کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را می‌دهد؟

کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را می‌دهد؟

کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را می‌دهد؟

سریع‌ترین اینترنت تی‌دی‌ال‌تی متعلق به کدام شرکت است؟

یا می‌شود این‌طور پرسید که کدام شرکت سقف سرعت دانلود اینترنت TD-LTE بیشتری دارد؟

برخلاف اینترنت ۴G که سقف سرعت دانلود ندارد؛ اینترنت تی‌دی‌ال‌تی ارائه شده از سوی شرکت‌ها یک حداقل و یک حداکثر سرعت دانلود دارد.

تقریبا هیچ‌یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت TD-LTE در ایران سقف سرعت را آزاد و نامحدود قرار ندادند و یک حداکثر برای آن تعریف کردند. سقفی که گاها کمتر کاربری هم می‌تواند به آن برسد و سرعت متوسط خیلی پایین‌تر از آن است.

با مراجعه به سایت ۱۲ شرکت سرویس‌دهنده TD-LTE، تقریبا با قطعیت می‌توان گفت فقط شرکت ایرانسل سقف سرعت دانلود را ۸۰ مگابیت در نظر گرفته است و مابقی شرکت‌ها این سقف را روی ۴۰ مگابیت بستند.

جدول حداکثر سرعت اینترنت TD-LTE شرکت‌های مختلف را در زیر مشاهده کنید: 

 

نام شرکت سرویس‌دهنده اینترنت TD-LTE  حداکثر سقف سرعت دانلود
ایرانسل  ۸۰ مگابیت
مبین‌نت  ۴۰ مگابیت
شاتل موبایل  –
آسیاتک ۴۰ مگابیت
زی‌تل ۴۰ مگابیت
وینکس ۴۰ مگابیت
تک نت ۴۰ مگابیت
ماهان نت ۴۰ مگابیت
مبنا تلکام ۴۰ مگابیت
صفر و یک ۴۰ مگابیت
آواگستر ۴۰ مگابیت
پتیاک ۴۰ مگابیت

 

 

 

سقف سرعت اینترنت TD-LTE شاتل موبایل مشخص نیست ولی بعید است بیشتر از ۸۰ مگابیت ایرانسل باشد.

سرعت آپلود بسیاری از این شرکت‌ها حداکثر ۴ مگابیت است. حداقل سرعت دانلود هم ۴ مگابیت از سوی برخی شرکت‌ها اعلام شده و برخی شرکت‌های دیگر مانند مبین‌نت ۱۰ مگابیت ذکر کردند.

اما شاید سوال شود سرعت واقعی کدام اپراتور بیشتر است؟ سرعت عملی در اینترنت TD-LTE به نوع سرویس، منطقه، نوع مودم و مسایل دیگری وابسته است. در برخی شهرها و مناطق سرویس TD-LTE خلوت‌تر و سرعت بیشتر است و در برخی مناطق دیگر شلوغ‌تر است و در تست سرعت‌ها شاهد نتایج پایین‌تری هستیم.

اما در اینترنت و فروم‌های تخصصی، سرعت تست اینترنت TD-LTE ایرانسل غالبا بیشتر از دیگر شرکت‌ها بوده است. حتی در برخی تست‌ها سرعت اینترنت تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل به بیشتر از ۱۰۰ مگابیت رسیده است. یعنی سقف دانلود هم شکسته شده است.

متوسط سرعت اینترنت تی‌دی‌ال‌تی بین ‍۱۰ تا ۲۰ مگابیت است. اگر فردی متوسط سرعت تی‌دی‌ال‌تی بالای ۲۰ مگابیت دارد؛ از سرعت خوبی برخوردار است و شرایط آنتن‌دهی مناسب است. در بهترین حالت سرعت اینترنت به ۳۵ تا ۴۰ مگابیت می‌رسد.

 

منبع : shabakehchi

دیدگاهتان را بنویسید