آموزش تمیز کردن روتر و مودم وای فای و افزایش کارایی

آموزش تمیز کردن روتر و مودم وای فای و افزایش کارایی

آموزش تمیز کردن روتر و مودم وای فای و افزایش کارایی

گرد و غبار همیشه در فضا وجود دارد و می توان گفت گرد و غبار دشمن تمامی تجهیزات شبکه و الکترونیکی می باشند بعضی از این گرد و غبار ها باعث اتصالی هایی می شوند که شاید باعث از بین رفتن دسنگاه شما شوند . وجود گرد غبار در تجهیزات شبکه علاوه بر افت کیفیت و سرعت به سلامت دستگاه شما نیز آسیب می رساند روتز ها و مودم ها تجهیزاتی هستند که همیشه در معرضی هوای باز و گردغبار هستند در این مقاله قصد داریم به شما آموزش تمیز کردن روتر را شرح دهیم در مقاله های بعدی سعی میکنیم آموزش دهیم که چگونه سرور شبکه خود را برای بازدهی بیشتر تمیز کنید با تک دیتا همراه باشید

برخی اوقات احساس می‌کنیم روتر بی‌سیم‌مان دیگر قدرت و سرعت گذشته را ندارد.

اغلب کاربران در این مواقع به دنبال روش‌هایی برای بهبود سرعت وای‌فای و اینترنت هستند. مثلا تقویت‌کننده خریداری می‌کنند یا سرعت اینترنت را افزایش می‌دهند. شاید هم روتر بی‌سیم جدیدی بخرند و روتر قبلی را دور بیندازند.

اما کاربران حرفه ای سعی میکنند که موشکافی کنند چرا این اتفاق افتاده است و کاراهایی مانند تغییر محل روتر و یا ویرایش تنظمیات پیش فرض مودم اما جالب است بدانید در اغلب اوقات، کندی سرعت روتر به خاطر کثیف بودن شیارهای تهویه هوا است. روترها دستگاه‌های الکترونیکی هستند که گرما تولید می‌کنند و باید این گرما به بیرون از دستگاه منتقل شود.

 

آموزش تمیز کردن روتر و مودم وای فای و افزایش کارایی

 

هر روتر بی‌سیم مجموعه‌ای از شیارها و سوراخ‌های تهویه هوا دارد. پس از مدتی، این شیارها با گردوغبار گرفته می‌شوند و گرما روی عملکرد روتر تاثیر می‌گذارد. البته باید توجه داشته باشید که این اتفاق در طولانی مدت رخ می دهد مودم ها به طور پیش فرض از فن و سیستم تهویه استفاده نمیکنند و اگر این شیار ها که برای خروج هوای گرم تعبیه شده اند نیز گرفته شوند کارایی روتر و مودم وای فای شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد

تمیز کردن روتر
روترهای بی‌سیم برخلاف تصور بسیاری از کاربران؛ دستگاه‌های حساس و نیازمند رسیدگی هستند. هر ماه باید روترها تمیز شوند و شیارهای تهویه هوای آن‌ها به طور کامل تمیزکاری و گردوغبارها از بین بروند.

اصلا یکی از امتیازهای روترهای خوب و حرفه‌ای رده بالا در بازار؛ طراحی خوب شیارهای تهویه هوا است. برخی روترها طوری طراحی شدند که شیارها فقط در بخش زیرین روتر هستند که در نتیجه وقتی روی میزکار یا سطح صافی قرار می‌گیرند؛ تهویه هوای خوبی ندارند.

 

آموزش تمیز کردن روتر و مودم وای فای و افزایش کارایی

 

این مورد فقط برای مودم ها و روتر ها صدق نمی کند بلکه این کار برای تمامی تجهیزات الکترونیکی پیشنهاد می شود در ادامه ترفند هایی را برای تمیز کردن روتر به شما آموزش خواهیم داد .

 

آموزش تمیز کردن مودم وای فای

تمیز کردن روتر و به‌خصوص شیارهای تهویه هوا کار چندان سخت و زمان‌گیری نیست. خیلی ساده می‌توانید کارهای پیشنهادی زیر را انجام دهید:

۱- با استفاده از یک کمپرسور هوا سعی کنید هر ماه شیارهای تهویه هوا را تمیز کنید البته این کار برای کسانی مناسب است که در 30 روز ماه در مجاورت گرد و غبار هستند برای کاربران عادی و خانگی هر سه ماه یک بار کافی است . با دستگاه‌هایی که هوای فشرده پرتاب می‌کنند و معمولا در تعمیرگاه‌ها وجود دارد؛ هوای فشرده را به شیارهای تهویه هوای روتر بزنید تا گردوغبارها از بین بروند. این دستگاه‌های در انواع و قدرت‌های مختلفی در فروشگاه‌های لوزام الکترونیکی قابل تهیه هستند.

 

آموزش تمیز کردن روتر و مودم وای فای و افزایش کارایی

 

۲- اگر دستگاه هوای فشرده ندارید؛ با یک گوش‌ پاکن یا تکه‌ای پنبه که به الکل اغشته شده است سعی کنید با صبر و حوصله یکی یکی شیارهای روتر بی‌سیم را پاک کنید و جرم‌ها، گردوغبار و اشغال‌های دیگر را خارج کنید.

۳- این کار را به همه کاربران توصیه نمی‌کنیم ولی باز کردن کاور روتر و تمیز کردن آن می‌تواند روی عملکرد این دستگاه بسیار تاثیرگذار باشد.

۴- سعی کنید روترها را طوری روی میزکار یا سطوح صاف دیگر قرار دهید که امکان تهویه هوا داشته باشند. اطراف روتر بی‌سیم را خالی بگذارید که هوا جریان پیدا کند. می‌توانید زیر روتر پایه‌هایی قرار دهید که هوا به طور کامل در تمام محیط اطراف روتر در جریان باشد.

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد نظرات و دیدگاه های خود را ما در میان بگذارید

منبع:تک دیتاکو

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید