نصب و راه اندازی SIP TRUNK و SIP-Phone

سیستم خط های دیجیتال یا SIP TRUNK که در چند سال گذشته توسط مخابرات و در اکثر مراکز آن ارائه می شود در واقع خطوطی است با ظرفیت تماس بالا روی یک شماره تلفن. این خطوط که در گذشته روی بستر E1 و با گیتوی ها و کارت های E1 ارائه میشد و در حال حاضر در اکثر مناطق مخابراتی به صورت لینک MPLS و یا پروتکل SIP ارائه می گردد.  در نتیجه در این مقاله به سراغ معرفی SIP TRUNK رفته‌ایم. پس با ما همراه باشید

مشترک تنها می بایست با استفاده از رنج سیم تلفن و مودم  G.SHDSL ارتباط MPLS خود را با مرکز مخابراتی برقرار کند و یک SIP TRUNK مرکز تلفن خود را به این خط اتصال دهد.

این مودم ها در برندهای عرضه میشوند.  cisco،  Hawawei، talaps، itas

این خطوط به صورت 5 یا 8 رقمی و به صورت یک طرفه و دو طرفه عرضه می شود.

معمولا خطوط 5 رقمی به صورت یک طرفه بوده و خطوط 8 رقمی که 3 رقم آخر آن مختص مشتری است که دو طرفه می باشد.

مانند43983000 برای تماس های خروجی و استفاده شده به هر یک از داخلی ها می توان یک شماره اختصاصی و مستقیم ارائه کرد یعنی شماره ی 43983151 خط مستقیم ورودی به داخلی 151 می باشد.

راه اندازی خط 5 رقمی

جهت اتصال این خطوط با سرور تلفنی 3 عدد IP توسط مخابرات به مشترک ارایه می شود:

1- IP مربوط به سرور مخابرات                    SBC SERVER IP

2- IP مربوط به مشترک                                   IP STATIC

3-IP مربوط به روتر مخابرات                 DEFAULT GATEWAY

راه اندازی خط تلفن ثابت اینترنتی (خط سازمانی)

معرفی SIP TRUNK

از سال97 شرکت های شاتل و آسیاتک اقدام به ارائه خطوط تلفن ثابت اینترنتی روی سرویس های ADSL، وایرلس کرده اند. این خط ها یک شماره 8 رقمی می باشند که با عدد 9 شروع می شوند(مثلا 91001901).این خطوط با ظرفیت تماس یک تا 10 و یا بیشتر نیز ارائه می شود.برای راه اندازی سیپ فون های این چنینی نیازی به مودم های G.SHDL نمی باشد. این سرویس ها به راحتی  و با استفاده از IP-Phoneها، گیتوی های FXS یا سیپ ترانک و سرور های IP-PBX قابل راه اندازی است.

شرکت هزارسو با همکاری شرکت های خدمات نصب و راه اندازی تلفن ثابت مبتنی برIP را در بستر اینترنت ارایه می دهد که شماره تلفن مشتری ثابت بوده و به ازای جابه جایی محل مشتری در سطح استان شماره تلفن آن ثابت خواهد بود.

در این سیستم که با استفاده از سافت سوییچ ها انجام میگیرد دیگر خبری از تجهیزات قدیمی مخابراتی نخواهد بود و ارتباط با کیفیت تر و به نسبت ارزان تر از خطوط تلفن شهری فعلی ارائه خواهد شد.

با بهره گیری از این امکان، مشکلاتی نظیر تغییر شماره خط تلفن به دلیل تغییر محل به طور کامل از بین خواهد رفت و کاربران سازمانی و خانگی میتوانند فارغ از اینکه جابجایی فیزیکی محل کار و منزل داشته اند، شماره خود را به هر نقطه که مورد نظرشان است انتقال دهند.

  راه حل های مختلف تجاری با شماره های انتخابی برای کاربران تجاری

راه اندازی SIP TRUNK و SIP-Phone

شرایط واگذاری تلفن ثابت اینترنتی :

متقاضیان «خط تلفن ثابت اینترنتی» می بایست جهت استفاده از این خط نوع تلفن حداقل یکی از سرویس های اینترنت نظیر  اینترنت وایرلس اشتراکی (Owa) ، اینترنت (VDSL ، ADSL ) و یا پهنای باند اختصاصی را جهت اتصال به شبکه، داشته باشند.

ویژگی های تلفن ثابت اینترنتی:

۱. قابلیت برقراری و دریافت تماس با هر شماره ای در هر نقطه از ایران و جهان

۲. امکان انجام مکالمه توسط گوشی تلفن همراه به کمک اپلیکیشن اختصاصی

۳. پشتیبانی ۲۴/۷

۴. امکان تخصیص هر تعداد خط تلفن در یک مکان به درخواست مشتری

۵. هزینه مکالمه بسیار ارزان بین مشترکین  در هر کجای کشور

۶. تعرفه بسیار اقتصادی برای انواع مکالمات درون شبکه ای و برون شبکه ای

۷. امکان ارائه خدمات متنوع مبتنی بر IP و قابلیت های IVR as Service


 جهت نصب و راه اندازی خطوط سیپ ترانک و سیپ فون آسیاتل، شاتل تاک و مخابرات روی سانترال های پاناسونیک، سیستم های تلفن استریسک، ایزابل، الستیکس و یا سیسکو و یا تهیه مودم های آن می توانید با شرکت هزارسو تماس حاصل فرمایید، یا فرم مقابل را پر نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *