فاکتور های مهم در انتخاب رک شبکه

فاکتور های مهم در انتخاب رک شبکه

فاکتور های مهم در انتخاب رک شبکه

انواع مختلف و تعداد زیادی از کابینت ها و رک ها می توانند انتخاب درستی برای دیتا سنتر شما باشند که وظیفه خطیری دارند. اما اگر شما نیازتان را در نظر بگیرید، می توانید یک رک یا کابینت مناسب برای کاربرد خود انتخاب کنید. یک کابینت یک محفظه با تعدادی ریل و یک درب (یا چندین درب) و پانل های جانبی است.

یک رک یک فریم 4 جهته باز، مستقل است که درب یا پانل های جانبی ندارد. تصمیم گیری درباره اینکه از کابینت استفاده کنیم یا رک بستگی به تعدادی عوامل دارد.

تجهیزات

قبل از اینکه کابینت یا رک انتخاب کنید شما نیاز دارید تا تجهیزاتی که میخواهید در خانه استفاده کنید انتخاب کنید. این لیست می تواند شامل سرورها، سوئیچ ها، روترها و UPSها باشد. وزن تجهیزات خود را به خوبی در نظر بگیرید. اگر شما در حال نصب تجهیزات سنگین و بزرگی مثل سرور ها هستید استحکام زیاد کابینت ممکن است مهم باشد و اگر شما نیاز به دسترسی مکرر به تمام اطراف تجهیزات دارید یک رک باز مناسب تر از کابینت است.

محیط

با طراحی باز، رک ها انتخاب خوبی در محیطی هستند که نگرانی بابت امنیت وجود ندارد، مثل دیتاسنتر های قفل شده. رک معمولا قیمت کمتری از کابینت دارد.

از طرف دیگر کابینت ها از تجهیزات در محیط های باز، گرد و خاکی و صنعتی محافظت می کنند. همچنین زیبایی می تواند یک فاکتور باشد. آیا مشتریان یا کاربران تاسیسات نصب شما را می بینند؟ یک کابینت با درب خیلی مرتب تر از یک رک باز به نظر میرسد. وقتی شما درحال تلاش برای ایجاد یک تصویر حرفه ای هستید، همه چیز را محاسبه کنید.

تهویه

اگر تجهیزات شما نیاز به یک تهویه دارند، رک گردش هوای بیشتری نسبت به کابینت ارائه می دهد. حتی اگر کابینت شما در یک اتاق کنترل شده از نظر آب و هوا قرار دارد، تجهیزات درون آن می توانند گرمای زیادی تولید کنند. اگر سرور های زیادی در کابینت نصب شده اند الزامات مورد نیاز برای جریان هوای بیشتر افزایش می یابد. گزینه های بهبود جریان هوا شامل درب ها، فن ها و تهویه های هوا هستند.

سایز

عرض:

فاصله ی بین ریل ها در کابینت و رک 19 اینچ است با اندازه گیری مرکز سوراخ تا سوراخ دیگر به اندازه 18.3 اینچ. اما کابینت و رک هایی با ریل های 23 اینچی هم وجود دارد. خیلی از تجهیزات رکمونت متناسب با ریل های 19 اینچی ساخته می شوند اما سازگار با ریل های عریض تر هم هستند.

واحد رک:

یک واحد رک (U یا RU) برابر است با 1.75 اینچ فضای عمودی در ریل ها است. دستگاهی که با ارتفاع 2U است 3.5 اینچ از فضای عمودی رک را می گیرد. واحد های رک معمولا بر روی ریل ها علامت گذاری شده اند. اندازه واحد های رک تعداد تجهیزاتی که می توانید نصب کنید را تعیین می کند.

عمق:

کابینت ها و رک های باز 4 طرفه با محدوده عمق های مختلف از 24 تا 48 اینچ برای جادادن تجهیزات با سایز های مختلف، به ویژه سرور های فوق العاده عمیق وجود دارند. ریل ها در تعدادی از کابینت ها و رک های 4 طرفه باز قابل تنظیم در عمق های مختلف می باشند.
هنگامی که شما عرض، ارتفاع و عمق کابینت و رک را در نظر دارید، تعیین کنید که این ابعاد داخلی یا خارجی است.

وزن

کابینت ها و رک ها از نظر میزان ظرفیت وزن متفاوت می باشند. برخی از کابینت ها می توانند 1000 پوند یا بیشتر نگه داری کنند. با دقت وزن تجهیزات را در نظر بگیرید و درباره جایی که می خواهید آن را نصب کنید قبل از انتخاب رک و کابینت تصمیم گیری کنید.

ریل ها

ریل های عمودی در کابینت ها و رک ها سوراخ هایی برای نصب تجهیزات دارند. رک دو طرفه معمولا 12-24 یا 10-32 سوراخ بسته شده را ردیف کرده است. رک های 4 جهته و کابینت ها اغلب سوراخ های مربع شکل M6 برای نصب سرور ها دارند.

رطوبت، گردو غبار، شوک و ارتعاش

وقتی قطعات الکترونیکی را خارج از دیتا سنتر محافظت شده قرار می دهید، به دنبال کابینتی با درجه NEMA (انجمن تولید کنندگان ملی) باشید. استانداردهای NEMA برای مقاومت دربرابر خوردگی، حفاظت از باران، فرورفتن در آب، مایعات، گرد و غبار، اجسام در حال سقوط و سایر خطرات طراحی شده اند.

تامین برق

گزینه های متعددی برای تامین انرژی تجهیزات نصب شده در رک وجود دارد. نصب نوار های برق می تواند به صورت عمودی یا افقی انجام شود. واحد های توزیع برق (PDUها) و مدیریت برق توانایی های اضافی از قبیل اندازه گیری و مدیریت از راه دور دارند. برق اضطراری (UPSها) معمولا در پایین کابینت یا رک به دلیل وزن آنها نصب می شوند.

مدیریت کابل

بیشتر کابینت ها و رک ها برای مدیریت کابل و مسیریابی کابل ها ساخته شده اند.

اضافی

بسته به تجهیزاتی که تصمیم به نصب دارید، انواع قفسه بندی را انتخاب می کنید. در اینجا گزینه های متعددی وجود دارد: سختی، تهویه، ایستایی و خروج قفسه.

برای مشاوره و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید