راهنمای خرید کارت شبکه وایرلس

راهنمای خرید کارت شبکه وایرلس

راهنمای خرید کارت شبکه وایرلس

اگر در منزل یا محل کار خود بخواهید کامپیوتر ها را به‌صورت وایرلس به شبکه وصل کرده تا از مزاحمت کابل‌های بلند شبکه رها بشوید در این زمان باید سراغ خرید یک کارت شبکه وایرلس بروید.

انواع کارت شبکه‌ها ازنظر اتصال به کامپیوتر

DWA-1822

  1. USB: این نوع کارت‌های شبکه که به مدل‌های external نیز معروف‌اند از درگاه USB به PC یا Laptop متصل شده و پس از نصب درایور مربوطه به‌راحتی قابل‌استفاده در شبکه Wireless شما هستند. اغلب مدل‌های usb دارای آنتن داخلی هستند اما بعضی از مدل‌ها برای افزایش قدرت دریافت سیگنال مودم دارای آنتن 2 یا 5 dbi خارجی می‌باشند مثل D-Link DWA-157,160,…

DWA-1404

برخی مدل‌ها نیز یک سیم و پایه افزایش‌دهنده USB دارند تا بتوان کارت شبکه را به‌جای پشت کیس کامپیوتر روی میز قرار داد و سیگنال قوی تری دریافت کرد.

کارت شبکه وایرلس

  1. PCI/e: این مدل ها که در کارت شبکه‌های internal را تشکیل می‌دهند از 2 نوع درگاه PCI و PCIe به ماردبورد کامپیوتر نصب شده و آنتن آن خارج کیس متصل می گردد.که این کارت شبکه ها در انواع مختلف تک،دو و سه آنتن وجود دارند. کارت های شبکه اینترنال وایرلس دارای آنتن های Detachable یا جدا شدنی هستند به خاطر اینکه به راحتی داخل کیس جا بخورند؛ اما این دلیلی نمی شود که به جای آنتن 2 dbi آن‌ها مثلاً یک آنتن 8dbi قرارداد چراکه توان وایرلس آنها یک‌میزان محدودی دارد و بر اساس این توان آنتن مناسب آن‌ها طراحی‌شده است و بیش‌تر از این مقدار را نمی‌توانند پشتیبانی کنند.

image02

  1. PCMCI: این اسلات مختص لپ‌تاپ‌ها می‌باشد. لپ‌تاپ‌های نسل قدیمی‌تر کارت شبکه وایرلس نداشتند و لذا اگر بخواهیم امروزه از آن‌ها در شبکه وایرلس استفاده کنیم کارت شبکه‌های وایرلس بااتصالPCMCI می‌تواند گزینه مناسبی باشد (البته می‌توان از USB نیز در لپ‌تاپ‌ها استفاده کرد.)

استاندارد وایرلس

انواع کارت شبکه ازنظر استاندارد WiFi

همان‌طور که مودم‌های ADSL، روتر های wireless و Access Point ها از نظر استاندارد WiFi در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند، کارت های شبکه وایرلس نیز برای اینکه بتوانند با یک استاندارد مشترک با Access Pint یا مودم وایرلس کار کنند، دارای استاندارد های مختلف b،a،g،n و ac هستند که امروزه مدل‌های b,a,g منسوخ‌شده و تولید نمی‌شوند.

برندهای مطرح در کارت شبکه وایرلس

تأثیر سیگنال بر پهنای باند وایرلس

یک قانون کلی وجود دارد: هرچه کارت شبکه شما سیگنال قوی‌تری از سمت اکسس پوینت دریافت کند سرعت وایرلس آن بیشتر خواهد بود (البته نسبت به استانداردی که پشتیبانی می‌کند) و عوامل مؤثر بر این سیگنال: آنتن و فاصله از دستگاه فرستنده وایرلس است. هرچه کارت شبکه شما تا مودم فاصله کمتری داشته باشد سیگنال بیشتری دریافت خواهید کرد و معمولاً برای فضاهایی که امکان این نزدیک شدن به مودم وجود ندارد بهتر است از کارت شبکه‌هایی استفاده شود که آنتن قوی‌تری داشته باشند.

جدول مقایسه پهنای باند، برد وایرلس و فرکانس استانداردهای مختلف وایرلس:

نوع استاندارد برد (متر) سرعت (Mbps) فرکانس (GHz)
802.11a 16 54 5
802.11b 50 11 2.4
802.11g 16 54 2.4
802.11n 58 300 to 600 2.4 and 5
802.11ac 58 750 to 1750 5

 

از برندهای مطرح در این عرصه می‌توان به Asus، Zyxel، D-Link، TP-Link  و … اشاره کرد.

راستی اگر اینستاگرامی هستید، حتما @hezarsoo رو فالو کنید.

منبع:هزارسوی شبکه

نویسنده:سید حسام حسینیان

 تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: