معرفی اپلیکیشن OpenSignal؛تست سرعت اینترنت و مشاهده آنتن های مخابراتی

معرفی اپلیکیشن OpenSignal؛تست سرعت اینترنت و مشاهده آنتن های مخابراتی

معرفی اپلیکیشن OpenSignal؛تست سرعت اینترنت و مشاهده آنتن های مخابراتی

از آنجایی که کلیه نقاط کشور از لحاظ پوشش مخابراتی در یک سطح قرار ندارند، بارها و بارها شده که در مکان های مختلف با کاهش آنتن دهی موبایل مان مواجه شده ایم. در چنین مواردی هر چه قدر به آنتن مخابراتی اپراتور خود نزدیک تر باشیم، میزان آنتن دهی هم بیشتر است.

OpenSignal اپلیکیشنی است که سیگنال های مخابراتی و امواج وای فای را از منابع دور و نزدیک دریافت کرده و روی نقشه نمایش می دهد. در ادامه به معرفی قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

با هزارسو همراه باشید. 

 

OpenSignal از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در منوی داشبورد این اپلیکیشن می توانید میزان آنتن دهی اپراتور، نوع شبکه (نسل دوم، 3G یا 4G) و موقعیت نزدیک ترین آنتن های مخابراتی را مشاهده کنید.

با ورود به نقشه قادر خواهید بود که آنتن در حال ارتباط با موبایل خود و میزان سیگنال دریافتی را ببینید، بنابراین اگر دچار افت آنتن شده باشید با تعیین موقعیت روی نقشه به سمت نزدیک ترین آنها هدایت خواهید شد.

114

همین قابلیت برای امواج وای فای نیز وجود دارد و به غیر از مودم های اطراف، می توانید نزدیک ترین مودم های عمومی و بدون رمز را نیز روی نقشه بیابید.

البته قابلیت های OpenSignal محدود به یافتن آنتن ها نیست. در منوی تست این اپلیکیشن امکان تشخیص سرعت دانلود و آپلود اتصال وای فای مورد استفاده شما قرار دارد و حتی می توانید اطلاعات دریافتی از برنامه را با دیگران مقایسه کرده و یا به اشتراک بگذارید.

از دیگر امکانات این ابزار کاربردی می توان به مشاهده میزان و زمان مصرف اینترنت (از طریق وای فای یا اتصال دیتا) و همین طور مشاهده اطلاعات تماس ها و پیامک های رد و بدل شده در طول ساعت، روز و ماه گذشته اشاره نمود.

یکی دیگر از بهترین ویژگی های OpenSignal، نمایش پوشش آنتن دهی کلیه اپراتورهای فعال در سطح کشور به تفکیک نوع شبکه روی نقشه است.

231

نقاط قرمز رنگ روی نقشه نمایانگر کامل ترین پوشش هستند و هر چه کم رنگ تر شوند آن منطقه از لحاظ پوشش آنتن ضعیف تر خواهد بود.

برای پیگیری وضعیت آنتن دهی موبایلتان، پیشنهاد می کنیم که این اپلیکیشن فوق العاده کاربردی را به رایگان برای گجت های اندرویدی و آی فون دانلود نمایید.

ضمنا با مراجعه به وبسایت OpenSignal نیز می توانید از کلیه امکانات اپلیکیشن مذکور در مرورگرهای کامپیوتر خود بهره ببرید.

دانلود اپلیکیشن OpenSignal

appstore-download
bazaar-download
تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید