بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

آیا امنیت و کارایی مواردی است که در دیتاسنتر خود به آن اهمیت می‌دهید؟ Density بالا در سرور یعنی در ابعاد کوچک، ظرفیت بالایی وجود دارد. حال سوال این است که آیا دوست دارید با سروری با Density بالا بتوانید با خیال راحت و مطمئن، اقدام به پیاده‌سازی مجازی‌سازی، دیتاسنتر و یا HPC کنید؟

در ادامه با هزارسو همراه باشید…

یکی از سرورهای High Performance اچ پی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 است که کارایی آن نسبت به نسل قبلی بهتر هم شده است که این واقعیت به دلیل استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اینتل، خانواده Scalable است. مشابه سرور دو یونیته HPE DL380 Gen10 از ظرفیت حافظه یکسانی برخوردار است اما ظرفیت ذخیره‌سازی و گزینه‌های توسعه‌ای در آن کمتر است.

سرور HPE DL360 Gen10 بسیار راحت و بدون دردسر می‌تواند امنیت، چابکی و انعطاف‌چدیری را به شما هدیه دهد. با پشتیبانی از پردازنده‌های Intel® Xeon® Scalable می‌تواند تا ۷۱ درصد، افزایش کارایی و تا ۲۷ درصد، افزایش تعداد هسته را فراهم کند. به علاوه حافظه‌های جدید HPE DDR4 SmartMemory که سرعت ۲۶۶۶ MT/s را ارائه می‌دهند، ۳ ترابایت ظرفیت را فراهم می‌کنند و افزایش ۶۶ درصدی کارایی را نیز ارائه می‌دهند.

نسل ۱۰ در مقایسه با نسل ۹، ۶۶ درصد پهنای باند بیشتری را فراهم می‌کند:

Gen10 = 12 Channels x 2666 data rate x 8 bytes = 256 GB/sec
Gen 9 = 8 channels x 2400 x 8 bytes = 154 GB/Sec.
۲۵۶/۱۵۴ = ۱٫۶۶ or Gen10 is 66% greater bandwidth
این سرور نسل ۱۰ اچ پی از ۱۲ عدد حافظه دائمی NVDIMM و ۱۰ عدد NVMe پشتیبانی می‌کند که کسب‌وکار شما را متحول می‌کند. پیاده‌سازی، آپدیت، مانیتور کردن و نگهداری به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم است که توسط HPE OneView و HPE iLO 5 انجام می‌شود. اگر از نظر فضای فیزیکی دارای محدودیت هستید، سرور HPE DL360 G10، پلت‌فرمی امن برای حجم‌های کاری متنوع شماست. همچنین برای استفاده به عنوان foundational server نیز مناسب است.

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

ویژگی‌های جدید
 طراحی نوآورانه با انعطاف‌پذیری بیشتر که امکان ترکیب ذخیره‌سازی را در یک کیس فراهم کرده و ظرفیتی ارائه می‌دهد که حجم‌های کاری دینامیک‌تر و پویاتری را پشتیبانی می‌کند.
با پشتیبانی از HPE Persistent Memory، کارایی افزایش می‌یابد چراکه سرعت رم با پایداری در ذخیره‌سازی ترکیب شده است.
حفاظت، تشخیص و حذف با ویژگی‌های امنیتی مانند Silicon Root of Trust، Runtime Firmware Validation و Secure Recovery. فراهم است.
پشتیبانی از پردازنده‌های Intel® Xeon® Scalable با ۲۸ هسته و حافظه‌هایی با سرعت ۲۶۶۶ MT/s
بررسی سخت‌افزاری
پردازنده
این سرور اچ پی از چیپست اینتل سری C621 و حداکثر دو پردازنده جدید اینتل سری برونز، سیلور، گلد و پلاتینوم پشتیبانی می‌کند که از ۴ تا ۲۸ هسته را بسته به بودجه و مدلی که انتخاب می‌کنید فراهم می‌کند. پس حداکثر تعداد هسته‌های قابل پشتیبانی در سرور HPE DL360 G10 برابر است با ۵۶! در نتیجه در کنار ۳ ترابایت حافظه می‌توان Containerها و ماشین‌های مجازی بیشتری فراهم کرد. برق این سیستم با وجود یک یا دو عدد منبع تغذیه HPE Flexible Slot با ظرفیت ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۶۰۰ وات تامین می‌شود که ۹۴ تا ۹۶ درصد صرفه‌جویی را همراه دارد.
حافظه
پردازنده‌ها از ۶ کانال حافظه که هر یک می‌توانند دو ماژول حافظه داشته باشند پشتیبانی می‌کنند که در مجموع به ازای هر پردازنده ۱۲ اسلات رم وجود دارد. در پیکیربندی دوپردازنده‌ای، از ۲۴ اسلات رم می‌توان استفاده کرد که حداکثر سرعت آن ۲۶۶۶ MT/s است. اگر از ماژول‌های ۱۲۸ گیگابایتی LRDIMM در همه ۲۴ اسلات استفاده شود، ۳ ترابایت حافظه خواهیم داشت.
از آنجاییکه این مدل سرور اچ پی از ماژول‌های حافظه NVDIMM هم پشتیبانی می‌کنند با استفاده از از ماژول‌های ۱۶ گیگابایتی در ۱۲ اسلات، ظرفیت ۱۹۲ گیگابایت فراهم می‌شود. حافظه‌های NVDIMM برای اپلیکیشن‌های دیتابیسی و و تحلیلی که محاسبه Substantial نیاز دارند، مناسب است. توجه داشته باشید که ترکیب انواع ماژول‌های حافظه ممکن نیست.
ذخیره‌سازی
چند مدل کیس و شاسی وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید:
۸ عدد SFF در قسمت جلو و امکان استفاده از Drive Cage که از دو عدد SFF یا دو عدد NVMe و یا دو عدد
dual UFF ۱۰ عدد درایو SFF NVMe در قسمت جلو
۴ عدد درایو LFF در قسمت جلو
درایوهای دوتایی NVMe که در قسمت پشتی نصب می‌شوند، ۲٫۵ اینچی هستند که هر کدام دو uFF (Micro Form Factor) و کارتریج M.2 دارد و در مجموع ۴ عدد uFF در دو smart carriers وجود دارد.
انتخاب دیگر شما می‌تواند یک تک درایو SFF و یا یک درایو دوتایی uFF با دو کارتریج M.2 باشد که در پیکربندی تمامی کیس‌ها قابل دسترس است. این درایوهای پشتی که به صورت اختیاری قابل استفاده است، برخی از اسلات‌های PCIe شما را اشغال می‌کند. ادمین‌ها می‌توانند از انواع کنترلرهای ذخیره‌سازی Smart Array هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی استفاده کنند. هم کیس‌های ۴-Bay و هم کیس‌های ۸-Bay می‌توانند از optional optical drive پشتیبانی کنند.
اسلات‌های افزونه
از ۵ عدد پورت USB 3.0 پشتیبانی می‌کند: یکی در قسمت جلو، دو تا در قسمت پشت و دو تا به صورت داخلی. سرور HPE DL360 G10 از حداکثر ۳ اسلات PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند که مستقل از تعداد پردازنده، قابل استفاده است. در صورت تمایل می‌توانید از رایرزهای اختیاری هم استفاده کنید که از انواع کارت‌ها شامل رایزر کارت گرافیک، رایزر SATA M.2، رایزر NVMe پشتیبانی می‌شود اما برای استفاده از رایزر ثانویه که از ۳ اسلات PCIe پشتیبانی می‌کند، تنها حالتی است که نیاز به دو پردازنده است.
ویژگی‌ها
کارایی استثنایی با محاسبه‌ای متناسب با نیاز شما
سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند پردازنده‌های Intel® Xeon® Scalable با ۲۸ هسته، ۱۲GB SAS و ۳ ترابایت حافظه ۲۶۶۶ MT/s HPE DDR4 SmartMemory استفاده می‌کند.
در هر کیس از ۱۲ عدد حافظه دائمی NVDIMM پشتیبانی می‌کند. ظرفیت این حافظه‌ها نسبت به نسل اول آنها ۲ برابر شده و سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 برای هر سیستم حداکثر ۱۹۲ گیگیابایت را فراهم می‌کند. چراکه NVDIMMهای ۸ گیگابایتی جای خود را به NVDIMMهای ۱۶ گیگابایتی داده‌اند.
تکنولوژی HPE Persistent Memory، اولین حافظه‌های دائمی و پایدار را در دنیا فراهم کرده‌اند که بر روی محاسبه پرولیانت‌های اچ پی تاثیر به سزایی دارند. زیرا حداکثر زمان Uptime را ارائه می‌دهند و تا ۲۰ برابر،restart time در دیتاسنتر کاهش یافته است.
با وجود امکان پیکربندی انعطاف‌پذیرتر در ۱۰ SFF و ۴ LFF، در کنار ۱۰ NVMe PCIe SSD، کارایی، ظرفیت و قابلیت اطمینان بسیار بهتری در اختیار شماست و نیازهای متفاوت مشتریان و حجم‌های کاری به شکلی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شود.
طراحی نوآورانه برای انعطاف‌پذیری و قدرت انتخاب
ویژگی خاصی که در این سرور نسل ۱۰ اچ پی قرار دارد، وجود ده عدد SFF NVMe است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که SAS، SATA و NVMe را در یک کیس واحد، با هم ترکیب کنید: ۸+۲ SFF و ۴ LFF. کیس این سرور از امکان ذخیره‌سازی جدید uFF و m.2 پشتیبانی می‌کند.
دارای ۴ کارت شبکه تعبیه شده‌ی یک گیگابیتی است و در کنار امکان انتخاب HPE FlexibleLOM و یا PCIe standup 1GbE, 10GbE, or 25GbE قادر است انعطاف‌پذیری را در پهنای باند شبکه و فابریک شما فراهم کند در نتیجه شما می‌توانید همگام با رشد و توسعه کسب‌وکار خود، نیازهای خود را تامین کنید.
اما قابلیت توسعه بی‌همتا که از ویژگی‌های سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 است در طراحی تک یونیته و دارای Density فراهم شده که با پشتیبانی از ۳ اسلات PCIe 3.0 ممکن می‌شود.
نوآوری‌های امنیتی
اچ پی، چیپ سیلیکونی BMC مخصوص خود را طراحی کرده که از آن به عنوان HPE iLO یاد می‌شود. BMC مخفف عبارت baseboard management controller است که یک سرویس پراسسور مخصوص است که وظیفه آن مانیتور کردن وضعیت فیزیکی دستگاه و سخت‌افزار است مثلا یک کامپیوتر یا یک سرور شبکه و هر سخت‌افزار دیگری. این کار را با سنسورها و ارتباط با ادمین سیستم که از طریق اتصالات مستقل صورت می‌گیرد، انجام می‌دهد. BMC بخشی از IPMI یا Intelligent Platform Management Interfaceاست که معمولا روی ماردبورد و بورد اصلی دستگاهی که قرار است مانیتور شود، قرار دارد.
اچ پی تغییرات اساسی در فریم‌ور اصلی سرور ایجاد کرده که شامل موارد HPE iLO، UEFI، ME و SPLD است. این تغییر در چیپ سیلیکونی اچ پی، Silicon Root of Trust را فراهم کرده که کار حفاظت را به عهده دارد.
میلیون‌ها خط از کدهای فریم‌ور، قبل از بوت سیستم‌عامل سرور اجرا می‌شود که برای اینکار از Runtime Firmware Verification استفاده می‌شود که با HPE iLO Advanced Premium Security Edition فعال می‌گردد. فریم‌ور سرور هر ۲۴ ساعت اعتبار فریم‌ور اصلی سرور را بررسی می‌کند.
در صورت بروز خطا و تشخیص کدهای نامعتبر، Secure Recovery باعث می‌شود فریم‌ور سرور بتواند به آخرین وضعیت مناسب و یا تنظیمات کارخانه‌ای برگردد.
ویژگی امنیت دیگری که در سرورهای اچ پی قرار دارد، ماژول TPM یا Trusted Platform Module است که از دسترسی‌های غیرمجاز به سرور جلوگیری می‌کند. وقتی هم که درپوش سرور باز شده باشد، لاگ‌های Intrusion Detection Kit اعلام هشداری مبنی بر این جریان به ادمین شبکه صادر می‌کنند.
مشخصات فنی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

Processor: Intel

:Processor family

Intel® Xeon® Scalable 8100 series

Intel® Xeon® Scalable 6100 series

Intel® Xeon® Scalable 5100 series

Intel® Xeon® Scalable 4100 series

Intel® Xeon® Scalable 3100 series

Number of processors: 2

Processor core available: 28 / 26 / 24 / 22 / 20 / 18 / 16 / 14 / 12 / 10 / 8 / 6 / 4

:Processor cache
۲۵ MB L3
۰۰ MB L3
۷۵ MB L3
۵۰ MB L3
۲۵ MB L3
۰۰ MB L3
۷۵ MB L3
۵۰ MB L3
۲۵ MB L3
۰۰ MB L3
۷۵ MB L3
۵۰ MB L3

Processor speed: 3.6 GHz

Form factor: 1U

Power supply type: 2 Flex Slot

Expansion slots: 3

Maximum memory: 3.0 TB with 128 GB DDR4

Memory slots: 24 DIMM slots

Memory type: HPE DDR4 SmartMemory

System fan features: Hot-plug redundant standard

Network controller: HPE 1 Gb 331i Ethernet adapter 4-ports per controller and/or optional HPE FlexibleLOM

:Storage controller: 1 of the following, depending on model

HPE Smart Array P408i-a SR Gen10 Controller

HPE Smart Array P816i-a SR Gen10 Controller

HPE Smart Array E208i-a SR Gen10 Controller

Product dimensions (H x W x D): 17.11 x 27.83 x 1.69 in

Weight: 28.74 lb minimum 35.86 lb maximum

Infrastructure management: HPE iLO Standard with Intelligent Provisioning (embedded)

HPE OneView Standard (requires download)

HPE iLO Advanced

HPE iLO Advanced Premium Security Edition

HPE OneView Advanced (require licenses)

Warranty: Flanic (IranHP)

 

منبع:falnic

دیدگاهتان را بنویسید