راهنمای خرید سینی رک شبکه، سینی ثابت یا سینی متحرک

سینی رک شبکه

راهنمای خرید سینی رک شبکه، سینی ثابت یا سینی متحرک

سینی ثابت یا سینی متحرک : کدامیک انتخاب مناسب تری برای رک شبکه می باشد؟در ادامه با هزارسو همراه باشید.

در هر اتاق سرور یا دیتاسنتر، تجهیزات متنوعی با کارایی و قیمت های مختلف وجود دارند. به عنوان نمونه می توان به انواع مختلف سرورها، سیستمهای ذخیره سازی اطلاعات ( NAS,DAS,SAN )، یو پی اس ، سوئیچ شبکه ، روتر ، فایروال و … اشاره نمود.  فارغ از نحوه عملکرد و کارایی تجهیزات شبکه فوق، اولین گام مهم قبل از راه اندازی، نحوه نصب فیزیکی تجهیزات شبکه می باشد.

تجهیزات شبکه از لحاظ ساختار فیزیکی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

1- تجهیزات شبکه رکمونت                       2- تجهیزات شبکه غیر رکمونت

تجهیزات شبکه رکمونت  به تجهیزات شبکه ای اشاره می کند که بطور مستقیم قابلیت نصب روی آداپتور های رک را دارند. مانند کیس رکمونت ، سوئیچ های شبکه رکمونت ، پچ پنل شبکه ، ویس پنل ، لایت پنل …

تجهیزات شبکه غیر رکمونت به تجهیزات شبکه ای اشاره دارد که برای قرارگیری در رک حتما به قطعه دیگری نیاز دارد. مثلا باطری یو پی اس ، کیس های سرور تاور، پرینتر ، مانیتور  و… . این نوع از تجهیزات شبکه معمولا با استفاده از سینی ثابت ، سینی متحرک یا کشویی ، نبشی رک ، براکت و … در رک نصب می گردند.متعلقات رک مهام سینی ثابت رک مهام

سینی رک شبکه

در بین تجهیزات شبکه فوق، پر استفاده ترین تجهیزات ، سینی ثابت و سینی متحرک می باشند. حال سئوال اینجاست که در رک خود از سینی ثابت استفاده کینم یا از سینی متحرک ؟

سینی کشویی

جواب این سئوال بسیار ساده می باشد. اگر تجهیزات شبکه موجود، سنگین یا نیمه سنگین بود و به ندرت نیاز به حرکت دادن داشته باشند. مانند باطری UPS ، کیس های صنعتی و … از سینی ثابت استفاده می کنیم و در غیر اینصورت مثلا برای کیبورد و ماوس ، کیس های سرور سبک وزن و … از سینی متحرک استفاده می شود.توجه به این نکته ضروری می باشد که تجهیزاتی از سینی متحرک استفاده می کنند که نیاز دارند به دفعات جابجا شوند.

سینی های رک متنوع موجود در فروشگاه آنلاین هزارسو
منبع:mahampardaz

دیدگاهتان را بنویسید