نصب و راه اندازی میکروتیک-خدمات میکروتیک

خدمات میکروتیک یکی ازخدمات اصلی درشرکت هزارسو می‌باشد. اگر شما هم به این خدمت نیاز دارید تا پایان با ما همراه باشید.

یکی از محصولاتی که در سالهای اخیر بخش عمده ای از بازار کشور را به خود اختصاص داده است، محصول شرکت میکروتیک می باشد.

بر خلاف تصور خیلی از افراد میکروتیک نام تجهیزات نیست بلکه نام سیستم عاملی است مبتنی بر لینوکس که این سیستم عامل بر روی تجهیزات شرکت روتر بورد در بازار توزیع می شود.

امکانات بی شمار و فوق العاده این محصول و قیمت فوق العاده ارزان آن باعث شده تا در تمامی شرکت ها و سازمانها از آن استفاده شود.

سوئیچ، روتر، اکسس پوینت و انواع رادیو بخشی از محصولات شرکت روتربورد می باشند. این محصولات با سیستم عامل میکروتیک به بازار توزیع شده است.

سیستم عامل میکروتیک

محصول اصلی میکروتیک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که به عنوان MikroTik RouterOS شناخته می شود.

با نصب بر روی سخت افزار اختصاصی شرکت RouterBOARD و یا بر روی رایانه‌های استاندارد مبتنی بر x86، سخت افزار را به یک مسیریاب شبکه تبدیل می کند. و بسیاری از ویژگی های اضافه مختلف را به اجرا در می آورد. مانند:

دیواره آتش، خدمات دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی مجازی (تونل امن) ، شکل دهنده و ارتقا دهنده کیفیت خدمات پهنای باند همچنین ویژگی نقطه دسترسی (Access Point) و دیگر ویژگی ها را در شبکه های بیسیم بازی می‌کند.

به منظور ارتقای سطح عملکرد این سیستم عامل باید مجوز (لایسنس) هر ویژگی را دریافت کرد.

برنامه کاربردی این شرکت برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، Winbox نام دارد. که یک رابط گرافیکی کاربرپسند برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن فراهم می کند.

درعین حال RouterOS امکان دسترسی را از طریق FTP، Telnet، و SSH مهیا می کند.

به علاوه، برای مدیریت و نظارت یک برنامه کاربردی رابط (API) جهت دسترسی مستقیم از طریق برنامه های کاربردی نیز وجود دارد.

پایداری میکروتیک

یکی از ویژگی های میکروتیک پایداری آن است.

میکروتیک مانند یک روتر قوی از سرعت بوت بالا و عملکرد خودکار بدون نیاز به هیچ گونه login یا استارت کردن هر نوع سرویس بر خوردار است.

دیگر قابلیت قابل توجه میکروتیک سرعت نصب تنظیمات آن است.

میکروتیک در عرض چند دقیقه نصب و براحتی تنظیم می شود. همچنین این قابلیت در آن وجود دارد که بتوان تنظیمات آن را Import و Exportکرد.

در ضمن مهم ترین نقطه قوت سرور میکروتیک به صرفه بودن آن نسبت به نمونه های مشابه سخت افزاری است.

کارشناسان شرکت هزارسوی شبکه با گذراندن دوره های میکروتیک و استفاده از آن در شرکتهای مختلف و کسب تجربه های لازم آمادگی خود را نصب و راه اندازی تمامی تجهیزات این شرکت اعلام می دارد.

در خدمت شما هستیم با مقاله خدمات میکروتیک در شرکت هزارسو

کاربردهای مسیریابی یا روتینگ (Routing) میکروتیک:

  • یکی از کاربردهای مهم میکروتیک، استفاده از آن به عنوان روتر یا مسیریاب می باشد.

در بسیاری از شبکه ها نیاز به تفکیک شبکه به چند شبکه وجود دارد. همچنین در مواقعی که دارای چند یا چندین دفتر کاری می باشید جهت ارتباط بین دفاتر خود نیاز به روتر دارید.

میکروتیک برای روتینگ از تمامی پروتکل های موجود پشتیبانی می کند.

ارتباط با شعبات

ارتباط بین دفاتر و شعبات شبکه موضوع مهمی است که راه اندازی آن از دیگر قابلیت‌های میکروتیک است

شما می‌توانید با ساخت ارتباط تونل امن بین شعبات خود ارتباط امن برقرار کنید. همچنین منابع موجود بین شعبات از قبیل فایل شیرینگ پرینترها برنامه‌ها و دوربین‌ها و … با اعمال محدودیتهای دسترسی استفاده کنید.

کاربردهای مدیریت اینترنت میکروتیک:

NAT: اشتراک اینترنت از ساده ترین مسائلی است که در تمامی شبکه ها نیاز به آن داریم.

فایروال: هرچند فایروال میکروتیک IBS و IPS را پشتیبانی نمی کند اما فایروال لایه ۲ و۳ خوبی می باشد.

Bandwidth: میکروتیک برای کنترل پهنای باند راهکارهای متفاوتی دارد.

Quata: امکان مدیریت حجم مصرفی اینترنت با میکروتیک به راحتی صورت می گیرد.

Hotspot: برای مکانهای عمومی امکانات جالبی را در Hotspot در نظر گرفته است.

 

سادگی کار با میکروتیک، امکانات فراوان، قیمت مناسب تجهیزات و اینکه مفهومی به اسم خطا (Bug) در میکروتیک وجود ندارد، آن را تبدیل به یکی از تجهیزاتی نموده که تقریباً در تمامی شبکه ها استفاده می شود.

مدیریت پهنای باند

همیشه کنترل مصرف کاربران، تقسیم بندی استفاده هر سیستم و یا کاربر از مهمترین دغدغه‌های مدیران شبکه بوده است.

  • قابلیت محدود‌سازی و مدیریت پهنای باند داخلی (LAN) و خارجی (اینترنت) یکی از امکانات میکروتیک می‌باشد. که مورد نیز جز خدمات خدمات میکروتیک در شرکت هزارسو می‌باشد.

شما قادر خواهید بود گروهی از کاربران، محدوده IP و … را به تفکیک مقصد، مبدا، نوع برنامه، پورت و … مدیریت کنید. با تنظیم حرفه‌ای شما قادر خواهید بود کلیه فعالیتهای موجود در شبکه خود را مدیریت و کنترل نمایید.

مدیریت چند اشتراک اینترنت

مدیریت چند اشتراک اینترنت

شما قادر خواهید بود چندین اشتراک اینترنت را داشته باشید و بنا به نیاز شبکه خود به تفکیک هر اشتراک را به کاربران شبکه خود اختصاص داده و یا به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال یک کانکشن اینترنت ADSL و یک کانکشن اینترنت رادیو موجود است. با استفاده از میکروتیک می‌توانیم با اعمال شرط با توجه به نوع کاربران شبکه اینترنت موجود را تقسیم بندی و به اشتراک بگذاریم.

پراکسی سرور

امکان راه اندازی Proxy Server در روترهای میکروتیک نیز وجود دارد. پراکسی سرور وبسایتهایی که کاربران شما بازدید میکنند را در Cache خود ذخیره کرده و در صورتی که کاربر دیگری نیاز به آن صفحه داشته باشد همان صفحه را به وی نشان خواهد داد. بدین طریق سرعت پاسخگویی به کاربران افزایش و مصرف اینترنت شما کاهش خواهد یافت. همچنین با توجه به اینکه در این حالت روتر به عنوان واسط عمل می کند می توان گزارشهای کاملتر و همچنین محدودیت های جدی تری در نحوه دسترسی به سایتها در نظر گرفت.

کاربردهای امنیتی و ارتباطی میکروتیک:

کنترل پورتهای ورودی و خروجی

با استفاده از امکان فایروال در میکروتیک شما قادر خواهید بود پورت‌های ورودی و خروجی شبکه خود را محدود کنید.

معمولا با تغییر پورتهای مهم مانند پورت ریموت دسکتاپ و سایر پورت‌های معمول مورد استفاده از شبکه به پورت‌هایی که فقط استفاده‌کنندگان آن سرویس نسبت به آن واقف هستند می توان تا حدودی ارتباطات از بیرون را محدود کرد.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته

با Publish کردن دوربین‌های موجود در شبکه و تغییر پورت‌ آن شما قادر خواهید بود از طریق محیط اینترنت و در مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشید حتی از طریق موبایل خود وضعیت دوربین‌های خود را مشاهده کنید.

ارتباط با منابع داخل شبکه از بیرون شرکت

امکان ارتباط با منابع داخل شبکه مانند دوربین‌ها، فایل سرور، پرینترها، برنامه‌های موجود داخل شبکه و … از طریق محیط اینترنت برای کاربران میسر خواهد بود. حتی در صورت نیاز می‌توان با ساخت VPN Server امکان اتصال کارکنان شرکت به شبکه داخلی را در هر مکان و زمانی میسر کرد تا فعالیتهای لازم را حتی در منزل و یا مسافرت نیز انجام داد.

مانیتورینگ مصرف اینترنت

مانیتورینگ مصرف اینترنت

شما می‌توانید از طریق میکروتیک به صورت لحظه‌ای مصرف اینترنت خود را مانیتور کنید و در صورت نیاز محدودیتهای لازم را اعمال کنید.

DHCP Server

میکروتیک دارای سیستم توزیع IP یا همان DHCP نیز می‌باشد و می‌تواند به کاربرانی که با آن متصل شده‌‌‌‌‌اند IP مورد نظر را نیز اختصاص بدهد.

Wireless

علاوه بر روترهای مخصوص وایرلس تعدادی از روترهای میکروتیک نیز دارای تکنولوژی وایرلس بوده و امکان اتصال دستگاههای بیسیم شما بدون نیاز به Access Point مهیا شده است.

تیم فنی شرکت هزارسوی شبکه با دارا بودن تخصص های لازم در زمینه تجهیزات میکروتیک  آماده ارائه خدماتی از قبیل مشاوره در خرید و نصب و راه اندازی انواع سخت افزارهای میکروتیک به شرکت ها سازمان ها و ادارات مختلف می باشد.

کانفیگ و تنظیم روتر بورد و رادیو های میکروتیک قبل از ارسال کالا

خدمت جدیدی که شرکت هزارسو در راستای کمک به توسعه ی هرچه سریعتر و ارزان تر شبکه های کامپیوتری به مشتریان خود به خصوص همکاران گرامی در اقصی نقاط کشور ارائه می دهد، امکان کانفیگ و تنظیم تجهیزات میکروتیک قبل از ارسال آن می باشد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت خدمات مورد نیاز با ما تماس بگیرید، یا فرم مقابل را پر نمایید.


1 دیدگاه

  • خدمات شبکه پاسخ

    خیلی مطلب خوبی بود. ممنون از به اشتراک
    گزاری.

    01/05/1399 در 13:15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *