چگونه سیستم تلفنی سانترال خود را به VOIP تبدیل کنیم؟

چگونه سیستم تلفنی سانترال خود را به VOIP تبدیل کنیم؟

چگونه سیستم تلفنی سانترال خود را به VOIP تبدیل کنیم؟

در شرایطی شرکت ها نیازمند استفاده از سیستم تلفنی خود به صورت از راه دور یا روی موبایل خود هستند. اگر شرکتی تمام بستر مرکز تلفنی فعلی اش سانترال سنتی یا پاناسونیک باشد باید چه کند؟ آیا باید این شرکت از راه اندازی VOIP صرف نظر کند؟

در این مقاله سعی داریم به ارتباط سیستم های تلفنی سنتی پاناسونیک با ویپ VOIP بپردازیم و ببینیم چگونه ویپ به کمک سانترال ها آمده و آنها را ارتقا می دهد. سپس قابلیت هایی که ویپ VOIP با وجود داشتن سیستم تلفنی سانترال به ما می دهد را بررسی می کنیم.

تبدیل تلفن سانترال به VOIP

به طور کلی نیازهایی چون ضبط مکالمات ورودی و خروجی تماس ها، راه اندازی داخلی روی موبایل، انتقال تماس، ارتباط دو مرکز سانترال بهم و ارتباط سیستم تلفنی با نرم افزار های وابسته به بانک اطلاعاتی نظیر CRM و … در سانترال ها وجود ندارد که با برترین مدل های IED و NS نیز قابل برطرف شدن نیست، یا هزینه بسیار زیادی دارد که بصرفه نیست.

همچنین برای بسیاری از شرکت ها در شرایط اقتصادی کنونی مقرون بصرفه نیست که کل تجهیزات سانترال خود را کنار بگذارند. به همین دلیل است که آنها به سراغ ویپ VOIP بروند.

از این رو با تجهیزات ویپ VOIP و شبکه راه کاری هایی ایجاد می شود که میتوان با حفظ مرکز تلفن و دستگاه تلفن های آنالوگ و دیجیتال  سانترال قابلیت های ویپ VOIP را نیز به آن افزود.

مراکز تلفنی نظیر TDA100، TDA200 ،TDE200 و NX500 قابلیت نصب کارت های مختلفی را دارند که بهترین دستگاه ها  جهت ارتباط با ویپ VOIP هستند.

چرا که با استفاده از یک کارت PRI سانترال به سیستم تلفنی ویپ متصل می شود. در این صورت یک ارتباط با ظرفیت 30 تماس همزمان بین سانترال و ویپ ایجاد می شود. حال میتوان تمام قابلیت هایی که برای شما ذکر کردیم را به راحتی داشت.

چگونه سیستم تلفنی سانترال خود را به VOIP تبدیل کنیم؟

سانترال های سری NS امکان اتصال کارت ویپ VOIP را دارند که به راحتی میتوان تلفن های تحت شبکه را به پاناسونیک افزود. حتی می‌توان داخلی روی موبایل هم داشت.

اما به دلیل گران بودن لایسنس های SIP مخصوص سانترال اصلا مقرون به صرفه نیست. در این شرایط اگر کل سیتم تلفنی سانترال را کنار بگذاریم و ویپ VOIP راه اندازی کنیم هزینه کمتری پرداخت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *