راهنمای خرید مودم دست دوم

راهنمای خرید مودم دست دوم

راهنمای خرید مودم دست دوم

مودم‌ها از آن دسته محصولات جانبی کامپیوترها هستند که به دلیل نوع تولید و کارکردشان عمر بالایی دارند و به همین دلیل است که خرید و فروش مودم دسته دوم، هم منطقی است هم رواج دارد.

مودم چیست؟

مودم وسیله‌ای است که امکان اتصال به اینترنت را برای ما فراهم می‌کند. Modem مخفف دو کلمه Modulator و Demodulator است، که درخواست کاربر را از کامپیوتر مبدأ به شبکه و همینطور نتیجه درخواست را از شبکه به کامپیوتر کاربر منتقل می‌کند.

 

راهنمای خرید مودم دست دوم

 

مودم دایل‌‌آپ modem Dial-Up

مودم دایل‌آپ سرویسی است که با شماره‌گیری از طریق خط تلفن معمولی با توجه به سرعت سرویس دهنده و کیفیت خطوط تماس شما را به اینترنت متصل می‌کند. مودم‌هایDial Up جدید معمولاً دارای حداکثر سرعت تئوری ۵۶ kbit/s هستند .در این روش کاربران با خرید یک کارت اینترنت، نام کاربری (Username) و کلمه عبور (Password) دریافت می‌کنند و با استفاده از آن‌ها و خط تلفن ثابت با سرور مرکز خدمات‌رسانی اینترنتی آشنا تماس برقرار می‌کنند سپس بعد از تأیید مشخصات وارد شده، ارتباط با شبکه جهانی اینترنت برقرار می‌شود هرچند این مدل از مودم‌ها امروزه منسوخ شده است.

انواع مودم ای دی اس الADSL

 

 

مودم‌های ADSL دو دسته‌اند:

۱- مودم اترنت (اثرنت) Ethernet modem:این مودم‌ها معمولاً دارای یک پورت USB و یک پورت LAN هستند. ممکن است برخی از مودم‌های سیمی پورت USB یا LAN نداشته باشند. البته مودم‌هایی که در دو سال اخیر به بازار آمده‌اند بدون استثنا پورت LAN دارند.مودم‌های سیمی یا اترنت تک پورت می‌توانند فقط به یک کامپیوتر (یا لپ‌تاپ) وصل شوند و فقط به یک سیستم سرویس بدهند. مودم های تک پورت سیمی ارزان‌ترین مدل مودم ADSL هستند، اما از آنجایی که در هر مکانی حتی خانه به جز کامپیوتر حداقل یک تلفن هوشمند، یا تبلت نیز وجود دارد، سعی کنید حتماً مودم وای فای را تهیه کنید.

 

راهنمای خرید مودم دست دوم

 

در این مدل از مودم‌ها تبادل اطلاعات به صورت سیمی انجام می‌شود در نتیجه سرعت تبادل اطلاعات در این مدل بیشتر از مدل بی‌سیم یا وای فای است و قیمت آن نیز پائین‌تر است و امنیت آن نیز به دلیل محدودیت فیزیکی بهتر از مودم‌های بی سیم است.

۲- مودم بی‌سیمWireless (مودم وایرلس) یا مودم وای‌فای(WiFi): مودم ADSL وایرلس مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مودم برای مصارف خانگی است. برای خرید مودم ADSL دقت کنید که مودم یک آنتن دارد یا دو آنتن، همچنین باید بررسی کنید که برد و حداکثر سرعت آن چقدر است.

مودم وایمکس (اینترنت همراه)یا جیبی

اگر در جایی به‌صورت موقت زندگی می‌کنید یا پورت‌های اینترنت ADSL در محل زندگی شما پر است بهتر است مودم های وایمکس همراه یا جیبی را انتخاب کنید.

هرچند که مودم‌های جیبی یا وایمکس سرعت بالاتری دارند و نصب آن‌ها راحت‌تر است و برخلاف مودم‌های ADSL قابل حمل هستند اما همچنان پایداری و امنیت مودم‌های ADSL بیشتر و قیمت آن ارزان‌تر است.

 

راهنمای خرید مودم دست دوم

 

نکاتی که باید در خرید مودم دست دوم رعایت کنید

همانطور که گفتیم تفاوت خاصی بین مودم نو یا کارکرده وجود ندارد، با توجه به اینکه برای خرید مودم نو باید هزینه زیادتری بپردازید، مراجعه به سایت دیوار و خرید یک مودم کارکرده و سالم با قیمت خوب می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید و از خرید خود راضی باشید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. پس این قلق‌ها را با دقت بخوانید و رعایت کنید.

· قبل از خرید مودم نوع کاربری خود و فضایی را که قرار است تحت پوشش قرار گیرد مشخص کنید.

· در هنگام خرید مودم کارکرده بهتر است محصولی را بخرید که کم‌کارده و سالم باشد، دستگاه‌هایی که زیاد کار کرده باشند درگاه‌ها و آنتن‌های آن گرد و غبار دارد و مشخص است که زیر بار شبکه بوده است.

 

راهنمای خرید مودم دست دوم

 

· هنگام خرید دستگاه حتماً آن را تست کنید و دقت کنید که آیا تمام چراغ‌های دستگاه روشن و خاموش می شوند، کلیدها به درستی کار می‌کنند؟

· برخی از افراد به علت تغییر شغل، تغییر محل کار یا خانه، تغییر نوع اینترنت و … ممکن است یک مودم سالم و کم کارکرده را به فروش برسانند، در نتیجه اکثر این مدل ها گارانتی دارند. پس بهتر است آن‌ها را با گارانتی بخرید.

· سعی کنید با سوال و جواب از فروشنده علت خرید را جویا شوید.

حالا می‌توانید با خیال راحت سری به سایت دیوار بزنید و در بخش لوازم الکترونیکی، رایانه، قسمت مودم و تجهیزات شبکه، مودم کارکرده دلخواه خود را با قیمت مناسب پیدا کنید و با کمک گرفتن از این نکات از سالم بودن و کارایی آن مطمئن شوید.

 

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید