راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته

اگر به فکر خرید دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری هستید انتخاب های زیادی در بازار در دسترس شما خواهد بود . در این راهنما هزارسو قصد دارید مهمترین فاکتورها را برای خرید دوربین مداربسته در اختیار شما عزیزان قرار دهید .

انتخاب نوع سیستم مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب دوربین مداربسته, نوع سیستمی است که می خواهیم استفاده کنیم. به طور کلی سیستم مداربسته به دو بسته بندی کلی زیر تقسیم می شود :

راهنمای خرید دوربین مداربسته

۱- سیستم مداربسته آنالوگ : متداول ترین و پرفروش ترین سیستم مداربسته موجود در بازار می باشد. این سیستم به دلیل سادگی در پیاده سازی و از همه مهمتر قیمت مناسبتر آن در اغلب اماکن مسکونی, تجاریی, صنعتی و اداری استفاده می شود.

۲- سیستم مداربسته تحت شبکه : این سیستم هزینه بیشتری برای پیاده سازی نیاز دارد ولی کیفیت و تکنولوژی بالاتری نسبت به سیستم آنالوگ دارد و اغلب در جاهایی که نیاز به کیفیت بالای تصویر می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب برند مناسب

راهنمای خرید دوربین مداربسته

انتخاب برند مناسب یکی از فاکتورهای مهم دیگر در خرید دوربین مداربسته و تجهیزات آن می باشد. همیشه سعی کنید از محصولات با برند معتبر استفاده کنید. بعضی از برندهای موجود در بازار برای جلب مشتری اعدادی در مشخصاتش درج شده که فاقد واقعیت می باشد و علاوه بر بی کیفیت بودن تصویر و خود دوربین حتی از سنسورهای بی کیفیت در ساخت آنها استفاده شده است. مهمترین مشکلی که در خرید این دوربین ها با آن مواجه می شوید عدم نمایان بودن چهره و جزئیات در تصاویر می باشد.

معمولا دوربین های خیلی ارزان موجود در بازار یا تبلیغات از این دسته دوربین ها می باشند. و روی اکثر آنها کیفیت ۷۰۰TVL درج شده است !

کیفیت تصویر

راهنمای خرید دوربین مداربسته

کیفیت تصویر یکی از فاکتورهای مهم دیگر در خرید دوربین مداربسته می باشد. البته همیشه انتخاب بالاترین کیفیت مناسب نیست زیرا یکی از مهم ترین نکات در خرید و راه اندازی سیستم های مداربسته هزینه پیاده سازی نسبت به نیاز و کاربری می باشد.

کیفیت در دوربین های مداربسته آنالوگ

نهایت کیفیت قابل نمایش در دوربین های مداربسته آنالوگ ۷۰۰TVL می باشد . TVL یا تی وی لاین معادل رزولوشن در سیستم های دیجیتال است.

البته دوربین های آنالوگ جدیدی به نام دوربین های AHD به بازار آمده که برای جبران این محدودیت در کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ ساخته شده و می تواند کیفیت تصویری تا ۲ مگاپیکسل به شما ارائه دهد. این دوربین ها نسبت به دوربین های IP ( شبکه ) قیمت خیلی پایین تری دارند و جایگزین مناسبی برای دوربین های سنتی آنالوگ می باشند.

کیفیت در دوربین های تحت شبکه ( IP ) :

کیفیت در این دوربین ها با مگاپیکسل مشخص می شود که حتما با آن آشنها هستید.

انتخاب نوع دوربین از نظر شکل و کاربری

انتخاب نوع دوربین بستگی به محل نصب, کاربری و بودجه شما دارد. انتخاب دوربین مداربسته مناسب نیاز به تجربه یا اطلاعات کافی در این زمینه می باشد. در زیر به انواع دوربین از نظر کارایی و شکل ظاهری می پردازیم :

دوربین دام ( DOME ) یا سقفی

راهنمای خرید دوربین مداربسته

نوعی از دوربین مداربسته به شکل نیم دایره که معمولا به صورت سقفی نصب می شود. از این دوربین ها معمولا در محیط های مسقف اداری, تجاری و مسکونی استفاده می شود.

دوربین های سقفی موجود در فروشگاه آنلاین هزارسو

دوربین بولت ( Bullet )

راهنمای خرید دوربین مداربسته

این دوربین ها به شکل استوانه ای یا مکعب مستطیل می باشند و معمولا به صورت دیواری در محیط های بیرونی ( غیر مسقف ) یا صنعتی نصب می شوند.

دوربین های بولت موجود در فروشگاه آنلاین هزارسو

دوربین باکس ( BOX )

راهنمای خرید دوربین مداربسته

این دوربین ها به شکل مکعب مستطیل و لنز آنها بصورت جداگانه نصب می شود. لنز دوربین بسته به نیاز مشتری و کاربری مورد نظر انتخاب می شود. این دوربین ها معمولا در محیط های صنعتی, راهروها یا در محیط هایی که زاویه دید نیاز به سفارشی سازی می باشد استفاده می شود. این دوربین ها معمولا فاقد دید در شب می باشند.

دوربین های باکس موجود در فروشگاه آنلاین هزارسو

دوربین گردان ( PTZ )

راهنمای خرید دوربین مداربسته

این دوربین ها دارای قسمتهای مکانیکی برای چرخش از راه دور می باشند. دوربین های PTZ دارای زوم اپتیکال می باشند که می توانند در صورت نیاز بر روی قسمتی از تصویر زوم کرده و جزئیات را در جهات گوناگون به شما نمایش دهند. این دوربین ها در محیط هایی با وسعت زیاد که نیاز به نظارت چند جهته می باشد, استفاده می شوند.

دوربین های PTZ موجود در فروشگاه آنلاین هزارسو

دوربین چشم ماهی ( FishEye )

راهنمای خرید دوربین مداربسته

این دوربین ها مجهز به نوعی لنز خاص به شکل چشم ماهی می باشند که به شما امکان مشاهده تصاویر در تمامی زوایا را می دهد. این دوربین ها از کیفیت تصویر متوسطی برخوردار می باشند. از این دوربین ها در محیط های داخلی استفاده می شود.

دوربین های پین هول ( Pinhole ) یا مینیاتوری

راهنمای خرید دوربین مداربسته

نوعی از دوربین مداربسته که ویژگی اصلی اش اندازه کوچک و نامحسوس بودن آن می باشد. این دوربین ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند و از کیفیت تصویر متوسطی برخوردار می باشند. از این دوربین ها در محیط های داخلی و جاهایی که هذف مخفی بودن دوربین است استفاده می شود.

استانداردIP66

راهنمای خرید دوربین مداربسته

استاندارد IP یک استاندارد برای نشان دادن مقاومت محصول در برابر ورود اب و گرد و غبار می باشد. دوربین های دارای استاندارد IP66 در مقابل ورود آب مقاوم هستند و می توان در محیط هایی بیرونی که امکان خیس شدن دوربین وجود دارد از آنها استفاده کرد. ( در محیط هایی که بارندگی به شدت زیاد می باشد پیشنهاد می شود از شیلد برای حفاظت از دوربین استفاده شود )

قابلیت دید در شب IR یا Laser

راهنمای خرید دوربین مداربسته

قابلیت دید در شب از فاکتورهای دیگر در انتخاب دوربین مداربسته می باشد. البته در سال های اخیر اکثر دوربین ها دارای قابلیت دید در شب می باشند. این قابلیت در دوربین های جدید توسط Laser فراهم می شود که کیفیت بهتری نسبت به نوع IR دارد.

منبع: nezarati.ir

تلگرام هزارسو

دیدگاه (4)

  • دوربین مداربسته

    سلام
    این مطلب توسط خود من نوشته شده ! قبلا منبع رو درج کرده بودید اما حذف کردید . ممنون میشم دوباره منبع رو هم ذکر کنید :

    1394/10/30 در 11:42
    • ادمین

      با سلام خدمت شما

      منبع مطلب درج شد

      1394/10/30 در 14:16
    • دوربین مداربسته

      ممنون از لطف شما دوست عزیز ، امیدوارم موفق باشید

      1394/10/30 در 14:19
  • دوربین مداربسته

    سلام
    ممنون میشم منبع مطلب رو هم درج کنید . موفق باشید

    1394/10/30 در 02:37

دیدگاهتان را بنویسید