آشنایی با مدارک و دوره های شرکت میکروتیک

آشنایی با مدارک و دوره های شرکت میکروتیک

دراین مقاله می خواهیم  آشنایی  کاملی با مدارک Mikrotik داشته باشیم  , پس با هزارسو همراه شوید.

درادامه مقاله قبلی که درباره تاریخچه شرکت میکروتیک صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که :

MikroTik یک سرور مبتنی بر کرنل لینوکس است که بر روی یک کامپیوتر معمولی قابل نصب و سرویس دهی به صورت کاملا پایدار می باشد. میکروتیک یک شرکت در کشور لیتوانی در اروپای شرقی است که در سال 1995 کار خود را با فروش روتر های وایرلس شروع و در پی توسعه کار خود سیستم عاملی را تحت عنوان MikroTik Router OS ارائه کرد که همین امر باعث آن شد که در سال 2007 میلادی تعداد کارمندان این شرکت به 70 نفر افزایش پیدا کند.

برای استفاده از این سیستم عامل ، نرم افزاری به نام winbox وجود دارد که یک رابط گرافیکی برای این سیستم عامل است .

تا اینجا با تاریخچه شرکت میکروتیک آشنا شدیم درادامه به موضوع اصلی این مقاله یعنی آشنایی با مدارک میکروتیک است می پردازیم.

معرفی دوره ها و مدارک تخصصی میکروتیک:

دوره MTCNA (مهندسی عمومی میکروتیک )


این مدرک اولین و پیشنیاز تمامی مدارک میکروتیک می باشد و شما پس از گذراندن این دوره با مفاهیم Radius,Qos Routing,Firewall,Load Balancing و…آشنا می شوید. این دوره مخصوص  مدیران شبکه و کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که با پیاده‌سازی، نگهداری و عیب‌یابی شبکه سروکار دارند و همچنین  مورد نیاز مدیران شبکه ای است  که علاقه‌مندند درباره‌ی مسیریابی و مدیریت شبکه‌های کابلی و وایرلس با استفاده از میکروتیک آموزش ببینند.

قابل ذکر است که این دوره پیش نیاز دیگر دوره‌های میکروتیک می باشد.

دوره MTCWE


در این دوره آموزشی شما با مفاهیم و پیاده سازی شبکه های وایرلس با استفاده از تجهیزات میکروتیک آشنا می شوید و می توانید توپولوژی های مختلف وایرلس را نصب و راه اندازی و رفع اشکال کنید دوره MTCWE  که در بین تمامی مدارک این کمپانی محبوبیت ویژه ای دارد چرا که با چند گام ساده به کمک تجهیزات میکروتیک خواهید توانست ارتباطات وایرلس را برقرار نمایید.

 

دوره  MTCUME


در این دوره MTCUME راه اندازی RADIUS و متمرکز کردن احراز هویت و مدیریت کاربران را به صورت جامع می توانید فرابگیرید. از اهداف این دوره می توان به آشنایی با انواع مختلف تانل ها و راه اندازی آن برروی میکروتیک و تسلط بر راه اندازی مباحث Accounting و مدیریت کاربران و هم چنین تسلط بر راه اندازی سرویس های RADIUSاشاره کرد پس به عبارتی اهداف این دوره بدین شکل است که  به طور ویژه به پروتکل های PPPمی پردازد. پروتکل های PPTP , L2TP , PPPOE, IPSec در این دوره مورد بحث قرار می گیرند ,  علاوه بر آن به مفهوم Radius Server & Clientاشاره می شود.

 

دوره MTCTCE


در دوره MTCTCE شما با پیکربندی کنترل پهنای باند و مدیریت ترافیک و استفاده از ویژگی Web Proxy و DNS Caching در میکروتیک به صورت کامل آشنا می شوید. مباحث مربوط به کنترل ترافیک شبکه های میکروتیک که پیش نیاز آن دوره MTCNA می باشد در این دوره به مباحث مربوط به پروسه های انتقال دیتا و Packet Filtering پرداخته می شود؛ همچنین مباحث QOS , Web Proxy به صورت پیشرفته در این دوره آموزشی مورد بحث قرار می گیرد.

دوره MTCRE


در دوره MTCRE با پیکربندی Routing Protocol های مختلف بر روی میکروتیک آشنا می شوید و بعد از اتمام دوره قادر خواهید بود از میکروتیک در شبکه های WAN گسترده استفاده کنید.

این دوره  تربیت مهندس مسیریاب در شبکه های مبتنی بر تجهیزات میکروتیک می باشد که  پیش نیاز این دوره MTCNA  می باشد .ومدیران و علاقه مندان حوزه شبکه  در این دوره با مباحث مسیریابی استاتیک و شبکه خصوصی مجازی و مباحث مربوط به OSPF , MME آشنا می شوند.

دوره MTCINE


در دوره آموزش MTCINE مفاهیم و تنظیمات مربوط به پروتکل BGP، MPLS و VPLS برروی میکروتیک به طور کامل آموزش داده خواهد شد که پیش نیاز آن آموزش MTCRE می باشد.

در پایان دوره MTCINE علاقه مندان  قادر به راه اندازی سرویس های مورد نیاز برای مراکز Service Provider، ISP و … خواهند بود.

 

دوره آنلاین آموزش میکروتیک هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید