معرفی پچ پنل Equip Passive PoE

نگاهی به پچ پنل Equip Passive PoE

معرفی پچ پنل Equip Passive PoE

به حتم گذشته نه چندان دوری را به خاطر دارید که برای توزیع اینترنت و دسترسی کلاینت‌ها به سرور اصلی یک سوییچ چند پورت، پریزهای شبکه، کابل شبکه و در نهایت کارت شبکه PCI نیاز بود. اما امروزه و به لطف پیشرفت فناوری‌ها، اجرای یک سیستم شبکه در شرکت‌ها به شکل‌های مختلف و با توپولوژی‌‌های متناسب با مکان برای ایجاد خطوط رفت و برگشت داده‌ها در کلاینت‌ها و سرور به راحتی و با سرعت‌های بیشتر امکان‌پذیر شده است. جدای از ارتباط‌های بی‌سیم، اگر شما بخواهید کامپیوترهای دفترتان را وارد چرخه شبکه کرده و از کابل‌های چند زوج مسی برای توزیع اینترنت به کلاینت‌ها بهره بگیرید، به چند متر کابل، یک سوییچ چند پورت و یک مودم / روتر نیاز خواهید داشت و به راحتی می‌توانید کامپیوترها را از نعمت شبکه بهره‌مند سازید.در ادامه با هزارسو همراه باشید.

پچ پنل‌ها یکی از تجهیزات کاربردی شبکه هستند که استفاده از آنها در سال‌های اخیر گسترش یافته است. پچ پنل‌ها در حقیقت نقطه اتصال و مرکزیت کابل‌های شبکه متصل به کامپیوتر و تجهیزات دیگری چون هاب و روتر هستند. اگرچه استفاده از پچ پنل‌ها در یک سیستم شبکه‌ای الزامی ندارد، اما این ابزار کاربردی برای شبکه‌هایی که در معرض گسترش و اضافه شدن کلاینت‌ها قرار دارند، توصیه می‌شوند. پچ پنل‌ها از تعدادی پورت شبکه تشکیل شده‌اند و در رک قرار می گیرند. متناسب با نیاز یک سیستم شبکه و تعداد فعلی و آتی کلاینت‌ها، ممکن است که تعداد پچ پنل‌ها در رک اصلی متغیر باشد، اما نکته مهم این است که یک سر تمامی کابل‌های کشیده شده شبکه در کل ساختمان در نهایت به پچ پنل وارد شده و ارتباط‌های شبکه را شکل می‌دهند.

PoE-Patch-Panel-16-Ports

در سال های اخیر تئوری انتقال برق روی کابل‌های شبکه باعث متحول شدن صنعت شبکه شد. در این فناوری که از آن به POE (سرنام Power Over Ethernet) یاد می‌شود، بدون نیاز به کابل کشی جداگانه برق و با استفاده از دو زوج کابل شبکه می‌توان برق مورد نیاز تجهیزات شبکه را فراهم کرد. استفاده از پچ پنل‌های POE برای تلفن‌های IP، دوربین‌های امنیتی، انتقال صوت بر بستر اینترنت و سیستم‌های هشداردهنده کاربرد دارد و با این فناوری، دیگر نیازی نیست تا برای تامین برق DV (مستقیم) تجهیزات و دستگاه‌ها از آداپتور و منبع تغذیه جداگانه نبوده و توسط دو زوج از چهار زوج کابل شبکه (پین‌های 2-1 و 6-3) به راحتی می‌توان برق مستقیم مورد نیاز دستگاه‌ها را در اختیارشان قرار داد. بدین صورت انتقال داده‌ها (رفت و برگشت) و همچنین انتقال برق از طریق کابل‌های شبکه به راحتی امکان‌پذیر می شود.

نگاهی به پچ پنل Equip Passive PoE
شرکت‌های سازنده متعددی به ساخت تجهیزات شبکه منجمله پچ پنل‌ها مشغول‌اند. شرکت اکوئیپ یکی از سازندگانی است که تجهیزات شبکه با کیفیتی را تولید و عرضه می‌کند. پچ پنل اکوئیپ 16 پورت یکی از تولیدهای این شرکت است که علاوه بر اندازه کوچک، از کیفیت ساخت قابل قبولی نیز برخوردار است. این محصول یک پچ پنل PoE پسیو مقرون به صرفه است که برای ارتباط‌های پرسرعت اترنت طراحی شده است. این محصول از 32 پورت بهره می‌برد که 16 پورت ردیف بالا مربوط به ورودی دیتا و 16 پورت ردیف پایین مربوط به خروجی دیتا و پاور است. پچ پنل اکوئیپ توسط یک آداپتور سوئیچینگ 240 ولت با توان ارائه 48 ولت (120 وات در دقیقه)، برق DC را برای راه‌اندازی دستگاه‌هایی چون تلفن‌های IP و تصویری، دوربین‌های IP و … فراهم می‌سازد. داده‌ها توسط پین‌های 2-1 و 6-3 و برق مستقیم 48 ولتی توسط پین‌های 5-4 و 8-7 در هر پورت Power + Data با سرعت حداکثر 100 مگابایت در ثانیه منتقل می شوند. اما هزینه کمتر، درصد خرابی و استهلاک پائین‌تر، نصب، راه‌اندازی و تعمیرات آسان‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر از مزایای پچ پنل‌های PoE محسوب می‌شوند. پچ پنل اکوئیپ PoE توسط شرکت پرشیا سیستم توزیع و گارانتی می‌شود.

مشاهده محصول در فروشگاه آنلاین هزارسو

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید