنید . Injector ها دارای 2 پورت شبکه و یک پورت برق هستند در سمت ورودی injector برق از طریق آداپتور به درگاه برق دستگاه متصل شده و شبکه از سوئیچ به دستگاه مد نظر ( مثلا دوربین مداربسته ) و از این پس یک خروجی poe خواهیم داشت .

سوئیچ های POE با ضریب اعتماد بالا و برخوردار بودن از استاندارد جهانی انتخابی مناسب برای تامین برق تجهیزات شبکه که از POE پشتیبانی می کنند می باشد.

توصیه می شود از سوئیچ های POE با برند معتبر استفاده نمایید زیرا در صورتی که از سوئیچ نا معتبر و تقلبی استفاده نمایید امکان دارد دستگاه تغذیه شونده ( مانند دوربین مداربسته ) دچار آسیب شدید شود .

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: