This is custom heading element

روش قدیمی این ارتباط Leaseline یا خطوط اجاره ایی از مخابرات است. اما این روش تقریبا در تمام ایران منسوخ شده است. در این مقاله به بررسی موضوع ارتباط بین شعب پرداخته‌ایم. پس برای اطلاع از این موضوع با ما همراه باشید

شرکت های ISP مانند شاتل، پارس آنلاین و … یا خود مخابرات از روش های جدیدتر و با سرعت بالاتری نظیر MPLS یا Intranet استفاده می کند. 

باتوجه به میزان پهنای باند مورد نیاز بین دو دفتر سازمان بابت برقراری ارتباط 2mbps بین شعب ماهانه هزینه ای به مخابرات یا سایر شرکت های ارائه دهنده پرداخت می شود.

  • در MPSL ارتباط از طریق مودم های G.SHِDSL برقرار می شود.
  • اینترانت ارتباط را با مودم ADSL یا رادیو وایرلس نیز بر قرار می‌کند.
ایجاد ارتباط بین سازمان ها

در این روش ها به دلیل استفاده از بستر امن داخل شبکه های ISP برای برقراری این ارتباط، و عدم نیاز لینک  به اینترنت؛احتمال هک و نفوذ به صفر می رسد. در نتیجه از امنیت بالاتری برخوردار بوده اما هزینه ماهانه آن از یک سروراینترنت بعضا بیشتر خواهد بود. هرچند این امنیت ارزش هزینه کردن را دارد.

ایجاد ارتباط امن بین سازمان ها

ایجاد ارتباط از طریق اینترنت

همچنین برای برقراری ارتباط های بین شعب می توان از اینترنت نیز استفاده کرد و جهت افزایش امنیت می توان با تغییر پورت پیش فرض مربوط به برنامه ها، اجازه دسترسی به IPهای خاص این ارتباط را تاحدی امن کرد اما هنوز کافی نیست و برای افزایش امنیت میتوان از تونل های ارتباطی نظیر IPsec، GRE و …. استفاده نمود.

ایجاد ارتباط بین شعب سازمان ها

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و راهکار مقرون به صرفه و امن برای ارتباط شعب سازمان خود با ما تماس بگیرید یا سوالات خود را در پایین همین صفحه مطرح کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *