هر آنچه در رابطه با Switching و Routing باید بدانید

هر آنچه در رابطه با Switching و Routing باید بدانید

هر آنچه در رابطه با Switching و Routing باید بدانید

تفاوت Switching و Routing

یک شبکه تجاری سبب ارتباط کاربران یک شرکت با یکدیگر، با مشتری، شرکای تجاری، برنامه های مهم و اینترنت می شود. عملکرد خوب یک شبکه به انتقال درست و سرعت داده میان کاربران موجود در آن بستگی دارد.

قبل از شروع مقاله به سوالات زیر را پاسخ دهید:

  1. چگونه می توانید به اینترنت متصل شوید؟ از طریق شبکه
  2. نرم افزارهای موجود در شرکت شما در کجا قرار دارد ؟ بر روی شبکه
  3.  چگونه یک دیتای مهم توسط اعضای مختلف تیم شما به اشتراک گذاشته می شود؟ از طریق شبکه
  4. چگونه دیتاها برای کارمندان و شرکای شما ارسال می شود؟ از طریق شبکه

سوئیچینگ و روتینگ چیست؟

در یک شبکه انتقال دیتا ها از طریق روتر ها و سوئیچ ها صورت می گیرد. در واقع این دو سبب اتصال دستگاه های مختلف در یک شبکه هستند. گرچه ممکن است به ظاهر این دو بسیار به یکدیگر شباهت داشته باشند اما در حقیقت تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

نحوه استفاده از شبکه های تجاری از سوئیچینگ و روتینگ:

سوئیچ ها و روترها با ایجاد بلوک های ارتباطی سبب تبدیل دیتا به صدا و فیلم با دسترسی بی سیم خواهند شد. این دو دستگاه می توانند سبب کاهش هزینه ، افزایش امنیت و سرعت انتقال اطلاعات گردند.

به طور کلی سوئیچ ها و روترهای شبکه از موارد زیر پشتیبانی می نمایند:

1ـ برنامه های اشتراک گذاری :

  • فراهم آوردن دسترسی کارمندان به برنامه های تجاری
  • بهبود بخشیدن به بهره وری کارمندان

استفاده از فن آوری های مسیریابی و سوئیچینگ به کارکنان شما ، حتی آنهایی که در مکان های مختلفی قرار دارند ، اجازه می دهد تا به همه برنامه های کاری ، اطلاعات و ابزارهای تجاری دسترسی مساوی داشته باشند. این کار سبب افزایش بهره وری کارکنان خواهد شد.

2ـ سرعت دسترسی به اطلاعات :

  • مدیریت اطلاعات
  • مرور اطلاعات شرکت

اطلاعات دقیق و به موقع برای تصمیم گیری های سریع تجاری امری ضروری است. مسیریابی و سوئیچینگ امکان دسترسی را فراهم می کند تا دید خوبی را به اطلاعات کسب و کار در زمان درست بدست آورید که این امر به تصمیم گیری های درست کمک خواهد کرد.

3ـ افزایش خدمت به مشتری :

  • دسترسی سریع به اطلاعات مشتری
  • افزایش پاسخگویی به مشتری

امروزه مشتریان از شرکت های ارائه دهنده خدمات انتظار دارند تا در مواقع مورد نیاز بتوانند به راحتی از طریق ایمیل، تماس تلفنی و غیره ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را حل نمایند. هنگامی می توان گفت که یک شبکه پاسخگوی نیاز و قابل اعتماد است که امکان دسترسی سریع کارکنال را به اطلاعات شرکت را فراهم می آورد و توسط آن می توان به راحتی نیاز مشتری را برطرف نمود.

4ـ کاهش هزینه های عملیاتی :

  • کاهش هزینه های عملیات های اداری
  • دسترسی سریع به اینترنت

فن آوری های مسیریابی و سوئیچینگ می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد شما بگذارد. آنها می توانند با به اشتراک گذاشتن تجهیزات مانند چاپگرها ، سرورها و دسترسی به اینترنت ، هزینه های عمیاتی را کاهش دهند. لازم به ذکر است راه اندازی یک دیتا سنتر استاندارد و قابل اعتماد سبب افزایش رونق کسب و کار شما می گردد.

5ـ بهبود امنیت :

  • کاهش ریسک

یکی از مهمترین عوامل مهم در امنیت حفظ اطلاعات ارزشمند شرکت ها و سازمان ها می باشد. به دلیل آنکه شبکه برای فعالیت به اینترنت نیاز دارد، همین عامل آن را در مقابل تهدیدات بسیاری قرار می دهد. ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی، حملات اینترنتی، حملات الکترونیکی و سایر نگرانی های امنیتی خطرات واقعی به حساب می آیند. با نصب سوئیچ ها و روترها می توانید از داده های ارزشمند تجاری محافظت کنید. به عنوان مثال، روترها می توانند با یک فایروال داخلی و سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) که نرم افزاری تخصصی است و داده های ورودی را بررسی می کند، از حملات محافظت می کند.

6ـ اتصال از راه دور :

  • سبب دسترسی از راه دور می گردد.
  • امکان انجام کلیه عملیات های شرکت از هر جای ممکن

به دلیل رشد روز افزون تکنولوژی ها فناوری اطلاعات کلیه کارکنان در شبکه باید بتوانند از هر نقطه به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. مشاغل مدرن به شبکه هایی احتیاج دارند که بتوانند کارمندان، تأمین کنندگان، شرکاء و مشتریان را بدون توجه به موقعیت مکانی، چه در سطح شهر و چه از بخشی از جهان ، به یکدیگر وصل کنند. با اتصال از راه دور از طریق VPN، کارمندان می توانند به طور ایمن به منابع و ابزارهای شرکت دسترسی پیدا کرده و با سرعت بیشتری کار کنند.

منبع :mrshabake

دیدگاهتان را بنویسید