معرفی شرکت سولارویندز (solarwinds) و نیم نگاهی به محصولات این شرکت

نیم نگاهی به محصولات شرکت SolarWinds

معرفی شرکت سولارویندز (solarwinds) و نیم نگاهی به محصولات این شرکت

شرکت سولارویندز (SolarWinds) یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزارهای مدیریت و نظارت در حوزه فناوری اطلاعات می باشد. این شرکت در سال 1999  تاسیس شده و دارای هزاران مشتری در سراسر جهان می باشد. شرکت SolarWinds  با شعار مشتری مداری توانسته است با رفع موانع موجود، موجب کاهش هزینه و پیچیدگی نرم افزارهای مانیتورینگ شود. این شرکت نرم¬افزار مانیتورینگ خود به نام Orion به همراه ماژول های مختلفی را جهت مانیتورینگ بخش¬های متفاوت در حوزه فناوری اطلاعات، معرفی و ارائه کرده است. محصولات SolarWinds  که از بنام ترین محصولات مدیریت و مانیتورینگ شبکه محسوب می گردند شامل مدیریت سرورها و برنامه های کاربردی، مدیریت شبکه، امنیت و Logها، مدیریت سیستم های ذخیره سازی و ساختار مجازی و همینطور مدیریت پهنای باند و کنترل ایستگاه های کاری از راه دور می باشد.
انجام برخی از روش‌های مانیتورینگ شبکه، بازده کلی زیرساخت شبکه را بهبود بخشیده که این فرآیند می‌تواند عملکرد شرکت را بهینه نموده و امنیت داخل سازمان را تقویت ‌کند.

به منظور دریافت اطلاعات کامل از نحوه عملکرد نرم افزارهای سازمانی، نیازمند یک دید وسیع از عملکرد آنها و وضعیت فعالیت سرورهای مربوطه می باشید. این امر باید با سرعت بالا و با هزینه قابل قبول امکانپذیر باشد. در ادامه برای آشنایی با نرم افزار های شرکت سولارویندز با هزارسو همراه باشید.

 Solarwinds Application Performance Monitor

نرم افزار قدرتمند مانیتورینگ نرم افزار و سرور

2

نرم افزار SolarWinds SAM که پیشتر با عنوان (Application Performance Monitor (APM شناخته می شد، امکان کنترل و مدیریت عملکرد نرم افزارهای سازمانی، سرورهای فیزیکی و مجازی، سخت افزار، پردازش ها و عملکرد سیستم عامل را در سطح شبکه های Enterprise و با کمترین هزینه تامین می کند. این نرم افزار دارای قابلیت راه اندازی بسیار آسان و سریع می باشد. بطوریکه پس از نصب نرم افزار و انتخاب نرم افزار و سرورهای مورد نظر بطور خودکار آنها را شناسایی کرده و اطلاعات، گزارشات و پیغام های مربوطه را در یک داشبورد مجتمع نمایش می دهد.

Solarwinds Orion Network Performance Monitor
مانیتورینگ شبکه خود را به آسانی انجام دهید

3

همگام شدن با تکنولوژی های روز دنیا یک چالش عمده در سازمان ها به حساب می آید. به ویژه با توسعه شبکه ها، پیچیده تر شدن سوئیچینگ و روتینگ موجود و استفاده از تجهیزات فیزیکی و مجازی پیشرفته این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. نرم افزار مدیریت عملکرد شبکه قدرتمند و در عین حال دارای کاربری آسان Orion Network Performance Monitor (NPM) با تامین اطلاعات حیاتی مورد نیاز، به شما کمک می کند تا بتوانید شبکه در حال توسعه خود را به خوبی مدیریت کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا به سرعت ایرادات عملکردی شبکه را شناسایی و عیب یابی کرده و قبل از آنکه سیل تماس های تلفنی ناشی از قطعی شبکه به سوی شما روانه شود، اقدام به برطرف کردن آن نمایید. نرم افزار Orion NPM از نظر راه اندازی، استفاده و نگهداری آسانترین نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای مشابه می باشد.

 

Solarwinds Orion Network Configuration Manager
مدیریت پیکره بندی شبکه و قابلیت ارتباط با نرم افزار NPM

نیم نگاهی به محصولات شرکت SolarWinds

نرم افزار Orion NCM با دارا بودن قابلیت استفاده آسان و هزینه پایین امکان مدیریت پیکره بندی شبکه را فراهم می آورد. این نرم افزار هم به صورت مستقل و هم به صورت ترکیب شده با نرم افزار Orion Network Performance Monitor (NPM) قابل استفاده می باشد که در این صورت به عنوان سیستم یکپارچه جهت نمایش سلامت شبکه و آمار مربوط به عملکرد شبکه کاربرد دارد. یقیناً داشتن یک سیستم مدیریت کامل که موجب تسریع عیب یابی شده و عملکرد کارا و پایدار شبکه را صرفنظر از اندازه آن تضمین می کند برای مدیر شبکه بسیار دلپذیر خواهد بود. نرم افزار Orion NCM با تسهیل مدیریت فایل های مدیریت شبکه بویژه در شبکه هایی که از تجهیزات مختلف در ساختار آن استفاده شده است، ابزار جامع مانیتورینگ تحت وب به همراه سادگی و سهولت دسترسی به اطلاعات پیکره بندی شبکه را فراهم می آورد. همچنین Orion NCM با کنترل مستمر تنظیمات تجهیزات موجود، هرگونه تغییر در آنها را بطور آنی به اطلاع شما می رساند تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شود. با استفاده از این نرم افزار شما قادر خواهید بود اشکالات بوجود آمده در تجهیزات را بدون اینکه نیاز به برقراری ارتباط Telnet یا SSH باشد، برطرف نمایید. همچنین Orion NCM با تهیه و تحلیل گزارشات منظم به شما این امکان را می دهد تا از عملکرد صحیح تجهیزات طبق استانداردهای سازمانی اطمینان حاصل نمایید.

Solarwinds Log & Event Manager
فایل های Log شما تا کنون به این اندازه مرتب و حاوی اطلاعات نبوده اند!

5

این نرم افزار جدیدترین عضو خانواده SolarWinds می باشد که براساس تکنولوژی TriGeo تولید شده است. این محصول قدرتمند با تلفیق تحلیل بلادرنگ لاگهای تولید شده، ارتباطات بین وقایع و امکان جستجوی اختصاصی امکان مشاهده، کنترل و تامین امنیت را فراهم آورده است. راه اندازی و کاربری این نرم افزار بسیار آسان بوده ضمن تامین مجموعه گزارشات غنی و امکان تحلیل و مدیریت لاگها و وقایع شما را از نرم افزارهای گران قیمت و راه حل های پیچیده بی نیاز می سازد.

Solarwinds NetFlow Traffic Analyzer
پهنای باند کاربران پرمصرف را کنترل کنید

نیم نگاهی به محصولات شرکت SolarWinds

عملکرد شبکه شما تحت تاثیر فعالیت کاربران قرار دارد. ممکن است شما از کاربران بخواهید تا به منظور بهبود عملکرد شبکه میزان دانلود خود را کاهش دهند ولی معمولاً پاسخ مناسبی نگرفته باشید. حتی ممکن است از این رو شما به دلیل کارایی پایین شبکه از سوی مدیران سازمان مورد بازخواست قرار گرفته باشید. نگران نباشید، SolarWinds راه حل مناسبی برای شما دارد. نرم افزار Orion NetFlow Traffic Analyzer (NTA) شما را قادر می سازد تا اطلاعات و آنالیز مفیدی در خصوص محتوای ترافیک شبکه داشته و اعداد و ارقام حاصل را به نمودارهای قابل فهم و جداولی که نشان می دهد پهنای باند شبکه توسط چه کسی و به چه منظوری مورد استفاده واقع شده است تبدیل نمایید. همچنین با استفاده از ابزار CBQoS شما مطمئن خواهید بود که طبق سیاست های اعمال شده بالاترین اولویت در استفاده از پهنای باند به ترافیک حیاتی سازمان اختصاص یافته است. این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد تا یک دید وسیع از ترافیک شبکه خود داشته و با شناسایی گلوگاه ها، میزان استفاده کاربران پرمصرف را کنترل نمایید.

Solarwinds Storage Manager
نرم افزار مدیریت فضای ذخیره سازی برای محیط های مجازی

نیم نگاهی به محصولات شرکت SolarWinds
تکنولوژی مجازی سازی به همراه همه مزیت هایی که دارد، چالش هایی در خصوص مدیریت فضای ذخیره سازی و عملکرد تجهیزات مربوطه پیش روی ما قرار داده است. این در حالی است که نرم افزار مدیریت فضای ذخیره سازی SolarWinds قادر است با هزینه ای قابل قبول بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را برطرف سازد.
نرم افزار SolarWinds Storage Manager به شما کمک می کند تا نگاه دقیقی به عملکرد و ظرفیت سیستم های ذخیره سازی فیزیکی و مجازی داشته باشید و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید. با استفاده از این نرم افزارشما می توانید از مزایایی نظیر سهولت و سرعت در مانیتورینگ عملکرد فضای ذخیره سازی، شناسایی نقاط ضعف سیستم ذخیره سازی، مدیریت خودکار ظرفیت فضای ذخیره سازی، ارتباط بهینه ماشین های مجازی با دیسک های فیزیکی، آنالیز نحوه مصرف دیسک به منظور بهبود فضای ذخیره سازی، مدیریت سویچ های فیبر نوری و مدیریت تجهیزات مختلف ذخیره سازی بهره مند گردید.

Solarwinds User Device Tracker
کامپیوترها هرگز از دید شما مخفی نخواهند شد

نیم نگاهی به محصولات شرکت SolarWinds

زمانی که می خواهید یک کامپیوتر را در شبکه پیدا کنید در حالیکه کل اطلاعاتی که در دست دارید فقط یک آدرس IP می باشد، چه خواهید کرد؟ مدیریت سوئیچ های شبکه و پورت ها می تواند کار زمانبر و طاقت فرسایی باشد به ویژه زمانی که می خواهید یک کامپیوتر را قبل از آن که خاموش شود، شناسایی نمایید. نرم افزار SolarWinds User Device Tracker (UDT) شما را قادر خواهد کرد تا بسرعت کامپیوتر خاصی را در شبکه شناسایی کرده و نام کاربری مربوطه، نام سوئیچ، شماره پورت، شماره VLAN و بسیاری اطلاعات دیگر را دریافت نمایید. کافیست کامپیوتر مورد نظر را با استفاده از نام کاربری، آدرس IP، نام کامپیوتر و یا MAC Address جستجو نمایید و UDT بسرعت موقعیت آن را شناسایی خواهد کرد. حتی اگر کامپیوتر مورد نظر در آن لحظه به شبکه متصل نباشد، با استفاده از اطلاعات قبلی موجود، آخرین موقعیت آن را مشخص خواهد کرد. همچنین این نرم افزار می تواند در صورت روشن شدن یک کامپیوتر و یا لاگین کردن کاربر مورد نظر پیام مربوطه را به اطلاع مدیر شبکه برساند. به علاوه امکان مشاهده تعداد پورت های استفاده شده و خالی سوئیچ ها با استفاده از SolarWinds UDT وجود دارد.

Solarwinds Virtualization Manager
نرم افزار یکپارچه و قدرتمند مدیریت مجازی سازی

نیم نگاهی به محصولات شرکت SolarWinds

محصولات SolarWinds نحوه مدیریت بر شبکه ها، نرم افزارهای سازمانی، سرورها و محیط های ذخیره سازی توسط مدیران IT را تغییر داده اند. امروزه نرم افزار جامع مدیریت سیستم های مجازی سازی SolarWinds Virtualization Manager که پیشتر با عنوان Hyper9 Virtualization Manager شناخته می شد، امکاناتی مانند طرح ریزی پیشرفته ظرفیت دیسک، مدیریت توسعه ماشین های مجازی، مدیریت پیکره بندی سیستم و مانیتورینگ عملکرد را با هزینه ای مناسب در اختیار مدیران قرار می دهد. این محصول دارای قابلیت راه اندازی سریع و کاربری بسیار آسان بوده و هم در شبکه های کوچک که حاوی حدود ۵۰ ماشین مجازی می باشند و هم در شبکه های بزرگ حاوی بیش از ۱۰۰۰۰ ماشین مجازی پاسخگوی نیاز سازمان ها می باشد.

لیست نرم افزار های شرکت SolarWinds موجود در هزارسو

منبع: technet24

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید