کی وی ام کنسول مانیتور چیست؟

کی وی ام کنسول مانیتور

کی وی ام کنسول مانیتور چیست؟

در اتاق های سرور با توجه به ابعاد و حجم اطلاعات زیادی که وجود دارد، معمولا تعداد سرورها از یکی بیشتر بوده و اگر قرار باشد به ازای هر سرور یک کیبورد و ماوس و مانیتور تهیه شود، با کمبود فضا و افزایش هزینه ها در اتاق سرور روبرو می شویم. در چنین شرایطی به جای استفاده از چندین کیبورد، نمایشگر و ماوس می توان با استفاده از یک کنسول مانیتور، چندین سرور را تحت مدیریت و کنترل خود در آوریم.

kvm consoleاستفاده از کنسول مانیتور دو مزیت اصلی به همراه دارد. اول مدیریت چندین سرور با استفاده از یک کنسول مانیتور و دومین مزیت، صرفه جویی در هزینه و فضای اختصاص یافته در رک می باشد.

کنسول مانیتورها در دو مدل تک ریل و دوریل موجود می باشند.

در مدل تک ریل، مانیتور، کیبورد و ماوس بصورت یکجا از استراکچر خارج می شود. ولی در مدل دو ریل، مانیتور دارای یک ریل، و کیبورد و ماوس نیز دارای ریل مجزا می باشند. یعنی می توان بدون بیرون کشیدن کیبورد و ماوس، مانیتور را بیرون کشیده و از آن استفاده نمایید.

مانیتور رکمونت کنسول مانیتور ال سی دی کنسول

کنسول مانیتورها از دیدگاهی دیگر شامل دو نوع می باشند :

نوع اول کنسول مانیتورهایی که فقط شامل کیبورد، ماوس و مانیتور هستند و به طور معمول 1 یونیت از فضای رک را به خود اختصاص می دهند ( کنسول مانیتور تک پورت )

نوع دوم کنسول مانیتورهایی است که علاوه بر کیبورد، ماوس و مانیتور، دارای سوئیچ KVM نیز می باشند. در این مدل سوئیچ KVM پشت دستگاه قرار می گیرد و به همراه کنسول معمولا یک یونیت از فضای رک را به خود اختصاص می دهند.

کنسول مانیتور چیست؟در ادامه به برخی از مشخصات کنسول مانیتورها اشاره شده است :

1- اجزا اصلی یک کنسول مانیتور عبارتند از : نمایشگر یا مانیتور ، کیبورد و ماوس.
2- کنسول مانیتورها به طور معمول دارای صفحه نمایش 17 اینچ یا 19 اینچ می باشند.
3- صفحه نمایشگر کنسول مانیتورها اغلب TFT یا LCD می باشند.
4- کنسول مانیتور ها از پورت های PS/2 و USB جهت کنترل کیبورد و ماوس و از پورت های VGA، HDMI و DVI جهت انتقال تصویر استفاده می نمایند.
5- کنسول مانیتورها معمولا 1 یونیت از فضای رک را به خود اختصاص می دهند.
6- کنسول مانیتورها قابلیت اتصال به سوئیچ KVM با خروجی های متفاوت را دارند.
7- کنسول مانیتورها قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های مختلفی مانند ویندوز و لینوکس را دارند.
8- برخی از کنسول مانیتورها قابلیت اختصاص یافتن IP و کنترل از طریق شبکه داخلی یا اینترنت را دارند. این گروه از کنسول ها یا بصورت داخلی ماژول IP را داشته و یا با کمک یک ماژول IP جداگانه قادر به انجام این می باشند.

کی وی ام کنسول های موجود در فروشگاه آنلاین هزارسو

منبع:mahampardaz

دیدگاهتان را بنویسید