بررسی متعلقات ترانکینگ ها

بررسی متعلقات ترانکینگ ها

بررسی متعلقات ترانکینگ ها

ترانکینگ یک سیستم کابل‌کشی سازمان یافته است که بیشتر در مراکز اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر ترانکینگ درای اجزا و متعلقاتی است که به نصب بهتر آن ها در محیط های مختلف و زیبایی آن ها کمک می‌کند. از جمله این متعلقات می‌توان به زوایای داخلی، خارجی و تخت، مسدودکننده، قطعه اتصال و … اشاره کرد. هر کدام از متعلقات ترانکینگ به منظور خاصی استفاده می‌شوند به طور مثال از زوایا برای نصب ترانکینگ در گوشه ها استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی متعلقات ترانکینگ خواهیم داد:

(بدنه) ترانک:

هر شاخه ترانک دو متر می‌باشد، ترانک ها به همراه درب هستند و درون هر یک از آن ها شـیارهایی جهـت ایجاد پارتیشن وجود دارد. هر ترانک را می‌توان به وسیله پارتیشن از یک تا چهار قسمت تقسیم کرد. ترانک ها در اندازه های 80* 50، 50*105، 50*150 و حتی 50*195 تولید می‌شوند.

 

 


پارتیشن:

پارتیشن یکی از اجزای ترانکینگ است که مسیر عبور سیم های برق، کابل های شبکه و سایر سیستم ها را از هم جدا می‌کند. استفاده از پارتیشن باعث می‌شود که سیم ها و کابل ها (به خصوص سیم های برق) تداخل الکترومغناطیسی و نویز ایجاد نکنند و بر روی هم تأثیر منفی نداشته باشند.

 

پارتیشن

درب ترانکینگ:

بر روی هر شاخه ترانک یک درب قرار می گیرد که می تواند از نوع نرم یا سخت باشد. جدا کردن و نصب درب نرم نسبت به درب های سخت بسیار ساده تر است و حتی در صورت جدا شدن‌های مکرر نیز فرم خود را حفظ می‌کنند. درب های نرم انعطاف پذیری بالایی دارند و به راحتی از بدنه ترانک جدا می‌شوند، همچنین در گوشه ها و زوایا زیبایی بیشتری به ترانکینگ می‌دهند.

مسدود کننده (بست انتها):

مسدود کننده جهت بستن ابتدا و انتهای ترانک استفاده می‌شود تا هم زیباتر به نظر برسند و هم ایمنی بیشتری داشته باشند.

 

بررسی متعلقات ترانکینگ ها

درزگیر:

جهت اتصال دو ترانک بکار می‌رود و هنگام قرارگیری دو ترانک در امتداد هم، برای پوشاندن محل قرارگیری و همچنین اتصال آن بکار می‌رود. درزگیر شامل سه قطعه است که قطعه اصلی روی ترانک و دو قطعه دیگر در لبه های ترانک قرار گرفته و ترانک را زیباتر می‌کند.

زوایه داخلی:

برای اتصال ترانکینگ در گوشه 90 درجه داخلی دیوار بکار می‌رود.

زاویه خارجی:

برای متصل کردن ترانکینگ در گوشه 90 درجه بیرونی دیوار بکار می‌رود.

زاویه تخت:

جهت اتصال ترانکینگ بصورت قائم در یک سطح صاف بکار می‌رود.

 

بررسی متعلقات ترانکینگ ها

سه راهی:

برای ایجاد انشعاب در مسیرهای عبور ترانکینگ استفاده می‌شود.

کادر ماژول:

کادر ماژول ها قطعاتی هستند که به بدنه ترانک متصل می شوند تا کلید و پریزها درون آن جای بگیرند. کادر ماژول ها در انواع 2 ماژول، 4 ماژول، 6 ماژول و 8 ماژول تولید می شوند. پریزهای برق، شبکه و تلفن باریک (تک ماژول) با سایز استاندارد 22.5*45 یک ماژول، و پریزهای پهن با سایز استاندارد 45*45 میلی متر 2 ماژول را اشغال می‌کنند.

 

"تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید