معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران

پس از سال‌ها انتظار؛ اکنون شاهدیم که شرکت مخابرات در حال ارایه سرویس اینترنت پرسرعت VDSL در برخی مناطق تهران و شهرهای بزرگ کشور است. VDSL نسل جدید اینترنت DSL است که سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ADSL دارد. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ معرفی چند مودم روتر VDSL موجود در بازار ایران برویم.

عبارت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۶۰ مگابیت بر ثانیه(برخی فناوری‌ها ۵۲ مگابیت) می‌رسد. روی VDSL می‌توان سرویس‌های ارزش‌افزوده‌‌ای مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدیو کنفرانس، IP-TV و غیره نیز عرضه کرد.

در بازار ایران مودم VDSL یا مودم روتر VDSL اختصاصی وجود ندارد ولی مودم روترهایی هست که از اینترنت VDSL پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با خریدشان هم اینترنت ADSL و هم اینترنت VDSL داشته باشید و البته از وای‌فای سود ببرید.

TP-LINK Archer VR900
یکی از سریع‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار است. سرعت وای‌فای این محصول روی دو باند در مجموع به مرز ۱۹۰۰ مگابیت می‌رسد. به زبان ساده؛ شما با خرید این محصول هم اینترنت ADSL، هم اینترنت VDSL و هم یک روتر بی‌سیم پرسرعت AC خواهید داشت. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۶۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۳۰۰ مگابیت می‌رسد.

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانسه آنتن خارجی پرقدرت دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی سود می‌برد. امکانات ارتباطی این دستگاه شامل یک درگاه WAN و سه درگاه LAN، یک درگاه RJ11 برای اینترنت ADSL و دو درگاه USB 2.0 است. می‌توانید روی این مودم روتر اینترنت 3G/4G را نیز به اشتراک بگذارید.

قیمت: ۶۶۹ هزار تومان

Asus DSL-AC68U
یکی دیگر از بهترین و سریع‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار ایران است. سرعت این مودم روتر نیز ۱۹۰۰ مگابیت است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد. سه آنتن خارجی اختصاصی دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای و حافظه رم اختصاصی برای اینترنت DSL سود می‌برد که می‌توان سرعت اینترنت را افزایش دهد.

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانیک درگاه USB 3.0، چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی برای LAN و WAN و یک درگاه RJ11 دارد. این دستگاه مجموعه‌ای بی‌نظیر از امکانات و ابزارهای مدیریت شبکه دارد. اگر به دنبال یک مودم روتر پرسرعت AC در بازار هستید؛ یکی از بهترین گزینه‌ها همین محصول ایسوس است. البته؛ نسبت به مدل تی‌پی‌لینک مقداری گران‌تر است.

قیمت: ۹۲۰ هزار تومان

ASUS DSL-AC52U
یک مودم روتر ADSL/VDSL دیگر از ایسوس اما با سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه. شما روی این محصول وای‌فای دو بانده با سرعت‌های ۳۰۰ مگابیت برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت برای فرکانس ۵ گیگاهرتز خواهید داشت و البته می‌توانید از انواع اینترنت DSL یا 3G/4G استفاده کنید.

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانچهار آنتن اختصاصی دارد و امکانات ارتباطی دیگر آن شامل یک درگاه RJ11 برای خط تلفن، چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN است. یک درگاه USB 2.0 هم برای اشتراک‌گذاری اطلاعات دارد. قابلیت استفاده از اینترنت 3G/4G را نیز دارد.

قیمت: ۴۵۵ هزار تومان

Linksys X6200
یک مودم روتر AC750 دیگر بازار ایران که از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهید یک مودم روتر دوبانده داشته باشید و از سوی دیگر به اینترنت VDSL دسترسی پیدا کنید؛ محصول لینک‌سیس برای شما مناسب است. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیت را به نمایش می‌گذارد.

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانروی این محصول چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN دارید. البته، یک درگاه RJ11 و یک درگاه USB 2.0 نیز فراهم شده است. آنتن‌های این دستگاه داخلی هستند و از اینترنت VDSL با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

قیمت: ۴۰۴ هزار تومان

D-Link DSL-2877AL
یک مودم روتر وای‌فای ADSL/VDSL است. روتر دوبانده با سه آنتن خارجی و سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه دارد که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانچهار درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه RJ11 و دو درگاه USB 2.0 دارد و می‌توان اینترنت 3G/4G را نیز روی آن به اشتراک گذاشت. این محصول جزو ارزان‌ترین مودم روترهای VDSL بازار ایران است ولی امکانات خوبی از جمله وای‌فای دو بانده در اختیارتان می‌گذارد.

قیمت: ۲۴۹ هزار تومان

منبع:shabkehchi

نویسنده:میثاق محمدی زاده

تلگرام هزارسو

دیدگاهتان را بنویسید