تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت کابل های اصلی و فیک لگراند بپردازیم.بعد از خروج کمپانی لگراند (legrand) به خاطر تحریم های بین المللی از ایران ، عده ای افراد با تولید تجهیزات متفرقه و غیر اصلی با استفاده از نام و نشان لگراند ، مصرف کنندگان را در انتخاب و خرید تجهیزات اصلی به اشتباه می اندازند یکی از این تجهیزات ، کابل های شبکه لگراند می باشد که تا حدودی به صورت غیر اصلی در بازار پخش شده اند.

عمده سوالاتی که برای مصرف کنندگان و خریداران پیش می آید این است که ؛

آیا تفاوت خاصی بین ظاهر کابل اصلی و فیک به جهت تشخیص این دو وجود دارد؟

آیا کابل هایی که با تست فلوک با هد روم بالا به فروش می رسند اصلی می باشند؟

اما در پاسخ به این سوالات ابتدا باید بگوییم که هر خریدار ابتدا باید توجه لازم و کافی را به محل خرید محصول خود داشته باشد.فروشگاه و یا دفتری که نامه و یا مجوز نمایندگی از جانب کمپانی تولید کننده را نداشته باشد محل امنی برای خرید نیست و امکان هرگونه سو استفاده برای فروشنده میسر می گردد.

رنگ کابل شبکه لگراند
مابین کابل های اصلی لگراند و فیک در نگاه اول فرق چندانی در ظاهر مشاهده نمی شود. اما با کمی دقت بر رنگ کابل های تولید شده متوجه پر رنگ تر بودن کابل فیک نسبت به کابل اصلی می شویم.عمده کابل های غیر اورجینال تولید شده ، رنگ نسبتا پر رنگ تری نسبت به نمونه های اصلی دارند. رنگ کابل های Cat 5 به رنگ طوسی ، Cat 6 آبی و Cat6A به رنگ زرد می باشد.

 

 

کابل های اورجینال
کابل های اورجینال لگراند ، از جنس محکم تری نسبت به کابل غیر اصلی ساخته می شوند و هیچ گونه حالته لاستیکی و نرمی در ساختار خود ندارند . بر خلاف کابل های فیک ، کابل های اصلی بعد از خم شدن زیاد از رنگ آبی به حالته نیمه سفید تغییر رنگ پیدا می کنند.

جعبه یا قرقره
در کابل های cat6 / utp رنگ جعبه ی کابل به طور کلی به رنگ قرمز -سفید تغییر پیدا کرده است و کابل های قدیمی که با جعبه ی کاهی تولید می شدند از خط تولید لگراند خارج شده اند.

در کابل های cat6 / sftp لگراند قد کوتاه قرقره نشان بر اصلی بودن کابل می باشند و رنگ چوب قرقره هم به رنگ سفید می باشد.کلیه ی قرقره های بلند با چوب های قهوه ای رنگ ، دلیل واضح بر فیک بودن کابل می باشند.

کابل های Cat6 /FTP اصلی لگراند هم با قرقره های بلند و با چوب سفید تولید میگردند.

روکش محافظ کابل های پلمپ
در کابل های Cat6 و Cat6A لگراند ، دور تا دور قرقره با نوار فوم سفید رنگ به جهت جلوگیری از هرگونه آسیب به بدنه ی کابل در بارگیری توسط لگراند پوشانده شده است و کلیه ی کابل هایی که با سلفون و یا نایلون شفاف به دور قرقره همراه هستند تماما فیک می باشند.

 

تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

 

اما در پاسخ به سوال دوم ؛ بسیاری از خریداران بر این باورند که تست فلوک با هد روم بالا دلیل بر اورجینال بودن کابل می باشد که متاسفانه این باور اشتباه است .زیرا اگر بخواهیم با یک مثال ساده این حقیقت را اثبات کنیم ؛ بسیاری از خودرو های ساخت چین در بازار وجود دارند که قابل مقایسه با کمپانی های آلمانی یا فرانسوی نیستند اما هم خودروی ساخت چین و هم خودروی ساخت آلمان میتوانند حرکت کنند و هم میتوانند تا سرعت حداقل 160 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و چیزی که مطرح است کیفیت است نه حرکت یا سرعت خودرو .

پس تست فلوک بر روی کابل میتواند سرعت عبور سیگنال و صحت عملکرد کابل را با عدد هدروم مشخص نماید اما هیچگونه ضمانتی در برابر عدم کارکرد کابل در یک تا دوسال آینده به خریدار نمی دهد.زیرا کابل های فیک به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت در روکش ، استفاده از آلومینیوم به جای مس در زوج ها و حجم کم شیلد و فویل به جهت محافظت در برابر پارازیت تقریبا بعد از یک تا دو سال با افت شدید سیگنال و گاها با عدم کارکرد همراه می شوند و مصرف کننده را وادار به تعویض و کابل کشی دوباره می کند که همراه با هزینه و دردسرهایی برای مصرف کننده همراه است که بهتر است با دقت در خرید توسط خریدار از این هزینه و دردسر ها جلوگیری کرد.

منبع:برق سان

تلگرام هزارسو

1 دیدگاه

  • فروشنده

    با سلام
    از بابت درج مطلب با ارزشی که در رابطه با تشخیص اصل و تقلبی لگراند درج کردید ، سپاسگزارم

    1397/06/12 در 19:41

دیدگاهتان را بنویسید