هواوی اولین مودم 5G تجاری دنیا را معرفی کرد

هواوی اولین مودم 5G تجاری دنیا را معرفی کرد

هواوی اولین مودم 5G تجاری دنیا را معرفی کرد

شرکت هواوی در کنفرانس خبری MWC 2018 خود از چندین محصول مرتبط با نسل جدید شبکه‌های موبایل 5G رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها، اولین مودم 5G تجاری دنیا بود.

هواوی مودم 5G CPE را به طور رسمی معرفی کرد و مدعی است می‌تواند روی شبکه‌های 5G سرعتی تا ۲ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد.

این مودم مبتنی بر استانداردهای 5G موسسه 3GPP است و از تراشه Balong 5G01 استفاده می‌کند. Balong 5G01 نیز اولین تراشه 5G دنیا با استانداردهای 3GPP برای دانلود با سرعت ۲.۳ گیگابیت روی فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلی‌متری است.

هواوی اولین مودم 5G تجاری دنیا را معرفی کرد

تراشه Balong 5G01، شرکت هواوی را به اولین سازنده دستگاه‌های 5G انتها به انتها در دنیا تبدیل کرده است.

اولین مودم 5G تجاری دنیا

مودم 5G CPE می‌تواند روی باندهای رادیویی زیر ۶ گیگاهرتز و همین‌طور امواج میلی‌متری کار کند. تا کنون، شبکه‌های 5G آزمایشی راه‌اندازی شده همگی مبتی بر باندهای رادیویی زیر ۶ گیگاهرتز بودند اما احتمال می‌رود خیلی زود از باندهای میلی‌متری هم استفاده شود.

مودم 5G CPE سبک و کم وزن است و بیشتر به مودم‌های 4G شباهت دارد. البته، این مودم از شبکه‌های 4G LTE و 3G نیز پشتیبانی می‌کند. از دو درگاه LAN یک گیگابیت نیز سود می‌برد. این درگاه‌ها به قابلیت PoE مجهز هستند تا در صورت نیاز؛ انرژی دستگاه متصل شده به مودم را نیز تامین کنند.

هواوی اولین مودم 5G تجاری دنیا را معرفی کرد

هواوی می‌گوید از این مودم می‌توان هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه استفاده کرد. مودم 5G CPE از نظر ظاهری بسیار شبیه به روترهای مش وای‌فای است که این شرکت در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد.

این مودم از فناوری‌هایی مانند Massive MIMO و F-OFDM که فناوری‌های اختصاصی شبکه‌های 5G هستند؛ سود می‌برد و می‌تواند روی فرکانس‌های جدید 5G NR کار کند.

هواوی هنوز درباره زمان عرضه این مودم به بازار یا قیمت آن صحبتی نکرده است. قرار است اولین شبکه‌های 5G در دنیا، اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شوند و خود هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در راه‌اندازی شبکه‌های 5G خواهد بود.

منبع:sgabakechi

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید