آشنایی با انواع رک دیواری

انواع رک دیواری

آشنایی با انواع رک دیواری

رک‌های دیواری معمولاً برای راه‌اندازی شبکه کسب‌وکارهای کوچک استفاده میشه تا با قرار دادن یک سوییچ و یک روتر بدون نیاز به سرور و یو پی اس شبکشون به‌طور کامل راه اندازی میشه اما گاها سازمان‌های خیلی بزرگ مانند بیمارستان‌ها اداره‌های دولتی برای جداسازی شبکه هر طبقه و بخش هم از رک دیواری استفاده می‌کنند.

رک‌های دیواریویژگی‌های رک‌های دیواری

رک‌های دیواری به خاطر ابعاد کوچکی که دارند فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و متونید تجهیزات شبکه خودتون رو دور از دسترس دیگران با نصب در بالاترین نقطه دیوار قرار دهید. و به‌طورکلی اشغال فضای کم ، نصب سریع و خیلی آسان و حمل‌ونقل ساده و سبک از ویژگی‌های مهم رک‌های دیواری تلقی می‌شود.

ابعاد رک‌های دیواری

ابعاد رک‌های دیواری

رک‌های دیواری معمولاً از در ابعاد 4 تا 16 یونیت (هر یونیت حدود 4.5 سانتی‌متر) هستند. که یونیت‌های 4 ، 6 ، 7 ، 9 انواع متداول رک‌های دیواری هستند و رک‌های دیواری 12 یونیت به بالا مصارف خاصی مانند قرارگیری تجهیزات فیبر و مخابراتی دارند.

عمق رک دیواری

رک‌های دیواری بیشتر در عمق‌های 35 ، 45 ، 60 سانتی‌متر عرضه می‌شوند و دهانه رک و عرض رک‌ها سایزی حدود 60 سانتی‌متر داره

نوع استفادهنوع استفاده

از رک های دیواری 4 و 6 یونیت بیشتر برای قرار دادن ذخیره کننده های دوربین مداربسته و یک روتر معمولی با وای فای استفاده می‌شود و رک‌های 7 و 9 یونیت برای قرار دادن تجهیزات حرفه‌ای‌تر شبکه مانند سوییچ‌های رکمونت هم استفاده می‌شوند.

انواع رک دیواری

جنس رک‌های دیواری

رک‌های دیواری عمدتاً از فلز و ستون های محکم فولادی تهیه می‌شوند و جنس درب جلویی از شیشه سکویت هست تا از بیرون داخل رک قابل‌مشاهده باشد.

رک‌های دیواری امکان نصب 1 یا دو عدد فن برای خنک‌سازی فضای داخل رک رادارند و امکان نصب یک پاور ماژول (چندراهی برق ) 3 یا هشت پورت داخل رک هست.

فروشگاه اینترنتی هزارسو ، تنوعی از رک های دیواری موجود در بازار را دارد و میتوانید به‌آسانی و سریع رک دیواری موردنیاز خودتان رو به‌صورت آنلاین تهیه کنید.

خرید آنلاین رک های دیواری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید