چگونه در اتاق هتل‌ها وای‌فای سریع‌تری بگیریم؟

چگونه در اتاق هتل‌ها وای‌فای سریع‌تری بگیریم؟

این روزها سروکار بسیاری از ما به هتل‌ها می‌افتد. کاربران زیادی در ایام تعطیلات به مسافرت می‌روند و در اتاق‌های هتل‌ها چند روزی ساکن می‌شوند. ولی مگر می‌شود وای‌فای را فراموش کرد؟

می‌خواهیم عکس‌های جدید سفر را روی اینستاگرام بگذاریم، کانال‌های تلگرام را چک کنیم، کمی وب‌گردی کنیم و دیگر شبکه‌های اجتماعی را نگاهی بیندازیم. همه این‌ها مستلزم دسترسی به یک وای‌فای سریع است.

معمولا در هتل‌های ایران یک وای‌فای سریع چیزی شبیه به رویاها است. هتل‌ها به‌خصوص در شهرستان‌های کوچک‌تر، اگر وای‌فای داشته باشند و رایگان باشد؛ حتما چندان سریع و قوی نیست. پس چه‌ باید کرد و چگونه می‌توان به وای‌فای سریع‌تری دسترسی داشت؟

به بهانه نورزو و ایام تعطیلات، اجازه بدهید چند ترفند کاربردی و موثر برای افزایش سرعت وای‌فای هتل‌ها را با هم مرور کنیم:

کارت شبکه قوی‌ همراه‌تان داشته باشید

معمولا کارت شبکه لپ‌تاپ‌ها بسیار قوی نیست. اسمارت‌فون‌ها هم از وای‌فای قوی بی‌بهره‌اند. این دستگاه‌ها مستعد هستند اگر سیگنال‌های وای‌فای ضعیف‌تر از حد معمول باشند؛ وای‌فای به مراتب بدتری به شما بدهند.

چگونه در اتاق هتل‌ها وای‌فای سریع‌تری بگیریم؟تجربه من در چندین اقامت در هتل‌های ایرانی نشان داده داشتن یک کارت شبکه یواس‌پی پرقدرت با آنتن خارجی بسیار مفید است. چون این دانگل‌ها می‌توانند سیگنال‌های ضعیف وای‌فای را هم دریافت کنند.

اگر از لپ‌تاپ در سفر و هتل استفاده می‌کنید می‌توانید یک دانگل شبکه مانند دی‌لینک DWA-۱۹۲ همراه خود داشته باشید تا هم از هر دو شبکه بی‌سیم وای‌فای پشتیبانی کند و هم سرعت وای‌فای به مراتب بهتری در اختیارتان قرار دهد.

یک تقویت‌کننده کوچک نصب کنید

این روزها، دستگاه‌های تقویت‌کننده یا اکستندر به وفور در بازار یافت می‌شوند. مدل‌های مختلف با امکانات و قیمت‌های گوناگون که می‌توانند یک وای‌فای ضعیف را برایتان تقویت کنند.

قطعا منظور ما خرید یک تقویت‌کننده چند صد هزار تومانی و پرقدرت نیست بلکه می‌توانید از تقویت‌کننده‌های کوچک دیواری سری N یک مدل خریداری کرده و در چمدان سفرتان قرار دهید تا در موقع لزوم به کار بگیرید.

نصب و راه‌اندازی تقویت‌کننده‌ها ساده است. خیلی راحت به دیوار نصب می‌شوند و وای‌فای اطراف شما را شناسایی و تقویت می‌کنند.

یک روتر همراه داشته باشید

اگر چندین دستگاه دارید که باید به وای‌فای نصب شوند و هریک هم گوشه‌ای از اتاق هستند؛ بهتر است به فکر همراه داشتن یک روتر همراه مانند تی‌پی‌لینک TL-WR۸۰۲N باشید. این روتر بسیار کوچک است، یک درگاه LAN دارد و می‌تواند اینترنت یا وای‌فای را دریافت و میان چندین دستگاه دیگر به اشتراک بگذارد.

این مودم همیشه همراه من در سفرها است. به مودم ۴G وصل‌اش می‌کنم یا وای‌فای هتل را تقویت‌شده روی چندین دستگاه دیگر استفاده می‌کنم.

اگر از مودم روترهای ۴G استفاده می‌کنید، خود این دستگاه‌ها می‌توانند حکم روتر وای‌فای را هم داشته باشید و دیگری نیازی به استفاده و بردن روتر بی‌سیم نیست.

به هات‌اسپات‌ها نزدیک شوید

وقتی وارد هتل می‌شوید؛ در هنگام پذیرش از مسئول هتل بخواهید به شما اتاقی بدهد که به هات‌اسپات‌ها یا اکسس‌پوینت‌های وای‌فای نزدیک‌تر است. اصرار کنید که دسترسی به یک وای‌فای پرسرعت برایتان بسیار اهمیت دارد و یکی از شروط رضایت‌مندی شما از خدمات هتل است.

در اتاق هتل‌ها نیز سعی کنید چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و مکان‌هایی که سیگنال‌دهی بهتر است را یافته و در آن مکان‌ها از اینترنت استفاده کنید. گاهی اوقات رفتن از کنار یک دیوار به سوی دیوار روبرو می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی روی وای‌فای بگذارد.

چگونه در اتاق هتل‌ها وای‌فای سریع‌تری بگیریم؟معمولا در هتل‌ها، هر طبقه یا راهرو یک هات‌اسپات یا اکسس‌پوینت دارد. با دقت در و دیوار راهروها و سالن‌ها را بگردید تا نزدیک‌ترین اکسس‌پوینت را یافته و سعی کنید همیشه در همان اطراف باشید.

گاهی اوقات نشستن در لابی یا کافی‌شاپ هتل می‌تواند رویای شما را برآورده کند و یک وای‌فای پرسرعت داشته باشید.
لپ‌تاپ را هات‌اسپات کنید

یکی دیگر از ترفندهای مفید در سفر، هات‌اسپات کردن لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیگری است که گیرندگی وای‌فای خوبی دارد.

معمولا لپ‌تاپ‌ها قدرت گیرندگی بهتری نسبت به موبایل‌ها دارند. می‌توانید لپ‌تاپ را به وای‌فای هتل متصل کرده و آن را هات‌اسپات کنید تا گوشی موبایل یا دستگاه‌های دیگر بدان متصل شوند. گاهی اوقات این ترفند باعث بهتر شدن سرعت وای‌فای می‌شود.

در واقع، لپ‌تاپ می‌تواند نقش یک تقویت‌کننده را برای چند روز محدود ایفا کند. اگر یک اسمارت‌فون پرچم‌دار و رده بالا دارید که گیرندگی وای‌فای خوبی دارد؛ می‌توانید سناریوی برعکسی را پیاده‌سازی کنید. یعنی اسمارت‌فون را به وای‌فای هتل متصل کرده و هات‌اسپات کنید؛ لپ‌تاپ را به موبایل وصل کنید.

قوی‌ترین وای‌فای را پیدا کنید

اگر چندین شبکه وای‌فای را در اتاق هتل شناسایی کردید؛ سعی کنید همه را آزمایش کرده و قوی‌ترین وای‌فای را یافته و همیشه بدان متصل شوید.

با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Wifi Switcher می‌توانید به اندروید بگویید همیشه به قوی‌ترین وای‌فای متصل شود. در ویندوز ۱۰ یا مک هم می‌توانید با نرم‌افزارهایی مانند NetSpot وای‌فای بهتر را پیدا کنید.

خلوت‌ترین وای‌فای را پیدا کنید

ساده نیست و شگرهای خاصی دارد. با تیزهوشی و کمی دقت می‌توانید خلوت‌ترین وای‌فای هتل را یافته و بدان متصل شوید. مثلا برخی طبقات تعداد اتاق‌های کمتری دارند و در نتیجه باید دستگاه‌های کمتری به هات‌اسپات وای‌فای متصل باشند.

در لابی یا رستوران؛ شبکه‌های بی‌سیم خلوت‌تر هستند و گزینه بهتری نسبت به وای‌فای خود طبقات محسوب می‌شوند.

هتل‌ها همیشه یک شبکه وای‌فای مخصوص کارکنان دارند که دور از دسترس یا مشاهده مسافران است. اگر با مدیر یا مسئول پذیرش هتل رفیق شوید؛ به راحتی می‌توانید رمز این وای‌فای را گرفته و برای خودتان از وب‌گردی یا شبکه‌های اجتماعی در اوقات بیکاری لذت ببرید.

منبع:شبکه چی

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید