راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسل

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسل

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسل

هر روز شاهد استقبال بیشتر کاربران از مودم‌های 4G در ایران هستیم. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که از جمله آن نبود سرویس ADSL در دسترس؛ نیاز به اینترنت همراه و سرعت بالای اینترنت 4G ایرانسل.

شما برای اینکه از اینترنت همراه ایرانسل روی دستگاه‌های دیگر مانند تبلت، نوت‌بوک و کامپیوتر رومیزی خود استفاده کنید؛ علاوه بر داشتن یک سیم‌کارت نسل جدید ایرانسل؛ باید یک مودم 4G یا 3G نیز خریداری کرده باشید. مودم‌های جدید غالبا مجهز به قابلیت وای‌فای هستند و به شما اجازه می‌دهند اینترنت موبایل را روی دیگر دستگاه به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید به بازار بروید و یک مودم 3G/4G LTE خرید کنید. غالب مودم‌های بازار از سیم‌کارت و سرعت اینترنت ایرانسل پشتیبانی می‌کنند و جای نگرانی نیست اما اگر می‌خواهید یک مودم 3G/4G همراه با تخفیف و بسته‌های هدیه ایرانسل بخرید؛ باید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

در حال حاضر روی سایت ایرانسل ۶ مدل مودم 3G/4G LTE برای فروش با تخفیف و بسته‌های هدیه همراه قرار دارد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی مختصر روی هریک از این مودم‌ها و بررسی امکانات و ویژگی‌های‌شان داشته باشیم تا انتخاب یک مودم مناسب برای کارمان راحت‌تر شود:

مودم LH92: مناسب کاربری‌های دسکتاپ (مودم رومیزی)

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسلیک مودم تقریبا بزرگ با وزن ۱۱۵ گرم و پشتیبانی از 3G و 4G برای استفاده همزمان ۱۰ دستگاه یا ۱۰ کاربر. این مودم از سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بهره می‌برد و مجهز به وای‌فای و باتری لیتیوم‌-یونی است. نوع مودم این دستگاه Cat4 است و از آخرین فناوری‌های LTE پشتیبانی نمی‌کند اما برای اینترنت پرسرعت ایرانسل کافی است. یک درگاه USB برای شارژ باتری و دو کلید روشن/خاموش و WPS دارد. از قابلیت‌های کدهای دستوری، مدیریت پیامک‌ها، IPv6 و فیلترینگ آدرس‌های روی اینترنت پشتیبانی می‌کند و یک صفحه‌نمایش برای مشاهده وضعیت شبکه و وای‌فای دارد.

قیمت: ۲۵۹.۹۰۰ تومان + سیم‌کارت نسل ۴ (USIM) و ۱۰ گیگابایت اینترنت هدیه (۳۰ روزه)

مودم LH96: مناسب کاربری‌های همراه (مودم جیبی)

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسلاین مودم 3G و 4G وزن کمتری دارد و فقط ۸۵ گرم است و به نظر می‌رسد برای کاربری‌های همراه بیشتر مناس باشد. مشخصات دیگر آن تا حدود زیادی شبیه به مودم LH92 است. از سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بهره می‌برد و مجهز به وای‌فای است. ۳۲ کاربر به طور همزمان می‌توانند به این مودم وصل شوند و یک صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی برای مشاهده وضعیت شبکه و وای‌فای دارد. علاوه بر کلیدهای روشن/خاموش و WPS از یک کلید ریست هم سود می‌برد و مجهز به یک درگاه USB برای اتصال به برق است. این مودم باتری ندارد.

قیمت: ۲۵۹.۹۰۰ تومان + سیم‌کارت نسل ۴ (USIM) و ۱۰ گیگابایت اینترنت هدیه (۳۰ روزه)

مودم Carfi E8377: مناسب برای خودرو (مودم فندکی)

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسلپیش‌تر در این مطلب؛ درباره این مودم به طور مفصل نوشتم. مهم‌ترین ویژگی این مودم قابلیت اتصال به بخش فندک خودروها برای شارژ است. در نتیجه؛ می‌توانید به راحتی از آن درون خودروها استفاده کنید و اینترنت را به طور وای‌فای به اشتراک بگذارید. وزن این مودم ۱۵۰ گرم است و از 3G و 4G پشتیبانی می‌کند. یک شیار میکروسیم و یک درگاه USB دارد. آنتن‌های این مودم داخلی هستند و از سرعت‌های ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت برای دانلود و آپلود سود می‌برد. یک نمایشگر کوچک LED نیز دارد. وای‌فای 802.11n روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به دست می‌دهد و مجهز به قابلیت‌هایی مانند IPv6، پورت فورواردینگ، DMZ، فیلترینگ آدرس IP، URL و MAC است.

قیمت: ۲۵۹.۹۰۰ تومان + سیم‌کارت نسل ۴ (USIM) و ۱۰ گیگابایت اینترنت هدیه (۳۰ روزه)

مودم CA60: مناسب برای نیازهای اینترنت پرسرعت (مودم همراه)

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسلسریع‌ترین مودم کنونی ایرانسل با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت و پشتیبانی از فناوری 4.5G و LTE است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید؛ مودم‌های دیگر ایرانسل سرعتی ۱۵۰ مگابیتی دارند. ۸۶ گرم وزن دارد و برای جابه‌جایی زیاد سنگین نیست اگرچه طراحی آن برای دسکتاپ مناسب‌تر است. از وای‌فای و MIMO 4×4 پشتیبانی می‌کند چون مجهز به چهار آنتن داخلی است. چیپ‌ست مودم این دستگاه LTE CAT.6 است که جزو سریع‌ترین مودم‌های دنیا است. مجهز به باتری و USB است. ۳۲ نفر به طور همزمان می‌توانند بدان متصل شوند و از کدهای دستوری، مدیریت پیامک‌ها، IPv6 و ویژگی‌های دیگری موردنیاز کاربران روی مودم‌های 4G پشتیبانی می‌کند. اندازه شیار سیم‌کارت این مودم میکرو است.

قیمت: ۳۴۹.۹۰۰ تومان + سیم‌کارت نسل ۴ (USIM) و ۱۰ گیگابایت اینترنت هدیه (۳۰ روزه)

مودم D-100: مناسب برای کاربران حرفه‌ای و اداری (مودم روتر رومیزی)

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسلسنگین‌ترین و بزرگ‌ترین مودم ایرانسل است و علاوه بر اینکه یک مودم 3G و 4G محسوب می‌شود؛ یک روتر بی‌سیم هم هست. سرعت دانلود این مودم روی اینترنت همراه ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. وزن آن ۲۰۰ گرم است و از برق به طور مستقیم استفاده می‌کند و باتری ندارد. یک درگاه LAN صد مگابیتی و یک درگاه USB دارد. دو آنتن داخلی برای وای‌فای دارد و ۳۲ نفر به طور همزمان می‌توانند به آن متصل شوند. از پنل ارسال و دریافت پیامک، کدهای دستوری، IPv6 و قابلیت‌های دیگر مودم‌های معمولی 4G بازار پشتیبانی می‌کند. این مودم برای مکان‌های اداری و دفاتر کوچک کسب‌وکاری بسیار مناسب است.

قیمت: ۲۹۹.۹۰۰ تومان + سیم‌کارت نسل ۴ (USIM) و ۱۰ گیگابایت اینترنت هدیه (۳۰ روزه)

مودم E5373: مناسب کاربری همراه (مودم همراه)

راهنمای خرید مودم‌های 3G/4G LTE ایرانسلایرانسل فعلا این مودم را موجود ندارد و دیگر فروشگاه‌های آنلاین نیز در انبار ندارند ولی یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های 4G ایرانسل بود. این مودم از 3G و 4G LTE با سرعت ۱۵۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند و مجهز به درگاه‌های Micro USB، شیار کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت، شیار سیم‌کارت و کلیدهای ریست، روشن/خاموش و WPS است. یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپری دارد که تا ۶ ساعت قابلیت نگه‌داری شارژ دارد. صفحه‌نمایش دارد و آنتن‌های آن داخلی است. از وای‌فای 802.11n و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد و فقط ۸۲ گرم وزن دارد.

 

منبع:shabakehchi

نویسنده:میثاق محمدی زاده

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید