با تفاوت های بین SFP و SFP+ آشنا شوید

تفاوت های بین SFP و SFP+

با تفاوت های بین SFP و SFP+ آشنا شوید

همانطور که می‌دانید به نظر می‌آید ماژول SFP مانند ماژول SFP+ باشد. بیشتر سوئیچ ها می‌توانند هر دو ماژول SFP و SFP+ را پشتیبانی کنند. بنابراین آیا این دو ماژول واقعا شبیه هم هستند؟ در ادامه با تفاوت های بین SFP و SFP+ آشنا شوید…

 

  تفاوت های بین SFP و SFP+تعریف SFP:

SFP مخفف Small Form-factor Pluggable است. این یک ترنسیور hot-pluggable است که به پورت SFP سوئیچ یک شبکه متصل می‌شود و از SONET, Gigabit Ethernet, Fibre Channel و دیگر استانداردهای ارتباطات پشتیبانی می‌کند. مشخصات SFP بر اساس IEEE802.3 و SFF-8472 است، که قادر به پشتیبانی از سرعت ۴٫۲۵ Gbps است. با توجه به اندازه کوچکتر آن، SFP جایگزین رابط گرافیکی (GBIC) می‌شود، بنابراین SFP ، Mini-GBIC نیز نامیده می‌شود. با انتخاب ماژول SFP، پورت الکتریکی هر سوئیچ می‌تواند به انواع مختلف فیبر (چند منظوره یا تک حالته) و طول موج‌های مختلف متصل شود.

تفاوت های بین SFP و SFP+

 تعریف +SFP

از آنجایی که SFP تنها تا سرعت ۴٫۲۵ Gbps را پشتیبانی می‌کند، SFP+ تا سرعت ۱۶ Gbps پشتیبانی می‌کند. در حقیقت SFP+ که نسخه پیشرفته SFP است. خصوصیات SFP+ بر اساس SFF-8431 است. در بیشتر برنامه‌ها، ماژول SFP+ از ۸Gbit/s Fibre Channel, 10 Gigabit Ethernet and Optical Transport Network standard OTU2 پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با ماژول‌های ۱۰ Gigabit Ethernet XENPAK یا ماژول‌های XFP، ماژول SFP+ کوچکتر است و محبوب ترین ماژول ۱۰ Gigabit Ethernet در بازار است.

منبع: falnic

دیدگاهتان را بنویسید