آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت سوم-مزایای Active Directory

آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت سوم-مزایای Active Directory

آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت سوم-مزایای Active Directory

به علت ارتباط تنگاتنگ و کاملاً مجتمع Active Directory  با ویندوز 2012 این قابلیت در اختیار مدیران شبکه، برنامه نویسان و کاربران قرار گرفته که به  Service Directory هایی دسترسى داشته باشند که برای شما به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

در ادامه با هزارسو همراه باشید.


1-آسان تر کردن کارهاى مدیریت:

2-افزایش امنیت شبکه:

آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت سوم-مزایای Active Directory

3-قابلیت استفاده از سیستم هاى موجود در محیط شبکه هاى مختلف و آسان کردن مدیریت سیستم هاى توزیع شده:

که اغلب منجر به اشتراک زمانى مى شوند. در عین حال زمانى که شرکت ها برنامه هاى کاربردى را به زیرساخت و شالوده خود اضافه کنند و یا پرسنل خود را بازنشسته مى کنند و همچنین نیاز به توزیع نرم افزار بر روى کامپیوترهاى خود و همچنین مدیریت دایرکتورى هاى برنامه هاى کاربردى دارند، Active Directory  به شرکت ها اجازه مى دهد که هزینه هاى خود را با استفاده از کنترل مرکزى کاربران، گروه ها و منابع شبکه به همراه نرم افزار توزیع شده و مدیریت پیکربندى کامپیوترهاى کاربران کاهش دهند. اکتیو دایرکتورى از سوى دیگر به شرکت ها کمک مى کند که مدیریت آسان تر و راحت ترى داشته باشند. این سرویس با سازماندهى کاربران و منابع شبکه به طور سلسله مراتبى به مدیران اجازه مى دهد تا یک مرکز واحد مدیریت را براى حساب هاى کاربران و سرورها و برنامه هاى کاربردى داشته باشند. اکتیو دایرکتورى مدیریت منابع شبکه را آسان مى کند. در واقع اکتیو دایرکتورى با تعویض اختیار وظایف مدیریتى به افراد یا گروه هاى خاص، انجام کارهاى مدیریتى منابع شبکه را ارتقا مى دهد. اکتیو دایرکتورى یک مزیت بزرگ دیگر نیز دارد و آن هم بالا بردن امنیت است.

 Active Directory مدیریت را متمرکز مى کند و نقش هایى که داراى امنیت مستحکم و استوار هستند را به وسیله پردازش قوانین جارى در سازمان‌ها اجرا می‌کند.  Active Directory امنیت رمزها و مدیریت را بالا می‌برد. انجام این کار با فراهم آوردن نقطه ورود یکسان در منابع شبکه باکار گروهى و سرویس‌های امنیتى باقدرت بالا مقدور می‌شود. Active Directory عملکرد کامپیوتر را نیز تثبیت می‌کند. این سرویس این کار را با قفل‌کردن پیکربندى کامپیوتر و جلوگیرى از دسترسى عملیات در سطح کامپیوتر مشتریان انجام مى دهد و با فراهم کردن ساختارهاى پشتیبانى کننده ایجاد امنیت در پروتکل هاى استاندارد اینترنت و سنجش تصدیق ورود مکانیسم ها سرعت تجارت الکترونیکى را بالا مى برد. یکى دیگر از مزایاى Active Directory کنترل امنیت و سیستم هاى ایمنى است که با تنظیم کردن امتیازات دسترسى بر روى اشیاى دایرکتورى و عنصرهاى فردى اطلاعات که آنها را ایجاد مى کند این کار را انجام مى دهد.
چگونگی راه اندازی Active Directory:

آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت سوم-مزایای Active Directory
بر روی سرور خود Windows Server نصب می‌کنیم و در قسمت Roles and Features می‌رویم و AD DS  را انتخاب  و نصب می‌کنیم.
نتیجه‌گیری:

4

 پیاده سازی Active directory  در یک سازمان دارای مزایای بسیاری است که برخی از آنها به صورت خلاصه بررسی می کنیم.
1.شناخت دقیق منابع وسایل و کاربران
2.برسی شرایط ایمنی حاکم بر سازمان (تحدیدهای ناشی از مخاطرات طبعی و …)
3.طراحی و پیاده‌سازی ساختاری دقیق و انعطاف پذیر
4.مدیریت متمرکز بر منابع شبکه

 

آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت اول

آشنایی با اکتیو دایرکتوری-قسمت دوم

مشاوره و راه اندازی اکتیو دایرکتوری توسط تیم فنی هزارسو

نویسنده:احمد شیخ اویسی

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید