سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

در نمایشگاه الکامپ امسال چندین شرکت محصولات شبکه ایرانی و ساخت داخل کشور را معرفی و به نمایش عمومی گذاشتند. یکی از این شرکت‌ها مرصاد فاطر بود که دوربین‌های ایرانی تحت شبکه سورنا را معرفی می‌کرد.

دوربین‌های سورنا مجموعه‌ای از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه و مبتنی بر IP به همراه تجهیزات جانبی هستند که در مدل‌های مختلف باکس، دام، بولت، اسپید دام و غیره تولید شدند و به گفته مدیران شرکت مرصاد فاطر متناسب با نیازهای ایران و شرایط اقلیمی و کاربردهای بومی تولید شده‌اند اما می‌توانند با بهترین دوربین‌های مداربسته دنیا از نظر کیفیت رقابت کنند.

این دوبین‌ها از سنسور تصور EXmor CMOS 1.2 با کیفیت تصویر دو مگاپیکسل و سرعت شاتر ۱/۱ تا ۱/۱۰۰۰۰ سود می‌برند. حالت نوردهی این دوربین‌ها به طور خودکار و کنترل بهره‌ آن‌ها خودکار/دستی است.

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکهدوربین‌های سورنا از دید در روز و شب پشتیبانی و فرمت‌های فشارده‌سازی H264، H265 و MP4 را استفاده می‌کنند.

این دوربین‌ها از ۲۰ کلاینت به طور همزمان پشتیبانی کرده و برای احرازهویت از استاندارد 802.1x سود می‌برند. امکانات ارتباطی این دوربین‌ها شامل یک درگاه اترنت LAN ده/صد مگابیتی، یک ورودی سنسور، دو هشدار خروجی، پشتیبانی از دو اسلات کارت حافظه (یک کارت حافظه SD و یک کارت حافظه MicroSD) و خروجی ویدیو و صدا است.

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکهاین تجهیزات استانداردهای ایمنی را دارند و از قابلیت‌هایی مانند PoE نیز پشتیبانی می‌کنند. به گفته شرکت مرصادفاطر، در آزمون‌های انجام شده روی این دوربین‌ها؛ در نور شب و وضعیت‌های نوری کم و زیاد کیفیت تصویر خوبی دارند.

به نظرم اتفاق خوبی است که شرکت‌های ایرانی ترس را کنار گذاشته و به سوی تولید محصولات ایرانی بروند.

منبع:shabakehchi

نویسنده:میثاق محمدی زاده

تلگرام هزارسو

1 دیدگاه

  • Shahin

    چند ماه پیش بعد از مطالعه این مقاله با دوربین های ایرانی سورنا آشنا شدم توی یه پروژه دولتی از محصولات این شرکت استفاده کردم واقعا به عنوان یه محصول ایرانی قابل قبول بود، نکته خیلی مثبتی که به نظر می تونه محور حرکت تولیدکننده های ایرانی باشه خدمات پس از فروش خوب شرکت بود که برای کارفرما هم جذابیت داشت، من بسختی تونستم پیداشون کنم آدرس سایتشون: http://www.sorenatech.ir هست

    1397/05/02 در 23:18

دیدگاهتان را بنویسید