This is custom heading element

نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی یکی از خدمات شرکت هزارسو می‌باشد. در این مقاله به معرفی کامل این خدمت پرداخته‌ایم. در بسیاری از مواقع به دلیل فواصل زیاد، اختلاف ارتفاع و وجود موانع در برقراری ارتباطات PTP وایرلس نیاز به نصب دکل است. با اینکار اختلاف را جبران نمود یا از مانع موجود در مسیر بالاتر رفت.

دکل های مخابراتی انواع مختلفی دارند از جمله:

  1. دکل مهاری سه پایه و چهار پایه (G35 و G45)
  2. دکل‌های خود ایستا سه پایه و چهار پایه
  3. دکل منوپل یا تک پایه
دکل های مهاری

دکل های مهاری: این دکل ها نیز با استفاده از میله های فولادی که در قالب سکشن های سه متری از پیش ساخته شده می باشند که روی هم قرار گرفته اند. بر روی آنها اتصالات میلیگرد قرار دارد. اتصال میلگردهای بین این میله ها حالت نردبانی هم ایجاد کرده است. با اینکار، تکنسین توانایی بالا رفتن از دکل را دارد. بعد از نصب این دکل ها به ازای تقریبا هر شش متر یک سیم بکسل مهاری کشیده می شود. سپس به لبه های پشت بام با عصایی متصل می گردد. این‌کار باعث افزایش استحکام دکل‌ها در مقابل باد و طوفان می‌شود. همچنین با اینکار از تکان دکل در مقابل باد و طوفان جلوگیری می‌شود.

  • دکل های مهاری سه وجهی و چهار وجهی در دو نوع G35 و G45 (فاصله میله ها از هم) ساخته می شوند.

دکل‌های خود ایستا: 

دکل خود ایستای سه پایه و چهار پایه در شرایطی که ساختمان بلند برای نصب دکل وجود ندارد، بسیار کاربردی است. همچنین این دکل‌های برای ساختمان‌هایی که سقف آنها استحکام لازم را ندارد بسیار مناسب است.. این دکل ها همانطور که از اسم آنها مشخص است نیازی به مهار ندارند. آنها از قرارگیری قطعات و سکشن های دکل روی هم ایجاد شده و به دلیل نوع اتصالات و جنس قطعات بکار رفته از استحکام لازم و کافی برخوردار است. معمولا در یکی از اضلاع این دکل ها پلکان نردبانی جهت بالا رفتن از دکل قرار داده می شود.

  • یکی از کاربرد های مهم دکل های خود ایستا دکل های برق فشار قوی است.
دکل خودایستا
دکل مونوپل

دکل های مونوپل: این دکل ها به تک پایه نیز معروف است. بیشتر جهت نصب دوربین های مداربسته، پروژکتورهای روشنایی  و تجهیزات BTS موبایل استفاده می شوند و از جنس ورق های گالوانیزه می باشند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.

خدمات هزارسو در نصب و راه اندازی دکل ها:

شرکت هزارسو با تجربه چند ساله خود در راه اندازی لینک های وایرلس آماده امکان سنجی و اجرای انواع دکل های مخابراتی مهاری، خود ایستا و مونوپل و فروش تجهیزات دکل و همچنین بررسی و بهینه سازی دکل ها می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و یا سولات خود را در بخش دیدگاه ها پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *