اینترنت TD-LTE بگیرم یا ۴.۵G؟ سرعت اینترنت مودم بیشتر است یا گوشی موبایل؟

اینترنت TD-LTE بگیرم یا ۴.۵G؟ ایرانسل یا مبین‌نت؟ سرعت اینترنت مودم بیشتر است یا گوشی موبایل؟

اینترنت TD-LTE بگیرم یا ۴.۵G؟ سرعت اینترنت مودم بیشتر است یا گوشی موبایل؟

به طور کلی، اینترنت TD-LTE برای مصارف ثابت و اینترنت ۴.۵G برای مصارف همراه، کوتاه و ضروری است. در تمام دنیا، وقتی کاربران در خانه یا محل کار نباشد با گوشی موبایل خود سراغ اینترنت موبایل ۴G می‌روند ولی اگر محل ثابتی باشند؛ از وای‌فای استفاده می‌کنند.

 

بنابراین؛ اگر فقط در خانه می‌خواهید از اینترنت استفاده کنید؛ بهتر است یک مودم و سرویس TD-LTE خریداری و جایگزین ADSL کنید.

این روزها هم با افزایش هزینه‌های اینترنت ۴.۵G، عملا کاربران پر مصرف دوباره دارند به سوی ADSL یا TD-LTE حرکت می‌کنند.

اما اگر کاربری هستید که می‌خواهید در ماه فقط چند گیگابایت اینترنت داشته باشید و مودم همیشه همراه شما باشد و جابه‌جایی زیادی دارید؛ بهتر است سراغ اینترنت ۴.۵G بروید.

از نظر فنی، واقعیت این است که سرعت و کیفیت آنتن‌دهی ۴.۵G بهتر از TD-LTE است. اگر هزینه اینترنت برای شما اهمیت ندارد و مثلا می‌توانید در ماه ۵۰ هزار تومان برای حجم اینترنت بدهید ولی سرعت و کیفیت شبکه بسیار مهم‌تر است؛ باید ۴.۵G را انتخاب کنید.

 

ایرانسل یا مبین‌نت؟

با قاطعیت نمی‌توان گفت ایرانسل بهتر است یا مبین‌نت؟ هر اپراتور مزایا و معایب خود را دارد.

ابتدا، بررسی کنید در محل شما کدام اپراتور پوشش‌دهی بهتری دارد. می‌توانید از همسایه‌ها، مغازه‌های اطراف، کاربران دیگر و دوستان خود سوال کنید.

من چندین بار این ترفند را به کار بردم که مودمی از دوستی قرض کرده و به خانه آوردم و آن‌جا آنتن‌دهی TD-LTE یا ۴G آن اپراتور را بررسی کردم.

مبین‌نت این مزیت را دارد که تا آنتن‌دهی خوبی در محل نداشته باشید؛ به شما سرویس نمی‌دهد و کارشناسان آن شرکت در هنگام نصب باید تایید کنند آنتن‌دهی مودم در محل خوب است.

 

 

اما ایرانسل شبکه پوشش‌دهی TD-LTE بزرگ‌تری دارد. استان‌ها و شهرهای بیشتری زیر پوشش این شبکه هستند و آنتن‌های بیشتری برای TD-LTE نصب کرده است.

در ضمن، قیمت‌ها بسته‌ها و طرح‌ها، حجم دانلود رایگان شبانه و مودم‌های عرضه شده نیز در این تصمیم‌گیری دخیل هستند.

 ADSL بهترین گزینه است؟

در چندین مقاله این موضوع را بحث کردیم. پیشنهاد من استفاده از راه‌کارهای ترکیبی و توام است. هر کاربری بهتر است هم اینترنت ADSL داشته باشد و هم از ۴G یا TD-LTE استفاده کند.

اما مهم‌تر از ADSL، آماده شدن برای VDSL است. به‌زودی، برخی از شرکت‌های اینترنتی مجوز ارایه VDSL به کاربران خانگی را دریافت می‌کنند و در آن صورت اگرچه این نوع اینترنت گران‌تر است ولی سرعت و کیفیت بسیار بهتری نسبت به ADSL دارد.

 

 سرعت اینترنت موبایل بیشتر است یا مودم ۴.۵G؟

 

اینترنت TD-LTE بگیرم یا ۴.۵G؟ ایرانسل یا مبین‌نت؟ سرعت اینترنت مودم بیشتر است یا گوشی موبایل؟

 

مدل گوشی موبایل شما چیست؟ اسمارت‌فون‌های امروزی مودم‌های رده بالایی دارند و حتی رده متوسط‌ترین گوشی‌ها سرعتی بیشتر از مودم‌های ۴.۵G دارند.

حتما این موضوع را بارها خود کاربران تجربه کردند و سوال می‌کنند چرا مودم‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند سرعت اسمارت‌فون‌ها را ارایه بدهند؟

در حالی‌که مودم‌های ۴.۵G در رده LTE Cat ۶ هستند؛ جدیدترین اسمارت‌فون‌های بازار از مودم‌هایی در رده LTE Cat۱۱ و LTE Cat ۱۳ و LTE Cat ۱۶ سود ببرند که سرعت‌هایی بسیار بالاتر از LTE Vat ۶ دارند.

منبع:شبکه  چی

"تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید