راهنمای خرید مودم روتر 4G

راهنمای خرید مودم روتر 4G

راهنمای خرید مودم روتر 4G

امروزه ابزار های مختلفی برای دسترسی هرچه سریع تر و بهتر به اینترنت به وجود آمده اند که هر کدام مزایا ومعایب و امکانات خاص خودشان را دارند . با ظهور نسل جدید اینترنت های مخابراتی (3G,4G,5G) به علت مزایای قابل توجهی از قبیل سهولت استفاده ، دسترسی  و جابجایی راحت فقط با خرید یک سیم کارت و سرعت بسیار قابل توجه در نسل جدید 4G بازار تجهیزات اینترنت و آی تی هم به کلی دستخوش تحولی جدی شده است که بی مصرف شدن تجهیزات اینترنت کابلی در آینده ای نزدیک، دور از ذهن نیست.در این مقاله سعی داریم تا شمار و با انواع مختلف روتر و مودم های 4G موجود در بازار ایران آشنا کنیم.البته در کشور عزیز ما اپراتور های اینترنت مخابراتی هنوز پوشش دهی کاملی حتی در شهر های بزرگ برای این بستر فراهم نکرده اند و برای برخی از کاربران اینترنت استفاده از مودم روتر های کابلی هنوز بهترین انتخاب است.در ادامه با هزارسو همراه باشید.

مودم های یو اس بی (دانگل USB 4G)مودم های یو اس بی (دانگل USB 4G)

ساده ترین و ابتدایی ترین مودم هایی که در نسل 3G به بازار ایران ورود کرده بودند مودم های یو اس بی ساده ای بودند که با داشتن یک اسلات سیمکارت و متصل کردن به درگاه یو اس بی کامپیوتر، شمارا به آسانی به اینترنت متصل میکردند.مانند دستگاه آشنا و قدیمی DWM-156  از شرکت دی-لینک . مشابه همین دستگاه در نسل 4G هم تولید شد که با توجه به همه گیر شدن  استفاده از اینترنت به صورت وای فای ، اقبالی به مودم های یو اس بی 4G نشد و تقریبا در بازار ایران نایاب است .

مودم 4G دانگل یو اس بی هوآوی E3372مودم  E3372 از شرکت هوآوی جزء معدود مودم های دانگل 4G موجود در بازار ایران است.

روتر با قابلیت نصب دانگل یو اس بی 4G

روتر هایی در بازار موجود هستند که سیم کارت به صورت مستقیم به آنها نمیخورد، در عوض دارای یک پورت USB هستند تا با متصل کردن مودم های یو اس بی 4G (که در بالاتر توضیح دادیم) اینترنت سیم کارت شمارو تبدیل به امواج وایرلس یا پورت LAN میکنند.

TL-MR3220-05

روتر وایرلس TL-MR3220 از کمپانی تی پی لینک نمونه ای مناسب از نوع دستگاه ها میباشد.

در این بین برخی از شرکت ها، مودم های ADSL ای با همین پورت تولید کرده اند که تا منهای بهره گیری از اینترنت خط ثابت بتوانیم از اینترنت 3G و 4G هم استفاده کنیم که دستگاه DSL-2750U از شرکت دی-لینک مثال خوب و با کیفیتی از این سری محصولات می باشد .

مودم روتر وایرلس چهار پورت

از مزایای استفاده این دسته روتر ها قیمت بسیار مناسب آنها میباشد . به طور مثال با خرید مودم DSL-2750U با قیمت 99 هزارتومان و خرید یک دانگل با میانگین قیمت 70 هزار تومان شما جمعا با پرداخت مبلغ حدود 170 هزارتومان صاحب یک روتر وایرلس 4G خوش قیمت میشوید . (البته شاید تهیه دو دستگاه شبکه برای رفع نیاز اینترنت برای خیلی از مشتریان خوشایند نباشه)

مودم روتر های 4G همراه

از آن جایی که بارز ترین ویژگی اینترنت و سیم کارت 4G  این است که دیگر نیازی نیست تا شما همانند اینترنت ADSL برای یک خط تلفن ثابت و محلی خاص آن را تهیه کنید و میتوانید تنها با تهیه یک سیم کارت و خرید سرویس مورد نظرتون به شبکه جهانی  اینترنت در تمام نقاط پوشش دهی اپراتورسیم کارت متصل شوید. به همین دلیل شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه ، مودم روتر های 4G همراهی را تولید کردند تا شما بتوانید حتی در وسایل نقلیه حین حرکت هم از اینترت 4G خود به صورت وای فای استفاده کنید و با هر وصیله ای که امکان اتصال به شبکه وایرلس را داشته باشد مانند موبایل و تبلت از اینترنت استفاده کنید.

DWR-932_D1_Image_L(Side)ویژگی مهم مودم روتر های همراه 4G ابعاد کوچک آنهاست ، این دستگاه ها قالبا در اندازه یک موبایل کوچک طراحی شده اند تا امکان حمل راحت آنها را فراهم شود.

با استفاده از این محصول می‌توانید اینترنت سیم‌کارت خود را حتی بین چند کاربر دیگر به صورت بی‌سیم به اشتراک بگذارید.

بیشتر این روتر ها برق موردنیاز خود را از طریق باتری لیتیوم-یونی تامین می‌کنند ؛ بنابراین چه به برق دسترسی داشته باشید و چه نداشته باشید، می‌تواند در هر نقطه‌ای همراهتان باشد، با آن به گشت‌وگذار در اینترنت بپردازید و اگر به شارژ مجدد هم نیاز داشتید، می‌توانید آن را به‌آسانی با هر شارژر USB به microUSB مانند شارژرهای گوشی‌های موبایل اندرویدی یا شارژر خودرو به‌راحتی شارژر کنید.

نمونه های پرفروش این دستگاه ها در بازار ایران :

  ساخت شرکت دی-لینک DWR-932

ساخت شرکت تی پی لینک M7350

ساخت شرکت هواوی E5573

البته هنوز این دستگاه ها در کشور ما قیمت خیلی مناسبی ندارند و برای داشتن همچین دستگاهی به طور میانگین باید 300 هزارتومان هزینه کنید که با توجه به پشتیبانی بیشتر موبایل های هوشمند از اینترنت 4G و قابلیت هات اسپات خرید این روتر ها برای همه مقرون به صرفه نیست.

مودم روتر های 4G ثابت

نوع دیگر روتر های 4G برای کاربرانیست که استفاده حرفه ای تر و جدید تری از اینترنت دارند ،مانند سازمان ها و شرکت هایی که نیاز به پوشش دهی وایرلس برای متراژ بالا دارند و تعداد کاربران بیشتری به اینترنت متصل می شوند.

این روتر های 4G با داشتن یک یا چند آنتن خارجی مناسب پوشش دهی وایرلس فضاهای بسته با متراژ حدود 100 متر مربع هستند.

معمولان در این روتر ها چهار پورت LAN برای اتصال کاربران به شبکه به صورت کابلی در نظرگفته شده و برق این دستگاه ها با آداپتور تامین میشود. دستگاه DWR-755 از کمپانی دی-لینک به عنوان ساده ترین این نوع روتر ها میشه مثال زد. دستگاه با یک آنتن خارجی و چهار پروت LAN.

اما دستگاه Archer MR200  رو از کمپانی تی پی لینک ، با داشتن دو آنتن خارجی با محدوده فرکانسی وایرلس  2.4 و 5 گیگاهرتز و سرعت انتقال AC750  و چهار پورت لن و با قیمت حدودی 400 هزار تومان می توان جزء جدید ترین و کامل ترین دستگاه های این بازار قرار داد.

مودم روتر 4G LTE بی سیم N300 تی پی-لینک مدل TL-MR6400

از قابلیت های مهم اکثر این مودم روتر های 4G قابلیت ارسال اس ام اس و برقراری تماس توسط کنسول تحت وب خود دستگاه است که کارایی آن را دو چندان میکند.

حسن استفاده از مودم روتر های 4G ثابت در این است که شما می‌توانید همانند مودم‌های همراه جابه‌جایشان کنید، با این تفاوت که باید  برق آن‌ها رو تأمین کنید.

چند نکته

-گاهی خریداران به اشتباه فکر میکنند که این دستگاه ها به خودی خود اینترنت دارن و یا دارای سیم کارت می باشد.خیر ، این طور نیست این ها فقط دستگاه های روتر بدون سیم کارت می باشند و باید برای آنها سیم کارت به همراه سرویس اینترنت خریداری شود.

البته بعضی از اپراتور ها اقدام به فروش سیم کارت به همراه دستگاه مودم روتر 4G به صورت بسته های تجاری کرده اند که اطلاعات دقیق تر اون ها رو میتونید از وب سایت های سه اپراتور بزرگ کشور- ایرانسل- همراه اول- رایتل مطالعه کنید.

برند های متعددی از این دستگاه ها در بازار موجوده که توصیه هزارسو این است که حتما از برند های مطرح و شناخته شده مانند دی-لینک ، تی پی لینک ، زایکسل ، هواوی با گارانتی شرکت های معتبر تهیه کنید.

به نظر شما چه اطلاعات دیگری برای خرید مودم و روتر های 4G و انتخاب بهتر این دستگاه ها در بازار ایران نیاز است؟ خوشحال میشیم اون ها رو با هزارسوی شبکه در میان بگذارید.

مودم روتر های 4G موجود در فروشگاه اینترنتی هزارسو

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید