شماره تلفن ابری یا مجازی چیست و چه مزیتهایی نسبت به شماره تلفن ثابت دارد؟

تلفن مجازی

شماره تلفن ابری یا مجازی چیست و چه مزیتهایی نسبت به شماره تلفن ثابت دارد؟

«شماره تلفن مجازی»… «شماره تلفن ابری»… «دفتر کار مجازی»… اینها عبارتهایی است که این روزها زیاد می شنویم، اما شاید ذهنیت روشنی نسبت به آنها نداشته باشیم. در این مقاله می خواهیم ببینیم این عبارتها به چه معنا هستند و چه طور به رشد کسب و کارمان کمک می کنند.
سیستم تلفن مجازی چیست و چه تفاوتی با سیستم تلفن معمولی دارد؟

سیستم تلفن ثابت بر روی خطوط تلفنی مخابرات است. بنابراین برای این که یک شماره تلفن ثابت داشته باشید، باید به مخابرات بروید و درخواست بدهید تا شماره ای به شما واگذار شود. شماره تلفن ثابت، همان طور که از نامش پیداست، محدود به مکان است و تنها در صورتی می توانید از آن استفاده کنید که در مکان مورد نظر حضور داشته باشید.

اما این محدودیت با ذات کسب و کارهای امروزی که مدام در حرکت و پویایی اند در تناقض است. یعنی اگر می خواهید شماره تلفن ثابتی به طور اختصاصی برای کسب و کار خود تهیه کنید، ناگزیرید که دفتر کاری نیز تهیه کنید و یک نفر را برای پاسخگویی به تماسها استخدام کنید.

شماره تلفن ابری یا مجازی چیست و چه مزیتهایی نسبت به شماره تلفن ثابت دارد؟

با بهره گیری از این سرویس، مشکلاتی نظیر جابجایی خط تلفن به دلیل تغییر محل به طور کامل از بین خواهد رفت و کاربران سازمانی و خانگی می توانند فارغ از اینکه جابجایی فیزیکی محل کار و منزل داشته اند، شماره خود را به هر نقطه که مورد نظرشان است انتقال دهند.

استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، مشاوران در حوزه‌های مختلف، فریلنسرها، عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، خرده‌فروشان اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند از مشتریان این سرویس هستند. در حقیقت تمام کسانی که می‌خواهند در بازار پایتخت حضور داشته باشند و به هر دلیلی امکان داشتن فضای فیزیکی، استخدام منشی و داشتن خط ثابت تهران را ندارند، می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. حالا می‌تواند یک استارتاپ تازه‌کار باشد که ترجیح می‌دهد به‌جای اجاره دفتر و استخدام منشی سرمایه محدود خود را برای تبلیغات و برندسازی هزینه کند؛ یا حتی می‌تواند یک تولیدکننده صنایع دستی در اصفهان باشد که می‌خواهد بدون واسطه و مستقیم در بازار پایتخت رقابت کند.

اطلاعات بیشتر برای خرید و راه اندازی تلفن ثابت اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید