آموزش ویندوز 10 جلسه چهاردهم (Network & Internet Settings)

آموزش ویندوز 10 جلسه چهاردهم (Network & Internet Settings)

دراین مقاله قصد داریم تا  شما را با قسمت چهاردهم  آموزش ویندوز 10 با نام  Efs  آشنا کنیم , پس درادامه باهزارسو همراه شوید.

اززمان عرضه ویندوز با نسخه های متفاوت تا به امروز هرکدام از محیط های ویندوزدارای رابط گرافیکی متفاوتی هستند که کارکردن با انها هرکدام پیچیدگی های متفاوتی دارند و درزمان عرضه هرکدام ازاین نسخه های ویندوز دغدغه اکثر کاربران در استفاده صحیح و کارامد تر ازاین نسخه های مختلف است و نگرانی همه کاربران درتنظیمات مختلف در این نسخه ها می باشد دراین بین نیزتنظیمات شبکه وایرلس نیز ازقاعده مستنی نیست.

 

باتوجه به شکل زیر و انچه که با فلش نشان داده شده روی آیکن مورد نظر کلیک می کنیم.


بعد از کلیک کردن برروی آیکن مورد نظر گزینه یا عبارت Network & Internet Settings   همانطور که در شکل زیرنشان داده شده با توجه به فلش مورد نظربرروی عکس این گزینه را کلیک می کنیم.

سپس درصفحه زیر و سپس ازطریق بخش Status برروی آیکن Change connection Properties  می شویم.

 بعد ازورود به صفحه مورد نظر که با دو گزینه روبه رو می شویم اولین گزینه که Make this PC discoverable  نام دارد زمانی که این گزینه را به حالت on  بزاریم کامپیوترشما اگر دریک شبکه خصوصی درخانه و یا محیط کاری باشه اجازه می دهد که دیگر کامپیوترها و وسایلی که درشبکه خصوصی هستند توسط کامپیوتر شما عمل discovery  انجام شود با توجه به اینکه ممکن است کامپیوتر شما در یک شبکه خصوصی نباشد و متصل به اینترنت شود بهتر است این گزینه به حالت off  باشد تا سطح امنیتی کامپیوتر شما بالا رود.

  اما گزینه دوم که Metered connection  نام دارد در زمانی که شما این گزینه را به حالت on بگذارید به صورت خود کار از اینترنت , برنامه هایی که نیاز به بروز رسانی دارند این عمل انجام می شود اما بهتر است این گزینه نیز خاموش باشه تا زمانی که کامپیوترتان را روشن می کنید در زمانی که سیستم شما در حال boot  شدن می باشد عمل بروز رسانی انجام می شود که این عمل به صورت خودکار انجام می شود پس بهتراست که این گزینه نیز خاموش باشد تا اگر اینترنت محدودی دارید ازپهنای باند مورد نظر استفاده نکند.

مجددا به صفحه Status  می رویم و برروی آیکون WiFi  کلیک می کنیم.

 

سپس برروی آیکن  WiFi   می شویم .

دراین صفحه با چهار گزینه روبه رو هستیم .

درگزینه اول که Show available networks  نام دارد می توان لیستی از شبکه های وایرلس یا WiFi  را که در محدوده ما است نشان داده می شود ویا به عبارتی لیست تمام این شبکه های وایرلس  برای ما لیست می شود .

در گزینه دوم که Hardware properties  نام دارد مشخصات سخت افزاری کارت شبکه مورد نظر برای ما نمایش می دهد همانطور که در شکل زیرنشان داده شده است یک مشخصات سخت افزاری کارت شبکه مورد نظر نشان داده شده است.

 و اما گزینه سوم که Mange Known network  نام دارد که گزینه اصلی در تنظیمات شبکه می باشد می توان تنظیمات وایرلس را انجام داد.

اما گزینه چهارم که use random hardware addresses  نام دارد زمانی که این حالت به صورت on  باشد درهنگام وصل شدن به شبکه وایرلس به صورت random  یک آدرس ip  به آن اختصاص داده می شود که بهتر است این گزینه همواره به حالت on  باشه تا سریعتر به شبکه وایرلس و یا WiFi  متصل شود.

اما برای انجام تنظیمات دستی یک شبکه وایرلس وارد گزینه سوم یعنی Mange Known network  می شویم.

پس ازکلیک برروی این عبارت وارد صفحه زیر می شویم.

برای تنظیمات یک شبکه وایرلس برروی عبارت Add a new network  کلیک می کنیم و سپس در صفحه وارد شده تنظیمات مربوطه را انجام می دهیم.

درگزینه اول که Network name  نام دارد نام شبکه وایرلس مربوطه را وارد کرده

درگزینه بعدی که Security  نام دارد با توجه به سطح امنیتی  شبکه وایرلس مورد نظر نوع  Security type را انتخاب می کنیم.

اگرگزینه های WEP  و یا WAP  را انتخاب کنیم یک کادر به نام Security Key  باز می شود که دراین کادر پسورد  شبکه وایرلس  مورد نظر را وارد می کنیم.

ودرنهایت گزینه آخر که  Connect automatically  را تیک آن می زنیم تا بعد ازخاموش و روشن شدن سیستم به صورت اتوماتیک به شبکه وایرلس وصل شود.

 

تهیه و تنظیم : مصطفی مهاجر

دیدگاهتان را بنویسید