چرا هواوی B۵۲۵ بهترین و محبوب‌ترین مودم رومیزی ۴.۵G بازار ایران است؟

چرا هواوی B۵۲۵ بهترین و محبوب‌ترین مودم رومیزی ۴.۵G بازار ایران است؟

چرا هواوی B۵۲۵ بهترین و محبوب‌ترین مودم رومیزی ۴.۵G بازار ایران است؟

اگر از افرادی که با مودم‌های همراه کار کردند و اطلاعاتی ازشان دارند؛ سوال کنید «بهترین مودم رومیزی ۴G در بازار کدام است؟»؛ حتما یکی از پاسخ‌ها «هواوی B۵۲۵» است. هواوی B۵۲۵ جدیدترین مودم رومیزی این شرکت چینی نیست ولی یکی از بهترین‌ها و کامل‌ترین‌های آن‌ها است.بسیاری از کاربران این مودم را با مودم معروف هواوی B۶۱۲ (ایرانسل TF-i۶۰) مقایسه می‌کنند و در انجمن‌های فارسی همیشه بحث بر سر خرید و انتخاب یکی از این دو است.

به‌ویژه، با عرضه فریم‌ویر جدید برای مودم هواوی B۶۱۲ که باعث شد از MIMO ۴×۴ و CA پشتیبانی کند؛ بازار مقایسه میان هواوی B۶۱۲ و B۵۲۵ داغ‌تر شده است.ولی چرا هواوی B۵۲۵ جزو بهترین مودم‌های بازار است و البته جزو گران‌ترین مودم‌ها حداقل در بازار ایران محسوب می‌شود؟

مشخصات کامل

 

چرا هواوی B۵۲۵ بهترین و محبوب‌ترین مودم رومیزی ۴.۵G بازار ایران است؟

 

اولین علت محبوبیت مودم هواوی B۵۲۵ به مشخصات سخت‌افزاری کامل او باز می‌گردد. شما هرچه از یک مودم ۴.۵G انتظار دارید را در خود جای داده است.

مودم LTE Cat۶ با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت اپلود ۵۰ مگابیت به همراه وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac و فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز.

درگاه‌های اترنت LAN/WAN یک گیگابیتی به تعداد زیاد به همراه یک درگاه USB و البته درگاه RJ۱۱ برای اتصال کابل تلفن ثابت و تماس تلفنی بر بستر اینترنت.

دو سوکت آنتن خارجی SMA برای تقویت آنتن‌دهی مودم در کنار آنتن‌های داخلی موبایل و وای‌فای.

تراشه Cortex A۹ و پشتیبانی از ۶۴ نود یا کاربر همزمان به همراه صفحه‌نمایش TFT-LCD و مشخصات دیگر باعث شدند کاربران احساس کمبودی نداشته باشند.

به علاوه، از سیم‌کارت‌های مینی و نانو با هم پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست حتما سیم‌کارت خود را کوچک کنید.

 

چرا هواوی B۵۲۵ بهترین و محبوب‌ترین مودم رومیزی ۴.۵G بازار ایران است؟

آنتن‌دهی

به وضوح آنتن‌دهی هواوی B۵۲۵ بهتر از مودم‌های مشابهی مانند هواوی B۶۱۲ است.

چرا؟ چون از تراشه و انتن‌های قوی‌تری در آن استفاده شده است. اگر نگاهی به نظرات و کامنت‌های کاربران در انجمن‌ها و همین‌طور سایت‌های خرید آنلاینی مانند دیجی‌کالا بیندازید؛ تقریبا تمام آن‌ها روی آنتن‌دهی خوب آن تاکید و اصرار دارند.

بسیاری از کاربران و خریداران این مودم گفتند اصلا نیازی به نصب آنتن خارجی ندارند و کافی است هواوی B۵۲۵ در یک نقطه خوب از نظر ارتباط‌گیری با آنتن‌های BTS اپراتورها قرار بگیرد تا بهترین سرعت ممکن را داشته باشید.

وقتی داریم درباره محصولی مانند مودم صحبت می‌کنیم؛ آنتن‌دهی مهم‌ترین فاکتور برای ارزیابی این محصول است و حالا هواوی B۵۲۵ از این نظر رضایت‌بخش نشان می‌دهد.

رومیزی و بدون باتری

اگر کاربری باشید که می‌خواهید در جاهای مختلفی از اینترنت موبایل و همراه استفاده کنید؛ انتخاب‌های زیادی خواهید داشت ولی اگر بخواهید از اینترنت موبایل برای دانلودهای طولانی و شبانه‌روزی در خانه استفاده کنید؛ فقط انگشت‌شمار مودم خوب در بازار یافت می‌شود که یکی از آن‌ها هواوی B۵۲۵ است.

اینکه از باتری پشتیبانی نمی‌کند؛ خبر خوبی برای برخی کاربران است چون باتری برای استفاده‌های رومیزی و طولانی‌مدت دردسرزا است. برخی کاربران با باتری مشکل دارند و بهترین حالت برای آن‌ها مودم‌هایی است که مستقیما از برق شهری استفاده می‌کنند.

درگاه‌های LAN زیاد و یک گیگابیتی آن هم بهترین امکان برای نصب لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی و حتی کنسول بازی هستند. کمتر مودمی در بازار یافت می‌شود که درگاه LAN گیگابیتی داشته باشد.

 

چرا هواوی B۵۲۵ بهترین و محبوب‌ترین مودم رومیزی ۴.۵G بازار ایران است؟

تماس تلفنی

همیشه دستگاهی تمام عیار محسوب می‌شود که در عمل توانایی کارهای مختلفی داشته باشد. درگاه RJ۱۱ مودم هواوی B۵۲۵ به کاربران توانایی تماس تلفنی بر بستر اینترنت را می‌دهد.

آن‌ها می‌توانند به طور ساده، با اتصال کابل تلفن به این مودم از قابلیت تماس تلفنی استفاده کنند. این قابلیت برای برخی کاربران آن‌قدر ارزشمند است که قیمت زیاد مودم را توجیح می‌کند.

مودمی سازمانی و مناسب کسب‌وکارها

به چه مودمی سازمانی گفته می‌شود؟ مودمی با چه مشخصاتی برای کسب‌وکارها مناسب است؟

معمولا شرکت‌ها و سازمان‌ها به مودمی با کیفیت بالا در آنتن‌دهی و پایداری اینترنت، پشتیبانی از تعداد کاربران و دستگاه‌های زیاد، امکانات نرم‌افزاری مناسب در فریم‌ویر و سرعت پردازشی بالا نیاز دارند.

مودم هواوی B۵۲۵ دقیقا دارای این مشخصات است و می‌تواند به طور همزمان چندین کاربر متصل به شبکه را مدیریت کنند. به طور اسمی، ۶۴ کاربر و دستگاه می‌توانند به طور همزمان به این مودم متصل شوند ولی همه می‌دانیم که در عمل این غیرممکن است.

اما می‌توان انتظار داشت مثلا ۱۰ کاربر به طور همزمان به مودم B۵۲۵ متصل باشند و از وای‌فای استفاده کنند.

 

88314440

 

حرف پایانی

قیمت مودم هواوی B۵۲۵ در بازار ایران حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان است. برای یک مودم ۴.۵G رومیزی این قیمت بسیار زیاد است ولی دلایل گفته شده در بالا نشان می‌دهند هر گرانی بی علت نیست.

همان‌طور که گفتیم نسخه ارزان‌تر و جایگزین این مودم، هواوی B۶۱۲ است و البته می‌توان نگاهی هم به هواوی B۳۱۵ و B۳۱۰ داشت. هواوی، پس از مودم B۵۲۵ یک مودم رده بالای دیگر به نام B۶۱۸ دارد که از سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند.

منبع:شبکه چی

"تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید