نکات مهم برای راه اندازی یک اتاق سرور کوچک

نکات مهم برای راه اندازی یک اتاق سرور کوچک

نکات مهم برای راه اندازی یک اتاق سرور کوچک

بطور کلی، دیتا سنتر برای حفظ عملکرد مستمر سرورهای کامپیوتری در یک ساختمان یا ایستگاه، طراحی شده است. اتاق سرور نیز به همین منظور طراحی شده اما فضای آن نسبت به دیتا سنتر کوچکتر است. اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید پس یک اتاق سرور کوچک برای شما کافی است. اما شما نباید فکر کنید که یک اتاق سرور کوچک به طراحی مناسب نیاز ندارد. در واقع داشتن یک طراحی قابل اطمینان برای جلوگیری از دردسر های آینده بسیار ضروری است. یک اتاق سرور بخوبی سازمان دهی شده، اثر بخشی و زنده ماندن کسب و کار شما را تضمین می کند. این مقاله برخی از ملاحظاتی را که برای راه اندازی اتاق سرور لازم است در نظر بگیرید ، ارائه داده است.

انتخاب رک با ابعاد مناسب

با رشد شرکت ممکن است روز به روز به میزان تجهیزات شما افزوده شود. قرار دادن این تجهیزات در محیط کار بدون حفاظ از نظر ایمنی خطرناک است. یک اتفاق کوچک مثل ریختن چای روی تجهیزات یا لغزیدن آنها ممکن است خسارت بزرگی را با خود به همراه داشته باشد. استفاده از رک سرور بطور موثر تمام این مشکلات را حل خواهد کرد. اما چگونه می توانیم یک رک، متناسب با نیاز خود انتخاب کنیم؟ مهمتر از همه یک رک سرور با فضای داخلی کافی،بمنظور توسعه تجهیزات در آینده بسیار سودمند است. امروزه رک ها در دو نوع ایستاده و دیواری عرضه می شوند. اما بخاطر داشته باشید که مهم نیست شما کدام یک از این دو نوع را انتخاب می کنید،رعایت دستور العمل های نصب می تواند رک شما را از تکان آن در اثر اختلال و آسیب های دیگر محفوظ نگه دارد.

کنترل حرارت و گرما

بالا بودن درجه حرارت در رک می تواند بطرز چشمگیری طول عمر تجهیزات را کاهش داده و یا باعث بروز اختلال در عملکرد آنها و یا خرابی شود. برای ایمنی تجهیرات و محیط اطراف آن لازم است شما یک استراتژی خنک کننده برای کنترل حرارت داشته باشید. نصب یک دستگاه تهویه مطبوع می تواند راه مناسبی برای خنک نگه داشتن تجهیزات و کاهش دمای محیط اطراف باشد. همچنین، یک کابل کشی ساخت یافته به شما در کنترل دما کمک خواهد کرد.

مدیریت مناسب کابل ها

مدیریت کابل ها را هرگز امری غیر ضروری در نظر نگیرید و از آن سرسری نگذرید. گاهی اوقات آن خطری پنهان برای آینده محسوب می شود. مدیریت کابلها را بهتر است از همان ابتدای کار انجام دهید و کابل ها را به بهترین شکل تفکیک نمائید. دسته بندی منظم کابل ها در پشت دستگاه ها به شما اجازه ی دهد به راحتی به سرور دسترسی داشته باشید. با دسته بندی کابل ها، در ابتدا کابل های مشترک با هم در یک دسته قرار گرفته و سپس بصورت گروهی با هم بسته می شوند. ابزار هایی نظیر بست کابل می تواند در روند مدیریت کابل ها به شما کمک نماید.

استفاده از لیبل برای علامت گذاری کابلها

یکی دیگر از مواردی که به شما در مدیریت بهتر اتاق سرور کمک می کند لیبل گذاری بر روی تمامی کابل هاست. بدین ترتیب شما می توانید کابل درست را در زمان کوتاه به سهولت تشخیص دهید. با این کار از وقوع اتفاقاتی نظیر کشیدن کابل سیستم یا ری استارت کردن بدون هشدار نیز جلوگیری خواهد شد. زمانی که کابل ها را برچسب گذاری می کنید برای تشخیص کابل ها باید از شناسه ی منحصر بفردی استفاده کنید که به شما نشان دهد کابل به کجا متصل شده است. در حال حاضر بست هایی با امکان لیبل گذاری در بازار وجود دارند.

نتیجه گیری

اتاق سرور بخش ضروری در شرکت شماست که شامل تمامی تجهیزات مهم شرکت می باشد. راه اندازی یک اتاق سرور مناسب به شما کمک می کند تا تجهیزات را از آسیب حفظ کرده و بهره وری شما را نیز بالا می برد. البته اگر شما دانش و مهارت کافی در راه اندازی اتاق سرور را ندارید لازم است با متخصصین این کار حتما مشورت نمائید.

منبع:رایان سگال آسیا

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید