ریموت دسکتاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

ریموت دسکتاپ

ریموت دسکتاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که چگونه می توانید از منزل و از راه دور سیستم محل شرکت و یا اداره خود را به نحوی Remote کنید که حتی صفحه دسک تاپ آن را به همان شکل و شمایل بر روی سیستم خود داشته باشید .به عبارت دیگر آیا می توان به نحوی از تمامی امکانات آن سیستم بهره برده و به راحتی برنامه های آن را از راه دور اجرا کنید و بر روی سیستم خود ملاحظه کنید.

شرکت مایکروسافت با قراردادن برنامهRemote Desktop در نسخه های ویندوز خود این امکان را برای کاربران فراهم ساخته تا از راه دور به کامپیوتری در محل دیگر دسترسی یابند .از طریق این ویژگی می توانید به عنوان مثال از منزل به کامپیوتر محل کارتان مرتبط شوید و به تمام برنامه ها ، فایلها و منابع موجود در شبکه محل کارتان ، دسترسی یابید . حتی می توانید محیط دسک تاپ سیستم محل کارتان را عینا در کامپیوتر راه دور اجرا نمائید.

در واقع شیوه کار این برنامه به نحوی است که به محض برقراری ارتباط ، سیستم راه دور بطور اتوماتیک Lock می شود و مادامیکه به آن مرتبط هستید هیچ شخص دیگری نمی تواند به برنامه ها ، فایلها و سایر منابع آن دسترسی داشته باشد و هنگامیکه به محل کارتان بازگردید می توانید آن را با فشار دادن کلید های CTRL+ALT+DEL از حالت Lock خارج نمائید .

از دیگر ویژگی های این برنامه امکان Login در یک زمان بر روی چند سیستم می باشد – حتی در حالتی که دیگران نیز به آن سیستم Log in کرده باشند- و کاربر می تواند برنامه های آنها را بطور همزمان اجرا کند.

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید