دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome چیست؟

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome چیست؟

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome چیست؟

تاکنون شاید در اتوبان ها و بزرگراه ها دوربین مداربسته های کنترل ترافیک، که به صورت نیمکره ای شکل هستند دیده باشید. دوربین مداربسته هایی که با توان چرخشی بسیار بالا می توانند به سرعت گردش دورانی داشته باشند و همچنین می توانند نقاط دور را از طریق بزرگنمایی اپتیکال با کیفیت بالا تصویر برداری کنند.

این دوربین مداربسته در یک کاور نیم کره ای شیشه ای به حرکت در می آید و می تواند در دو محور عرض و طول با سرعت دلخواه شما، تصاویر را اسکن نماید. بدین منظور در محیط هایی که یک یا چند دوربین مداربسته ثابت به دلیل زوایای زیاد داخل محیط نمی تواند تمام مساحت محوطه را پوشش دهد و نیاز به بزرگنمایی تصویر می باشد از این دوربین مداربسته ها استفاده می شود. یکی از بزرگترین امتیازهای این دوربین مداربسته این است که جهت و زاویه قرارگیری در کاور شیشه ای یا همان دید تصویری این دوربین مداربسته مشخص نیست.

در صورتیکه در دوربین مداربسته های ثابت تا حد زیادی فضایی را که در دید دوربین مداربسته است می توان تشخیص داد و همین مورد باعث می شود تا به ناچار از تعداد بیشتری دوربین مداربسته ثابت با زوایای مختلف در جهت پوشش دادن نقاط کور محیط استفاده نماییم. یک ویژگی خاصی که این نوع دوربین مداربسته داراست، این است که دارای حافظه داخلی بوده و می تواند چندین نقطه را در حافظه خود ثبت نمایند.

تعداد نقاط قابل تعریف در تصویر 300 نقطه می باشد. می توان با استفاده از کیبورد نقاطی از محدوده تحت نظر را در این دوربین مداربسته علامت گذاری نمود و دوربین مداربسته بر اساس زمان تعریف شده فقط همان نقاط را به صورت اتوماتیک به نمایش بگذارد، و یا اینکه با جوی استیک می توانید هر نقطه ای را که مد نظر دارید بزرگنمایی کنید و دوربین مداربسته را برای دیدن محیط اطراف با سرعت دلخواه به حرکت درآورید. سرعت حرکتاز نقطه ای به نقطه دیگر و مدت زمان توفق بر روی هر نقطه و بزرگنمایی تصویر برای هر نقطه قابل تعریف و انتخاب است.

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome چیست؟

 

فوکوس این دوربین مداربسته ها بسیار هوشمند بوده و به سرعت تاری و محوی ایجاد شده از جابجایی بین نقاط را به صورت خودکار برطرف می نماید. این دوربین مداربسته ها هم مانند بقیه مدل های دوربین مداربسته در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه، فضای داخلی و فضای خارجی تولید شده است. معمولا این دوربین مداربسته ها تا 360 درجه به صورت افقی و 180 درجه عمودی قابلیت گردش دارند.

این نوع دوربین مداربسته با قدرت بزرگنمایی 10 برابر، 12 برابر، 20 برابر، 23 برابر، 30 برابر تولید شده است و هرچه میزان بزرگنمایی بیشتر باشد، تصاویر را در نقاط دورتر بهتر و واضح تر نشان می دهد. دوربین مداربسته های تحت شبکه اسپید دام هم دارای تکنولوژی WDR هستند که در پروژه هایی که منبع نور از پشت تصویر مورد نظر می تابد، خللی در تصویر برداری این دوربین مداربسته ایجاد نکند.

یکی دیگر از قابلیت های بسیار کارآمد این دوربین مداربسته دارا بودن پورت رم خارجی است که این امکان را به کاربر می دهد با اضافه کردن کارت حافظه میکرو اس دی در صورت قطع ارتباط این دوربین مداربسته با دستگاه ضبط یا سرور تصاویر را ضبط کند تا خللی در تصویر برداری ایجاد نشود و این ویژگی این نوع دوربین مداربسته را از انواع دیگر دوربین ها متمایز می کند.

 

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome چیست؟

همچنین جهت هشدار حرکتی سیستم الارم هشدار دهنده نیز در دوربین تعبیه شده است تا در صورت تعریف هشدار کارآیی لازم را از خود نشان دهد.قابلیت دنبال کردن سوژه بصورت خود کار نیز در بعضی از مدل های پیشرفته موجود می باشد. سرعت چرخش بالا تا 400 درجه در ثانیه و بزرگنمایی اپتیکال این دوربین مداربسته باعث شده تا در مناطق حساس، سوله ها، فضاهای باز و همچنین برای کنترل ترافیک، بهترین گزینه باشد.

منبع:راش سیستم

 

"تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید