تکنولوژی BeamFlex و BeamFlex+ چیست؟

تکنولوژی BeamFlex و BeamFlex+ چیست؟

همانطور که میدانید ، تعداد شرکتهایی که به صورت حرفه ای در زمینه WiFi فعالیت میکنند و دارای تکنولوژی های خاص در این زمینه هستند ، انگشت شمار است. این شرکتها شامل Ruckus , Cisco , Aruba , Meru هستند.امروز یکی از تکنولوژیهای شرکت Ruckus را توضیح میدهیم.در ادامه با هزارسو همراه باشید…

تکنولوژی BeamFlex :
در این تکنولوژی از تعداد 21 عدد آنتن سکتور در داخل اکسس پوینت استفاده شده است. این تعداد آنتن میتوانند حدود 4200 حالت Pattern مختلف را ایجاد کنند. به این معنی که با شناسایی محل کاربر و فاصله آن از اکسس پوینت ، یکی از این Pattern ها برای ارسال استفاده میشود که بهترین بازده را داشته باشد. نکته جالب این Pattern ها ، حالت Packet Basis بودن آن است ، به این معنی که برای هر Packet مشخص ، از یک Pattern خاص استفاده میشود.( با توجه به تغییر مکان کاربر ، و تغییرات نویز محیطی)
عملیات تغییر Pattern توسط BeamFlex Engine مدام در حال انجام است تا همیشه بهترین ارسال و دریافت را داشته باشیم و میزان Packet Loss به حداقل برسد.

تکنولوژی BeamFlex+ :
این تکنولوژی ، نیز همانند BeamFlex عمل میکند با این تفاوت که مشکل جهت نگهداری دستگاه End-User در آن حل شده است. هر کاربر ممکن است دستگاه خود را به صورت عمودی یا افقی در دست بگیرد (Polarization) ، این امر از نظر اکسس پوینتهای معمولی بسیار مهم است و شما همیشه باید با Polarization اکسس پوینت ، سازگار باشید ( اگر مدل آنتنهای اکسس پوینت عمودی است ، آنتن کلاینت هم باید عمودی باشد و اگر آنتهای اکسس پوینت به صورت افقی نصب شده ، کلاینت هم باید به صورت افقی باشد تا بهترین سیگنال و Phy Rate را دریافت کند ). حال برای کلاینتهای Portable مانند Tablet ها و Phone ها ، این مساله اجتناب ناپذیر است و کلاینت نمیتواند همیشه در یک حالت باشد .
تکنولوژی BeamFlex+ ، دارای قابلیتی است به نام Polarization Diversity که این مشکل را حل کرده و برای کاربران در هر 2 حالت Polarization ارسال انجام میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید