آشنایی با بخشهای مختلف سایت میکروتیک

آشنایی با بخشهای مختلف سایت میکروتیک

درادامه مقاله قبلی که درباره تاریخچه شرکت میکروتیک صحبت و هم چنین درباره آشنایی با مدارک میکروتیک نیز به ان اشاره کردیم دراین مقاله میخواهیم درباره بخشهای سایت میکروتیک و آشنایی با بخشهای مختلف این سایت آشنا شویم پس درادامه با هزار سو همراه شوید.

ازطریق سایت Mikrotik  و سپس تب About    آن می توان به توضیحات تکمیلی شرکت mikrotik   دسترسی پیدا کرد .

همانطور که در صفحه زیر مشاهده می کنید انواع محصولات شرکت Mikrotik  نشان داده شده است.

همانطور درعکس زیر از صفحه اول سایت Mikrotik  مشاهده می کنید , کمپانی Mikrotik  آخرین محصولات خود را که در حال ارائه می باشد نشان داده شده است که با click  بررروی  More details می توان به جزییات محصول مورد نظر دسترسی داشته باشید.

شمانیز می توانید با ورود بخش خبرنامه سایت Mikrotik  و درج email  خود آخرین خبرنامه های کمپانی Mikrotik

رادریافت کنید همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است.

کمپانی Mikrotik  به منظور توسعه بازار اقتصادی و تحلیل نیازهای امروز یکسری همایش ها و سمینارهایی را برگزار می کند وازافراد نخبه دراین زمینه دعوت می کند ؛ تا از راه اندازی سرویس های خود به دیگران اعلام کنند . بدین منظور جهت دیدن آخرین سیمنارهای شرکت Mikrotik  درمروگر عبارت Mum.mikrotik  را وارده کرده تا ازآخرین سمینارها Mikrotik  درچندماه اخیر را لیست می کندکه با ورود به این بخش می توان به از آخرین سمینارها و همایش ها آگاه شد.

با کلیک برروی قسمت ARCHIVE می توان به قسمت آرشیو دسترسی پیدا کرد تا ازاخرین همایش ها آگاهی  پیدا کرد.

اما شرکت Mikrotik  مانند شرکت های جهانی برای محصولات خود هیچ کتاب (Book) را ارائه نکرده است بلکه تمام جزییات و اطلاعات محصولات خود را درقالب یک Wiki  ارائه داده است دراین بین نیز افرادی ازسراسر نقاط کشور در زمینه محصولات میکروتیک کتابهایی را به حالت نگارش دراوردن و دراین بین سایت Mikrotik  این کتابها را در سایت خود قرار داده است  وبرای دسترسی به این بخش از سایت می توان وارد صفحه زیرشد.

ازطریق بخش Buy  وسپس Book  می توان به آرشیو این کتابها دسترسی پیدا کرد.

در ادامه ازطریق سایت Mikrotik  ازقسمت Hardware  می توان به تجهیزات سخت افزاری Mikrotik  دسترسی پیدا کرد.

در پایین صفحه مربوط به page  بخش Hardware  روتربرد هایی را مشاهده می کنید که توسط شرکت Mikrotik  به حالت بردینگ درامده است که با تهیه یک Box  برروی آنها می توان این بردها را داخل آن گذاشت اما ازمحصولات با pack  کامل که در صفحه بالا مشاهده می کنید خریداری کرد که از نظر همه موارد به صرفه ترمی باشد.

روترهای  Mikrotik   می توانند درقالب فقط یک ورتر os  ارائه شوند که فاقد Wireless باشد یا اینکه می تواند یک روتر باشد که قابلیت وایرلس هم داشته باشد و نیز درکنار این محصولات به صورت Access Point  هم ارائه شوند.

شرکت Mikrotik  دراین بین چندسالی است که علاوه براینکه روتربردطراحی می کند یکسری سوییچ هم تولید می کند یک سیستم عامل جدید که بتواند با سوییچ های Cisco  رقابت کند (درحال حاظر این سوییچها ازتوانمندیهای زیاد برخوردار نیستند ودرحال حاظر استفاده ای که امروز بیشتر از Mikrotik  می شود به عنوان روتر می باشد.)

درقسمت دیگر سایت با بخش Software  و سپس Download  می خواهیم آشنا شویم

شرکت Mikrotik  سیستم عامل های خود یا Os  های خود را به چهار گروه تقسیم می کند.

Bugfix  نسخه ای که به صورت کامل ارائه شده و دارای کمترین باگ موجود می باشد.

Current نسخه ای که به صورت کامل ارائه شده و دارای آخرین ویژگی های ارائه شده توسط شرکت Mikrotik  می باشد.

Legacy نسخه ای قبل از نسخه ی کنونی می باشد.

Releaze آخرین نسخه ای که توسط شرکت آخرین نسخه ای که توسط شرکت Mikrotik  روی آن دارد کار می شود تا در آینده به صورت کامل عرضه شود.

درقسمت بعدی این صفحه می توان متناسب با نوع دستگاه خود هریک ازاین فایل ها را که نوع معماری مورد نظر خاص خود  رادارا می باشد دانلود کرد .

درداخل این قسمت برای هر معماری دو فایل موجود می باشد.

  • Main Pacage
  • Extra Package

در قسمت Main Pacage  که حاوی تنها یک فایل می باشد وفقط و فقط بروز رسانی ها در قالب این فایل را انجام می دهد .

درمورد فایل Extra Package  علاوه بر بروز رسانی ها یکسری ویژگی هایی را ارائه می دهد که شامل تمامی ویژگی ها ازجمله Wireless  , Routing  و …….می باشد که به صورت کامل می باشد و یا به عبارتی شامل ماژول هایی می باشد.زمانی ازاین فایل استفاده می شود که یکی ازماژول های مورد نظر دچار خرابی می باشد و با بخواهیم یک ماژول را به OS   دستگاه مورد نظر اضافه کنیم مثل اضافه کردن ماژول LTE  که ازطریق USB   به آن یک دانگل را متصل کرد.

دربخش دیگر صفحه مربوط به Software  و سپس Changelogs  تغییراتی که در ورژن های جاری اتفاق افتاده را مشاهده کنیم به عنوان مثال در این صفحه تغییراتی که در نسخه Release 6.40.5  لحاظ شده و حتی چه باگهایی برطرف شده  در این صفحه نمایش می دهد.

اما از طریق Router Os می توان با استفاده از آدرس های demo.mt.lv  و demo2.mt.lv  می توان به دو دستگاه میکروتیک به صورت آنلاین وصل شد تا بتوان ازامکانات آن آگاه شد  ویا به عبارتی ازویژگیهای winbox  به صورت آنلاین و ازطریق webfig  متصل شد. با این کار یک آزمایشگاه مجازی ازطریق این دو سایت برای ما جهت تست محیا می شود.

 

دردیگر قسمت سایت ازبخش Support  و سپس Forum می توان سوالات خود را یا هرگونه اشکلاتی که درکار با آن روبرو می شویم ازطریق این بخش در میان بگذاریم. دراین بخش یک تالار گفتگو بین کاربران محیا می شود.

یک بخش دیگری که در سایت Mikrotik  با آن برخورد می کنیم بخش مربوط به Consultants  که بخش مربوط به مشاوران است مراجعه کرد و از مشاورانی که در حوزه Mikrotik  هستند از سراسر جهان با آنها مکاتبه کرد.

از بخش Training  نیز می توان به دورهای آموزشی که در کل دنیا درحال برگزاری است را نسبت به آن آگاه شد.

جهت آشنایی با تاریخچه شرکت میکروتیک  و هم چنین آشنایی با مدارک و دوره های شرکت میکروتیک می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

میکروتیک چیست ؟

آشنایی با مدارک و دوره های شرکت میکروتیک

دیدگاهتان را بنویسید