آموزش نحوه آپدیت کردن الستیکس

آموزش آپدیت الستیکس

آموزش نحوه آپدیت کردن الستیکس

همانند همه سیستم عامل ها و بسته های نرم افزاری که آپدیت های آنها به صورت دوره ای ارائه می شود و شما می توانید آنها را دانلود کرده و نصب کنید، برای الستیکس نیز این امکان فراهم شده ولی تنها از طریق محیط خط فرمان (CLI) نه به صورت گرافیکی مبتنی بر وب.در ادامه با هزارسو همراه باشید.

اعمال این آپدیت ها برای محافظت از سیستم شما در مقابل تهدید های امنیتی نیست بلکه فقط قابلیت های جدید به سیستم اضافه می کند. و خیلی مهم است که شما این آپدیت ها هفتگی یا حداقل ماهانه یکبار اعمال کنید.

یک ترمینال SSH با استفاده از نرم افزاری مثل Putty به سرور الستیکس بزنید. با نام کاربری root و رمز عبوری که برای آن تعریف کرده بودید وارد سیستم بشوید.

آموزش الستیکس

حالا کامند yum update را بزنید.

آموزش الستیکس

این کار پروسه ی آپدیت yum را شروع می کند. در ابتدا ارتباط اینترنت شما بررسی شده و سرورهای مناسب برای دریافت آپدیت ها شناسایی می شود. سپس بررسی می شود که چه بسته هایی در سرور شما نصب شده است و متناسب با آنها تصمیم میگیرد که چه آپدیت ها و بسته های جدیدی را دانلود و نصب کند.

el-3el-4el-5el-6el-7

اگر چیزی برای نصب وجود داشته باشد (مطابق تصویر فوق 1 بسته جدید و 14 آپدیت نیاز هست) از شما درخواست می شود که برای تایید آپدیت ها حرف “y” را تایپ کرده و enter را بزنید. اگر چیزی برای آپدیت وجود نداشته باشد برنامه همینجا تمام میشود.

شما میتوانید بازنگری کنید که چه بسته هایی قراراست نصب و یا آپدیت بشود. بنابراین می توانید با زدن حرف “n” به جای “y” اجرا فرمان yum را متوقف کنید.

اگر فرآیند نصب و آپدیت را ادامه دهید، yum شروع به دانلود هرکدام از بسته های مورد نیاز برای نصب و آپدیت می کند.

el-8el-9el-10el-11

در نهایت بعد از اتمام آپدیت ها می توانید ترمینال SSH ای که به سرور زده اید را ببندید و به ادامه ی استفاده از سیستم بپردازید.

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید